Mä paisun kuin pullataikina ja ahmin ruokaa ja lihon.
En tiedä mitä helvettiä enää teen. Kuolen varmaan tähän. Verensokeri, verenpaine ja kolesteroli kaikissa häikkää. Ei pahasti mutta kuitenkin. Bmi 35,7.
Kommentit (25)
Pyydä lääkäriltäsi ruokahalua ja sokerinhimoa vähentäviä pistoksia esim. Otzempic. Melko varmasti saat kun sinulla kerran on diabetestakin. On nimenomaa diabeetikoille tarkoitettu lääke, joka ei kuitenkaan korvaa insuliinia vaan on painoa pudottavaa, jopa -20 kg.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä lääkäriltäsi ruokahalua ja sokerinhimoa vähentäviä pistoksia esim. Otzempic. Melko varmasti saat kun sinulla kerran on diabetestakin. On nimenomaa diabeetikoille tarkoitettu lääke, joka ei kuitenkaan korvaa insuliinia vaan on painoa pudottavaa, jopa -20 kg.
Taisin kirjoittaa nimen väärin eli Ozempic.
Pitää vaan motivoitua jotenkin, ajattele mitä kaikkea ihanaa hoikkuus voi tuoda sulle elämään. Katsele Baywatchia ja inspiroidu.
Pidä kaapissa vain terveellisiä ruokia, älä oikeasti osta kaupasta niitä herkkuja, jos mahdollista niin tilaa netistä ruuat ja juuri ruokailun jälkeen ettet nälkäisenä osta mitään. Pidä ruokapäiväkirjaa ainakin aluksi tai voit vaikka valokuvata jokaisen ateriasi. Alku on aina vaikein.
Pyydä resepti Topamaxiin. Se pitää hiljalleen nostettuna ruokahalun poissa. Toki kun annos päätyy tappiin, ja ruokahalu palaakin, poistuu myös saavutettu hyöty, mikäli itse ongelmaa ei ole ratkaistu.
Pidä kotona vain vähäenergistä laadukasta ruokaa. Hedelmiä ahmimalla laihtuu väkisinkin, jos paljon ylipainoa.
Herkut pitää jättää kauppaan. Tee itsellesi uusi palkitsemisjärjestelmä, opettele saamaan mielihyvää muista asioista kuin ahmimisesta.
Ei kannata olla liian ankara itseään kohtaan vaikka tulet varmasti repsahtamaan välillä. Se on ok. Tee aluksi vaikka 5 kg pudotushaaste, sitten 10 kg jne.
Vähähiilihydraattinen/ketogeeninen ruokavalio on auttanut itselläni. Kun sokerinhimon sai pois, loppui ahmiminen ja turpoaminen.
Tilaa ruokaa kotiin. Tulee jätettyä herätemässingit pois.
Meillä kotona asuu muitakin, joten väkisin täällä on kaapissa kaikennäköistä. Mä en itse käy koskaan ostamassa kaupasta mitään (olen käynyt kaupassa kesällä viimeksi). Se on varmaan osa syy, että ei sitten löydy itsekuria ja mä voin ahmia vaikka makaronilaatikkoa tai perunamuusia.
Oisko taustalla joku henkinen ongelma? Ehkä terapia auttaisi?
Sama! Oon kolme kiloa saanut pois, mutta siihen jämähti. Nyt on taas herkkuja mennyt kun motivaatio katosi kun paino jumittui. Vituttaa ja ahdistaa, kun en ole enää vain vähän pyöreä vaan oikeasti läski. Hitto ku ois köyhä eikä varaa herkkuihin.
Makeannälkään kannattaa ottaa ruokalusikallinen hunajaa, toimii ainakin itselläni.
Kokeile paastota muutama päivä pelkällä vedellä. Sen jälkeen pärjää vähemmälläkin ruualla.
Olisiko nyt esim tälle päivälle ruokavaliovinkkiä?
Paljon vettä. Täyttää mahaa ja monesti ahmiminen on ihan vaan janoa.
Ideoita miten painoa sais pois ja ruoka ei olisi mielessä koko ajan ja maha olisi täynnä pidemmällä määrällä ruokaa?