Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies menettää hermonsa liian helposti

Vierailija
24.04.2021 |

Minua on alkanut ärsyttämään suunnattomasti se, että suututaan turhasta. Esimerkiksi yksi päivä mieheni teki ruokaa ja menetti hermonsa yhtäkkiä , kun tarvittavaa kastiketta ei ollutkaan ja vain jätti koko ruoanlaiton, sanoi itsensä tappamisen olevan parempi kuin tehdä ruokaa ja meni tekemään muuta... Minähän sitten tein sen loppuun. Itse en menetä hermojani ikinä enkä varsinkaan näin vähäpätöisten asioiden takia. Hänen hermot menee myös mm. tökkivästä nettiyhteydestä, evästeiden kyselystä nettisivuilla ja liian hitaasta liikenteestä.

Onko kellään kokemusta vastaavasta?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ja siksi erosinkin. Koko päivä negatiivissävytteistä puhetta, kaikki hänen mielestä huonosti, tuttavat tyhmiä. Hermostui jos ei mennyt vetoketju kiinni jos ei saanut jotain pakkausta auki sukat oli rikki jokin tavara hukassa puhelin soi väärään aikaan jokin tavara hukassa. Tämä oli loputonta. On nyt saikulla mielenterveysongelmien vuoksi.

Vierailija
2/33 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ja siksi erosinkin. Koko päivä negatiivissävytteistä puhetta, kaikki hänen mielestä huonosti, tuttavat tyhmiä. Hermostui jos ei mennyt vetoketju kiinni jos ei saanut jotain pakkausta auki sukat oli rikki jokin tavara hukassa puhelin soi väärään aikaan jokin tavara hukassa. Tämä oli loputonta. On nyt saikulla mielenterveysongelmien vuoksi.

Sama täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Pimahteli milloin mistäkin ja minulle jäikin kotityöt ja ruuanlaitot, kun hermot meni aina. Sai raivareita myös odotetuista laskuista esim sähkö jne sekä liikenteessä esim punaisista valoista.

Alkoi heitellä tavaroita esim jos kinkkuoakkaus ei auennut, nakkasi sen seinään. Sitten alkoi lyödä nyrkeillä seinään, huonekaluihin jne.

Hyvin pian raivo kohdistui minuun, milloin mistäkin syystä. Lyöntejä, potkuja, kuristamista.

Vierailija
4/33 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Pimahteli milloin mistäkin ja minulle jäikin kotityöt ja ruuanlaitot, kun hermot meni aina. Sai raivareita myös odotetuista laskuista esim sähkö jne sekä liikenteessä esim punaisista valoista.

Alkoi heitellä tavaroita esim jos kinkkuoakkaus ei auennut, nakkasi sen seinään. Sitten alkoi lyödä nyrkeillä seinään, huonekaluihin jne.

Hyvin pian raivo kohdistui minuun, milloin mistäkin syystä. Lyöntejä, potkuja, kuristamista.

kinkkupakkaus*

Vierailija
5/33 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille hamekangasta.

Vierailija
6/33 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen menopaussi. Tai masennus.

Vierailija
7/33 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anttiko sen miehen nimi on ? :D

Vierailija
8/33 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että miehesi on masentunut ja ylidramaattinen. Omassa miehessäni on samaa, mutta olen oppinut pistämään toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Harvinaisesti hän osasi itsekin vähän nauraa tälle piirteelleen kun huomasimme että lapsessamme alkaa ilmetä ihan samaa... 😄 kaikilla meillä on huonot puolet.

Vierailija
9/33 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aiemmin ollut normaali niin epäilisin taustalla olevan kova stressi, masennus tms. Ei sillä että se oikeuttaisi tuollaisen käytöksen mutta miehelle saattaisi tehdä hyvää jos voisi puhua mikä mieltä painaa.

Vierailija
10/33 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta sille hamekangasta.

Miksi? Eihän tuo ole mitenkään vain naisilla esiintyvä ongelma.

Vierailija
11/33 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana jänskismies

Vierailija
12/33 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katselisi päivääkään. On kuin puberteetti-ikäisen käytöstä, ei aikuisen miehen. Hyi!

Vierailija
13/33 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että miehesi on masentunut ja ylidramaattinen. Omassa miehessäni on samaa, mutta olen oppinut pistämään toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Harvinaisesti hän osasi itsekin vähän nauraa tälle piirteelleen kun huomasimme että lapsessamme alkaa ilmetä ihan samaa... 😄 kaikilla meillä on huonot puolet.

