Pakollinen lähiopetus lukiossa
Tänään meidän lukio, Jyväskylän Lyseon lukio, siirtyi pakolliseen lähiopetukseen. Mentiin vuosi etäopetuksessa ja vika kuukausi siirryttiin lähi (välillä ollut hybridiä myös). Minä olen riskiryhmässä ja samoin vanhemmat, eikä ole vielä saatu rokotetta. En saanut lupaa jäädä etäopetukseen. Ei saanut myöskään mun kaveri, joka muutti toiselle paikkakunnalle ja vaihtaa tulevana syksynä sinne koulun. Olisi halunnut hän tehdä etänä vikan kuukauden. Ihmettelen tätä koulun linjausta pakollisesta lähiopetuksesta viimeisen kuukauden aikana. Rehtori on kieltänyt opettajia avaamasta Teamsia eli pitämästä etäoppitunteja. Mulla jää varmaankin nyt suorittamatta viisi kurssia. Kai ne voi ensi vuonna tehdä, mutta nyt olen sitten puilla palkeilla kuukauden. En viitsi mennä koululle kun siellä yli 1 000 oppilasta samaan aikaan, eikä yhtään suojavälejä...
Kommentit (3)
Tällaistahan se on ollut jo vuoden. Turvaetäisyydet saisi kouluihìn loistavasti, jos vapaaehtoiset saisivat olla etäopetuksessa. Siis myös peruskoulussa ja siellä tietenkin niin, että vanhemmilta on tultava lapselle riittävä tuki.
Mutta kun ei vaan kaikkien on pakko sulloutua lähiopetukseen, vaikka osalla etäopiskelu on sujunut loistavasti.
Ihan järjetöntä. Mutta sama meno se on yliopistolla. Osassa oppiaineita oltu koko talvi etäopetuksessa ja nyt pitäisi mennä muiden joukkoon. Mulla siirtyy sitten vaan osan kurssien suoritus ensi vuoteen,
Voitko vaihtaa iltalukioon? Eikö siellä voi joustavasti vaan tenttiä kursseja läpi?
Lukiossa on usein mahdollista suorittaa kursseja omatoimisesti tenttimällä. Ota yhteyttä opoon.