Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Remonttitaitoisille nikkareille kysymys!

Vierailija
25.04.2021 |

Miten korjaisit tämän: lastulevyrunkoisen keittiönkaapiston ovi ei pysy paikoillaan, koska saranoita rungossa kiinni pitävien ruuvien reijät on suurentuneet eikä ruuvit pysy reijissään. Laityaisitko jotain massaa reikiin vai proput vai mitä laittaisit? Erikeeperi ei auttanut (en ole remonttinikkari).

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista, niin läpipultit muttereilla. Nuo rungot pettävät aina aikaa myöten.

Vierailija
2/13 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasta tulitikkuja erikeepperiin ja tunge siihen reikään, niin paljon ja niin piukkaan kun saat. Täytä pienemmät kolot vaikka coctailtikuilla. Anna kuivua hyvin. Sahaa ylitulevat tikut tasaisiksi ja hio sileäksi. Tee ruuvinreikä poranterällä, aavistuksen ruuvista pienemmällä terällä. Pitäisi toimia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllä oleva tulitikku on hyvä vaihtoehto.. Jos tarvitsee rajumpaa vaihtoehtoa, silloin epoxy pohjaista "kemiallistapuuta", esim biltemasta.. Myös myydään epox "muovailuvahan" tyylisiä tököttejä, joka on myös hyvä vaihtoehto..

Vierailija
4/13 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weetabixista ei yleensäkään pitäisi tehdä minkäänlaisia mööpeleitä. Vihonviimeinen keksintö.

Vierailija
5/13 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhannet kiitokset teille! En olisi itse keksinyt näitä. Kokeilen tulitikkuja ja erikeeperiä, koska niitä löytyy kotoa, myös pora ja saha löytyy. Läpi ei voi pultata, koska toisella puolella on tiskikone, jota en uskalla siirtää omin päin.

Missään aiemmassa asunnossa ei ole tapahtunut tällaista, edes 20 vuotta vanhassa lastulevykeittiössä. Tää talo on rakennettu 2017 ja useampi vedin on jo jäänyt käteen. Ja nyt tämä koko ovi... Kylppärin hana tiputtaa ja yksi verhotankokin on vuoden asumiseni aikana jo pudonnut alas. Hartela-laatua..

Ap

Vierailija
6/13 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö saranan paikkaa voi siirtää?

7/13 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiesin, että palstailusta voi olla hyötyäkin! Minulla on sama ongelma kuin ap:lla

Vierailija
8/13 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Weetabixista ei yleensäkään pitäisi tehdä minkäänlaisia mööpeleitä. Vihonviimeinen keksintö.

Suomessa on miljuuna keittiötä jossa on "weetabix"-kaapistot, ei auta sun neuvosi.

Vierailija
9/13 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda oven kätisyys jos mahdollista, eli asenna saranat vastakkaiselle seinälle.

Vierailija
10/13 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda oven kätisyys jos mahdollista, eli asenna saranat vastakkaiselle seinälle.

Kyse on tuplaovikaapista tiskipöydän alla. Kiitos kuitenkin neuvosta.

Ap

Vierailija
11/13 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä370599 kirjoitti:

Minä tiesin, että palstailusta voi olla hyötyäkin! Minulla on sama ongelma kuin ap:lla

Kyllä, yksi tällainen helmi kikka "oikeuttaa" sen että vietän täällä tuntikausia!

Vierailija
12/13 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/13 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksummat levyruuvit, joissa on enemmän purevaa kierrettä ja mittaa niin paljon kuin levyn paksuus antaa myöten.

Jos vieläkin tuntuu huteralta niin sitten noita puuta+liimaa settejä reiän tilkkeeksi.