Hyvät sinulle, mutta kaikki eivät naura itselleen. Ja kyllä, jokaisessa on hyvät ja huonot puolet, mutta jos ne huonot puolet ovat se päällimmäinen ja ainut puoli niin ei vaan jaksa toista. Masennuksia on erilaisia ja kaikki eivät halua edes siihen apua. Minun oma elämäni valui hukkaan miehen kanssa jolla kaikki asiat olivat koko ajan huonosti, ja jos ei älyä muuta kun raivota joka asiasta, niin siitä oli nauru kaukana.

Vierailija
14/33 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana jänskismies

Jaa. No omani oli ns hyvästä perheestä, urheilija ja hyvin koulutettu.

Viesti nro 3 kirjoittaja.

Vierailija
15/33 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi ole normaalia aikuisen ihmisen käytöstä. Tunteiden lapsentasoinen purkaminen räjähtelemällä/kiukuttelemalla ja aikuisen ihmisen tunteiden ilmaiseminen ovat ihan eri asioita. Lähetä vihanhallintakurssille tai terapautille ottamaan vastuuta käyttäytymisestään ja tunteistaan ja jos ei suostu hakemaan itselleen apua, lähde ennen kuin lyö.

Vierailija
16/33 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ai se sun mies on raivonnu pikku lapsen edessä ja nyt lapsi matkii sitä käytöstä?

Vierailija
17/33 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaisesti käyttäytyminen on pelottavaa, ja aiheuttaa perheen muissa jäsenissä varpaillaanoloa, vaikka räjähtelijä ei olisikaan väkivaltainen ketään kohtaan, tai räjähtely ei ikinä koskisi perheenjäseniä.

Vierailija
18/33 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee ! Mun mies on erittäin ärhäkkä, ja "kipinä herkkä".. On päiviä jolloin näkee jo ilmeestä että tänään on sitten raivoa tiedossa vähän joka asiassa.

Jos joku pikku asia ensin häntä suututtaa, siinä ei sen enempää kun parit per...eet.., mutta jos kohta tulee toinen ärsyke, silloin pamahtaa ! Ja se on niin outoa MINUSTA, kun ukko karjuu ja viskelee pieniä esineitä, niin, tuntuu että hän itse itseään kiihdyttää entistä rajumpaa raivoon ❗ Siihen ei pidä muuta kuin olla hiljaa. Koska tuntuu että ukko voisi nostaa vaikka leivinuunin paikoiltaan.

Olen ettinyt netistä tästä aiheesta, kun raivoaa ja se oma raivo näyttää vaan saavan lisää raivoa.

Ainakin Timo Sarpaneva ja Marjatta Svennevig elämäntarinoissa on samaa. Kun Timo oli arvaamaton ja räjähti ja räyhäsi tyhjästä. Vaikka perhe istui ihan hiljaa... Ihmis mieli on käsittämätön.

Vierailija
19/33 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista luettavaa tuon lapsen osalta. En näe tuossa mitään hauskaa. Päinvastoin.

Vierailija
20/33 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee ! Mun mies on erittäin ärhäkkä, ja "kipinä herkkä".. On päiviä jolloin näkee jo ilmeestä että tänään on sitten raivoa tiedossa vähän joka asiassa.

Jos joku pikku asia ensin häntä suututtaa, siinä ei sen enempää kun parit per...eet.., mutta jos kohta tulee toinen ärsyke, silloin pamahtaa ! Ja se on niin outoa MINUSTA, kun ukko karjuu ja viskelee pieniä esineitä, niin, tuntuu että hän itse itseään kiihdyttää entistä rajumpaa raivoon ❗ Siihen ei pidä muuta kuin olla hiljaa. Koska tuntuu että ukko voisi nostaa vaikka leivinuunin paikoiltaan.

Olen ettinyt netistä tästä aiheesta, kun raivoaa ja se oma raivo näyttää vaan saavan lisää raivoa.

Ainakin Timo Sarpaneva ja Marjatta Svennevig elämäntarinoissa on samaa. Kun Timo oli arvaamaton ja räjähti ja räyhäsi tyhjästä. Vaikka perhe istui ihan hiljaa... Ihmis mieli on käsittämätön.

Miehenhän sitä apua pitäisi etsiä ja hakea. Käsittämätöntä ettet näe tilanteen vakavuutta ja ajattele omaa hyvinvointiasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän