Olutta 8 tölkkiä kaksi kertaa kuukaudessa, onko liikaa?
Olen ollut oluen suurkuluttaja vuosia. Nyt olen tämän vuoden ottanut olutta 8 pientä tölkkiä kaksi kertaa kuukaudessa. Tullut mieleen että pitäiskö yrittää juoda vielä vähemmän? Nainen 59v.
Kommentit (42)
Ei kuulosta liian paljolta. Mutta jos itselläsi on tunne, että pitäisi vähentää, niin silloin se kannattaa tehdä. Pystytkö esimerkiksi olemaan juomatta ilman juomisen kovaa himoa?
Porttiteorian mukaan sinusta tulee tuolla vauhdilla kannabiksen piikittäjä viimeistään eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Aiheutuuko siitä jotain haittaa?
Asia vaivaa ja hävettää tosi paljon. Kukaan ei tiedä asiasta. Nainen 59v.
Hankala sanoa.
Mä olen sinkkumies ja juon ehkä kerran kahdessa kuukaudessa 10-16 tölkkiä. Pidän sitä liian suurena määränä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta liian paljolta. Mutta jos itselläsi on tunne, että pitäisi vähentää, niin silloin se kannattaa tehdä. Pystytkö esimerkiksi olemaan juomatta ilman juomisen kovaa himoa?
No, jos juo kerran kahessa viikossa VOI OLLA juomattakin. Outoja hiippareita täällä. Ohistelija
Suurimpana ongelmana näkisin että kohta se on 4krt/kk, sitten yhtäkkiä 8krt/kk jne. Voi olla vaikempi pysyä siinä 2 kerrassa verrattuna siihen ettei joisi ollenkaan. 8 tölkkiä sinäänsä pieni määrä.
On liikaa. Mihin noin paljon olutta tarvitsee?
INTERNET kertoo hyvinkin yksinkertaisesti milloin alkoholinkäyttö on riski henkilön terveydelle. Suosittelen etsimään jonkun joka osaa käyttää ko. INTERNETIÄ. Jos on itse huolissaan alkoholinkäytöstään, on luultavasti huolia joihin tulisi hakea terv.huollon.ammattilaisena apua. SE, miten tämmöiseen pääsee, on toki kokonaan toinen setti.
On liikaa, jos aiheuttaa ripulia.
Vierailija kirjoitti:
On liikaa. Mihin noin paljon olutta tarvitsee?
Mukavaan humalaan.
Ap, paljonko joit viime vuoden puolella? Oletko vähentänyt reilusti. Itse join 6-8 tölkkiä olutta pari kertaa viikossa useamman vuoden ajan. Sitten aloin huolestuun terveydestäni ja alkoholin vaikutuksesta ulkonäköön. Vähensin ensi että otin kerran viikossa, sitten joka toinen viikko. Välillä oluen tuska on kyllä ollut aikamoinen, mutta olen sinnitellyt kuukaudesta toiseen.
On se kaikkien suositusten mukaan. Liikaa siis sen vuoksi, jos juot tuon 8 kerralla niin kuin ymmärsin.
Olen juonut ennen joka viikko yhtenä päivänä samat 8. Morkkis oli kova, hävetti oma humalahakuinen juominen.nyt olen ollut puoli vuotta täysin ilman ja tyytyväinen tähän olotilaan missä ei tarvitse hävetä tai miettiä jos joku saisi tietää. Lisäksi jaksan viikonloppuisin nyt paremmin puuhastella kaikkea ja vatsa on selkeästi pienempi kuin ennen.
Jos pystyt niin kokeile tipatonta. Uskon että pystyt jos nyt et juo edes viikottain, sen puolesta sinulla on hyvä tilanne vielä.
Kaloreita ainakin tulee karsea määrä. Eikä se liuottimen juominen mitään terveellistä ole tietty sekään.
Kun ei iästä päätellen ole pieniä lapsia katsomassa vieressä niin oma valintahan se on miten viikonloppunsa haluaa pilata.
Minulla tuo pilaisi yhden yön unet ja sitä kautta seuraava päivä olisi väsymyksen takia pilalla. Ei hyöty/haitta kohtaa ainakaan minulla.
Nuorena toki maistui ja ei haitannut mitään, mutta ei täällä keski-iän jälkeen saa enää mitään iloista hiprakkaa. Hetken tunkkainen tukotus korkeintaan.
Terveys tietysti huolettaa kun tuota ikääkin on. Ja hävettää ajatellakin että minusta on tullut tuollainen piilojuoppo. Olen suunnitellut että ens kuusta yrittäisin vähentää oluen märää 6 tölkkiin. Sen tiedän että en pysty olemaan ilman. Nainen 59v.
Tuosta on lyhyt matka alkkikseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaloreita ainakin tulee karsea määrä. Eikä se liuottimen juominen mitään terveellistä ole tietty sekään.
Kaloreita tuosta määrästä tulee melko tarkkaan saman verran kuin yhdestä Fasun sinisen suklaalevystä, jonka aika moni av-mamma on tänäkin viikonloppuna vetässyt koko levyllisen kertalaakista kitusiinsa. Parin tunnin pyörälenkillä saa kyseisen kalorimäärän poltettua, että se siitä karseudesta.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei iästä päätellen ole pieniä lapsia katsomassa vieressä niin oma valintahan se on miten viikonloppunsa haluaa pilata.
Minulla tuo pilaisi yhden yön unet ja sitä kautta seuraava päivä olisi väsymyksen takia pilalla. Ei hyöty/haitta kohtaa ainakaan minulla.
Nuorena toki maistui ja ei haitannut mitään, mutta ei täällä keski-iän jälkeen saa enää mitään iloista hiprakkaa. Hetken tunkkainen tukotus korkeintaan.
Joo harvoinpa sitä nykyään tulee edes tuota määrää otettua, kun eipä noi kalsarikännit oikein mitään anna. Itselläni näin miehenä tuollainen 8 keppanaa pitkin iltaa otettuna ei juuri missään tunnu, mutta kyllä silläkin jo seuraava päivä vähän harakoille menee.
Itseasiassa nyt kun rupesin asiaa pohtimaan, niin en edes muista koska olen viimeksi juonut edes yhtä olutta. Taitaa siitä jo pari-kolme kuukautta olla. Kunnolla kännissä en ole ollut vuosiin. Tollaset 8 oluttakin tulee juotua ehkä pari kertaa vuoteen.
Tammikuusta huhtikuuhun olen mennyt tuolla olutmäärällä. Ens kuussa tarkoitus vähentää 6 tölkkiä kaksi kertaa kuukaudessa. Toivottavasti menee niinkuin suunnitelen. Nainen 59v.
Aiheutuuko siitä jotain haittaa?