Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voimaa oikeustaisteluun avioeron jälkeen?

Vierailija
25.04.2021 |

Erosimme ex-miehen kanssa pari vuotta sitten. Kaikki omaisuus jäi ex-miehelle, koska kaikki muu vei voimani. Suhteessa oli henkistä ja taloudellista väkivaltaa ja se on jatkunut eron jälkeen. Esimerkiksi elatusmaksut meni perinnän kautta. Nyt olen rakentanut uutta elämää ja omaisuuden ositus pitäisi tehdä vielä. Lain edessä asia on selkeä, mutta ex-mies ei aio luovuttaa minulle yhtään mitään. toivoisin, ettei tarvitsisi oikeuteen lähteä. Välillä olen pohtinut, että antaisin ex-miehen pitää kaiken ja nielisin tappion, mutta toisaalta minua suututtaa todella paljon, että kaikki yhteisen elämän eteen laittamani menisi viemäristä alas. Pelkään myös, että ex-mies alkaa kostaa lapsille.

Miten te vastaavassa tilanteessa olleet olette selvinneet tällaisesta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset lakimiehen. Joskus pelkästään lakimiehen palkkaaminen kertoo toiselle osapuolelle, että ollaan tosissaan. Tosin jos toinen osapuoli on todella hankala, sillä vielä ei ole vaikutusta.

Tarvittaessa yhteyttä lastenvalvojaan, jos mies kostaa/alkaa kostaa lapsille.

Jos olet todella väsynyt, sinun tarvitsee hakea myös apua itsellesi, omaan jaksamiseesi. Kuitenkin kannattaa myös yrittää jaksaa miettiä, millaisen mallin annat lapsillesi, jos annat periksi. Jos annat pahan voittaa ja öykkärin voittaa?

Vierailija
2/12 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele. että teet sen lapsesi tulevaisuuden turvataksesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei mies voi niitä turvata? Yhtä lailla mies voi huolehtia omaisuudesta lapsille.

Vierailija
4/12 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa juristi. Sinulla on oikeus vaatia ositusta ja saada osasi, joten mikäli yhteisen omaisuutenne omistussuhteissa ei ole epäselvyyksiä, tuskin asiasta tarvitsee kummemmin tapella. Ei exäsi voi kieltäytyä osituksesta.

Ymmärrän kyllä myös halua jättää koko p**ka taaksesi. Kun minä jätin mieheni, jätin hänelle yhteisestä kodista, autosta jne lähtien kaiken ja olen myös eron jälkeen maksanut varmaan noin 90 % lasten kuluista. Välillä harmittaa, mutta mieluummin huolehdin asioista itse kuin tappelen hänen kanssaan. Taloudellisesti tämä on toki idioottimaista enkä suosittele samaa kenellekään.

Vierailija
5/12 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tästä syystä omat rahat -systeemi on armollinen. Jos minulla on ostokuitti, niin omaisuus on minun ilman oikeuden päätöstä. Tasingon voi aina maksaa rahana.

Vierailija
6/12 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeruudesta ja perättömästä pedo-ilmoituksesta?

Vierailija
7/12 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko sieltä olisi taloudellista hyötyä tulossa vs. juristin palkkaaminen + asioiden vääntäminen ainakin hoviin asti, aikaa kuluu useampia vuosia ja olet edelleen henkisesti sidottuna siihen ei niin kivaan exään. Puhumattakaan tuhansien eurojen oikeudenkäyntikuluista. Siviilikeisseissä kun ei koskaan tiedä miten homma kääntyy. Jos vuosien väännön jälkeen saat muutaman tonnin tai edes kymppitonnin korvausta, onko se sen mielenterveyden raastamisen arvoista. Varsinkin kun itse kyselet että mistä saisi voimia. Siinä mielessä antaa olla vaihtoehto voisi olla myös pätevä. Itsekin tuli otettu erossa takkiin mutta eipä tarvinnut sitä k-päätä enää nähdä ja mä voin elää sen kanssa että "ostin" sen luuserin ulos tästä liitosta.

Vierailija
8/12 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tästä syystä omat rahat -systeemi on armollinen. Jos minulla on ostokuitti, niin omaisuus on minun ilman oikeuden päätöstä. Tasingon voi aina maksaa rahana.

Vaatii rahaa kuitenkin. Harvalla on kymmeniä tuhansia varaa maksaa tasinkoa. Ihan pikkujutuista ei kannata lähteä riitelemään.

Vierailija
9/12 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

paljonko sieltä olisi taloudellista hyötyä tulossa vs. juristin palkkaaminen + asioiden vääntäminen ainakin hoviin asti, aikaa kuluu useampia vuosia ja olet edelleen henkisesti sidottuna siihen ei niin kivaan exään. Puhumattakaan tuhansien eurojen oikeudenkäyntikuluista. Siviilikeisseissä kun ei koskaan tiedä miten homma kääntyy. Jos vuosien väännön jälkeen saat muutaman tonnin tai edes kymppitonnin korvausta, onko se sen mielenterveyden raastamisen arvoista. Varsinkin kun itse kyselet että mistä saisi voimia. Siinä mielessä antaa olla vaihtoehto voisi olla myös pätevä. Itsekin tuli otettu erossa takkiin mutta eipä tarvinnut sitä k-päätä enää nähdä ja mä voin elää sen kanssa että "ostin" sen luuserin ulos tästä liitosta.

Ei kai tässä keississä nyt ole mitään epäselvää?Jos jaettavaa on talo ja auto ja kasa velkaa niin miten siitä riittää riideltäväksi hovioikeuteen saakka?

Vierailija
10/12 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi oikein sille miehelle saada opetus, jos on taloudellisestikin sinua alistanut kaikki nämävuodet. Vaikka rahat menisivät lakimiehille, niin eipähän menisi sille kusipäälle. Ei ap.

Vierailija
11/12 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vain hakemaan käräjäoikeudelta pesänselvittäjää ja homma käyntiin.

Vierailija
12/12 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei mies voi niitä turvata? Yhtä lailla mies voi huolehtia omaisuudesta lapsille.

"Elatusmaksut meni perinnän kautta". Miestä ei hirveästi taida lapsen etu kiinnostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi