Mitä mieltä ihmisistä, jotka kertovat sairauskertomuksensa puolitutuille kauppareissulla tavatessaan?
Yksityiskohtaisesti. Ja heti perään seuraavana päivänä lisää?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmiset tänä päivänä yleensäkään puhuu keskenään, vai puhuuko mistään?
Tuntuu, että kaikki henkilökohtaiset puheenaiheet on kiellettyjä. Minä kyllä kuuntelen ihan mielelläni mitä tahansa kuulumisia. Saa myös valittaa jos haluaa.
Valitettavasti törmään usein siihen, että henkilö alkaa valittamaan minun asioistani ja kaiken lisäksi hyvistä sellaisista esim. harrastuksista, liikunnasta ym.
Tällaista en todellakaan jaksa kauan kuunnella.
Jälkimmäisestä on hauskan raivostuttava esimerkki työkaverina.
Kun ruokiksella sekoittelen eväsmyslini, seuraa tarkasti mitä siihen laitan ja kertoo, mikä ainesosa on epäterveellinen ja mikä hänen tuntemansa ja käyttämänsä olisi parempi. Luulee tuntevansa erilaisten ruoka-aineiden ravintoarvot ja vitamiinipitoisuudet ja luulee, että haluan siinä pakollisella, palkattomalla lounastauolla kuunnella luentoa yksityisestä asiastani.
TMI! Sama pätee puolituttuihin, jotka avaavat sairaushistoriansa somessa. En halua tietää. Viime keväänä tuli vastaan tällainen tyyppi kaksi kertaa. On ikävää että terveydessä häikkää ja koen kyllä empatiaa, mutta en tarvitse jokaista yksityiskohtaa, eikä tarvitse näyttää mitään arpia tms.
Mistä ihmiset tänä päivänä yleensäkään puhuu keskenään, vai puhuuko mistään?
Tuntuu, että kaikki henkilökohtaiset puheenaiheet on kiellettyjä. Minä kyllä kuuntelen ihan mielelläni mitä tahansa kuulumisia. Saa myös valittaa jos haluaa.
Valitettavasti törmään usein siihen, että henkilö alkaa valittamaan minun asioistani ja kaiken lisäksi hyvistä sellaisista esim. harrastuksista, liikunnasta ym.
Tällaista en todellakaan jaksa kauan kuunnella.