Mihin käyttää tonnikalaa ruuanlaitossa?
En tykkää. Mut mies haluaa et totuttelen. Vinkkejä?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Alkaa olla katoava laji koko tonnari.
Blackfin tuna ei ole:
Itse tehdyt subi-patongit.
täytteeseen tonnikalaa vedessä sekoitettuna majoneesiin.
Vierailija kirjoitti:
Pitsaa tai lämpimiä voikkareita voisin tehdä. Ei säilyketonnikala ole oikein ruokaa.
Muista sit että nuo lämpimät voikkarit voi paistaa uunipellillä.
Vierailija kirjoitti:
Itse tehdyt subi-patongit.
täytteeseen tonnikalaa vedessä sekoitettuna majoneesiin.
Olisko kellään muuten hyvää ohjetta sellaiseen hötöön subi-patonkiin? Kaupasta jos ostaa valmiin patongin, ne on liian tiiviitä.
Paella. Sekaan voi heittää muitakin vedessä asustelevia otuksia.
Syön kyllä mutten itse laittaisi mihinkään.
Itse maustan pestolla tai sitruunanmehulla ja syön linssien tai raa'an kukkakaalin kanssa. Ainoa, jota pystyn syömään, kun kärsin pahasta pahoinvoinnista. Tonnikalaakin löytyy msc-sertifioitua, mikä on ympäristöystävällisempi vaihtoehto.
Sopii myös hyvin munakkaisiin, pastaruokiin, laatikoihin ja etnisiin ruokiin.
Osta tuoretta ja paista medium pihvi. Purkissa ei kannata ostaa.
pitsaan, piirakkaan, makaronilaatikkoon, salaattiin... tai ihan vaan suoraan purkista!
Tonnikala-pastapaistos: tonnikalaa pari purkkia, tomaattimurskaa, mausteita, pastaa, hollandaisekastike päälle, vielä juustoraastetta ja sitten uuniin. Joskus tomaatteja myös mukaan.
Tonnikala on proteiinin lähde ja vähärasvainen, hyviä rasvoja. Terveellinen.
Mä käytän tonnikalaa lämpimissä leivissä, pitsassa, tomaattisessa pastakastikkeessa, piirakassa ja patongin täytteenä. Tykkään kovasti mutta en ymmärrä miksi sitä pitäisi opetella syömään jos ei tykkää. Ei se mikään välttämättömyys ole.
Tonnikalapihvit olen joskus paistanut, mutta on kyllä tosi kallista ja purkkitonnikalasta olen joskus tehnyt makaronilaatikkoa.
Mutta enä ei tee mieli syödä koko tonnikalaa.
Siis miksi ihmeessä miehen takia syöt, jos kerta et tykkää? Muutenkin parempi olla syömättä koko tonnikalaa.
pizza
lämpimät voileivät
tonnikalapasta
tonnikalasalaatti
tonnikalatahna esim. uuniperunan täytteeksi