Mitä heikkolahjainen voi tehdä työkseen?
Mitä voi tehdä työkseen älyllisesti heikkolahjainen, mutta sosiaalisesti pärjäävä ihminen?
Kommentit (318)
Lahjainen heikko, ei ole mikään peikko. Kirjoittaa voi foorumille tälle.
Suuri osa vastaajista ei ymmärtänyt, mitä kysyttiin. Kysymys ei ole ollut, että mitä ammattia arvostat vähiten.
Vierailija kirjoitti:
Kohta tähän tulee joku idiootti kertomaan, että voi alkaa pääministeriksi.
Voi alkaa pääministeriksi.
Stubbilla ei ole matematiikka hallussa eikä pärjännyt loogisessa päättelykyvyssä, hävisi jopa yleistiedossa koululaisille mm. Työmiehen vaimo olikin Väinö Linnan kirjoittama näytelmä eikä muistanut Kenian pääkaupunkia. Politiikka on hyvä ala heikkolahjaiselle ja palkka juoksee, eikä silti tarvitse ajatella omilla aivoilla, voi vaikka tuhota yhteiskunnan eikä kukaan ota vastuuta.
Hyvin perehdytettynä voi tehdä monenlaista, jos on sosiaalinen ja osaa kysyä neuvoa.
Ihan kullanarvoinen voisi olla lasten, nuorten tai vanhusten kanssa tehtävässä avustavissa töissä, mahdollisesti toisen tukemana.
Persujen kansanedustajaksi. Niitä on ministereinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin voi auttaa ihmisiä vaikka ei mitään palkkaa siitä saisikkaan. Itse olen tehnyt ennen koronaa kaikenlaista vapaaehtoistyötä.
Siitä menee tuet, työtön ei saa tehdä vapaaehtoistöitä.
Vierailija kirjoitti:
Järjestyksenvalvoja, sen verran kallua porukkaa ovat mitä heitä nähnyt.
Totta kai, kun perseilyn sijaan et lopettanut perseilyä vaan päädyit rautoihin, joten syystäkin ovat kalluja.
Oikeasti heikkolahjainen tuttava suhaa taksia. Kovasti haluaisi ajamaan bussia, pari kertaa on päässyt kokeilemaan. Kummallakin kerralla kokeilut loppuivat hyvin pian koeajalla, kun työnantaja ei nähnyt "kuinka loistava" kuski hän on. En tiedä tarkemmin, kun omasta mielestään ei ole tehnyt virheitä. Ihme, että noin vastuuntunnoton pärjää edes taksikuskina.
suurtalouskokiksi, ravintolatyöntekijäksi tai siivoojaksi
Vierailija kirjoitti:
Olla tällä palstalla lukijana ja tukijana.
Mä luin vahingossa, että olla tutkijana.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin perehdytettynä voi tehdä monenlaista, jos on sosiaalinen ja osaa kysyä neuvoa.
Ihan kullanarvoinen voisi olla lasten, nuorten tai vanhusten kanssa tehtävässä avustavissa töissä, mahdollisesti toisen tukemana.
Mahdollisesti toisen tukemana? Eli varsinainen työntekijä hoitaisi lapsen/nuoren/vanhuksen sekä maskottina kulkevan riippakiven. Onnea vaan. En näe tätä kullan arvoisuutta tässä.
Kaikki OF-sisällöntuottajat on heikkolahjaisia.
Älyllinen heikkolahjaisuus ja sosiaalinen taitavuus ovat vain kaksi ominaisuutta, jotka vaikuttavat. Monet muut asiat vaikuttavat myös. Esim. onko riittävän röyhkeä, epärehellinen, ovela, varakas, verkostoitunut, moraaliton ja valmis käyttämään muita hyväkseen.
Ei heikkolahjainen ja sosiaalisesti taitava siis välttämättä ole sympaattinen autettava. Voi olla vaikka pienyrittäjä, tehdä harmaita töitä, myydä varastettua tavaraa, pyörittää prostituutiota tai lääkekauppaa tms. Rikollisista monet eivät ole kovin älykkäitä.
Eri asia ovat esim. kehitysvammaiset. Heille tulisi järjestää työmahdollisuuksia sopiviin töihin.
Valtionvarainministeri, pääministeri, elinkeinoministeri sosi...
No mitä hän haluaisi tehdä? Jos sopivaa työtä ei löydy ilman pakotusta, ehkä hänen ei kuulu tehdä työtä
Fyysisiä töitä. Esim tiskari, pesulatyöntekijä, siivooja yms. Sitten on paha juttu, jos on kuin minä ettei voi sairauksien takia fyysisiä töitä tehdä.
Esimerkiksi itse olen nähnyt down syndroomaisia, jotka ovat erittäin lahjakkaita maalareita. Eivät teknisesti, mutta värien käyttö maalauksissa on oma luokkaansa, ja taiteesta puuttuu kaikki "aikuisille" tyypillinen synkkyys. Mieti vahvuuksiasi ja myös sitä, mistä nautit. Työtä ei tarvitse tehdä rahan takia, vaan meillä kaikilla on korkeampi tarkoitus ja rooli
Jos olet hyvännäköinen niin Onlyfans