Miten saat aikasi kulumaan, kun korona rajoittaa elämää?
Monet harrastukset on tauolla, ravintolat rajoitetusti auki, konsertit ja tapahtumat peruttu, teatterit ja näyttelyt kiinni yms., joten mitä teet vaikka viikonloppuna tai vapaa-aikana?
Kommentit (36)
Ei vaikuta mitenkään minuun tää korona-aika. Ulkoilen yhtä paljon niin kuin ennenkin.
Iso omakotitalo suurella tontilla ja työssä päivät. Ei tahdo kaikkea edes ehtiä tehdä.
Teen käsitöitä. Tätä teen päivittäin.
Ulkoilen. Joka aamu harrastan kotijumppaa, tämän tein ennenkin. Lisäksi käyn lähes joka ip fillaroimassa.
Kerran viikossa haen naapurustosta 2 pientä poikaa ja vietän heidän kanssa aikaa puistossa.
Vähän tylsää on, mutta kyllä tätä vielä hetken kestää. Juhannukseen mennessä on eka rokote saatu.
Muhun on iskenyt neuloosi eli neulon kaiket päivät. Lisäksi ulkoilen päivittäin.
Käyn arkisin töissä, niin ei mitään ongelmaa viettää viikonloppuja.
Tylsää, todella tylsää. Olen alkanut asennoitua tähän kuin vankilatuomioon, luin jopa kirjan siitä, millä ajatusmallilla ihminen parhaiten selviää vankeudesta. En siis edes yritä nauttia tästä, hoidan asiat rutiinilla ja elän vain tuomion jälkeen tulevaa aikaa varten. Olen päättänyt että viiden vuoden päästä viimeistään vapaudun tästä tavalla tai toisella, siihen asti on vain lusittava tätä koronatuomiota.
Elän autopilotilla suorittaen lähes pelkkiä rutiineja. Aamulla ylös, aamupala, töihin, lounas, lisää töitä. Töiden jälkeen ruokakauppaan, 1-2 h reipasta ulkoilua satoi tai paistoi, ruuanlaitto ja samalla vieraan kielen opiskeluohjelmaa kuulokkeista, iltaruoka, kotitöitä, suihkuun, nukkumaan. Huomenna sama alusta, ja ylihuomenna, ja seuraavana päivänä, jne jne. Kuuntelen myös paljon musiikkia ja podcasteja ulkoillessa ja siivotessa.
Kun tajusin asennoitua näin, elämä helpottui. Elän sitä viiden vuoden päästä koittavaa vapautta varten, tällä väliajalla ei ole merkitystä.
täälä pohjoisela syrjäseulla ei voi oikheen muute viethääaikaah kuh kalasthaen ja lemphien vaemoon kans. Nyh vaa o rospuutoaika eikä pääse kalalle...
vauvalla ja ylilauvvalla siekailen ja sikailen
Vierailija kirjoitti:
Pyörin av-palstalla
Sama. Lisäksi surffaan netissä liian paljon.
Lasten ja kotitöiden parissa menee suurinosa ajasta. Lisäksi yritän urheilla pari kertaa viikossa.
Ruuanlaitto, siivous, koiran lenkitys, palapelin teko ja lasten kanssa ajanviettäminen. Siinä esimerkiksi tämän päivän ohjelmaa.
Elin tällaista ”tylsää” elämää jo ennen koronaa, joten oma elämä ei ole suuresti muuttunut vapaa-ajan vieton suhteen. Työt on toki muuttuneet, kun teen lähes pelkästään etätöitä, mutta samanlainen sohvalla makoilija töitten jälkeen olen ollut aina. En välitä terasseista tai ylipäänsä mistään kissanristiäisistä, tykkään eniten kotona olosta enkä koe sitä tylsänä. No, matkustelu on jäänyt pois (käytiin ehkä kerran vuodessa ulkomailla ja pari kertaa risteilyllä/kylpylässä) mutta muuten ei suurta muutosta. Take away ruokaa hain jo ennen koronaa ja sama meno on jatkunut koko ajan myös koronan aikana.
Ei korona ole rajoittanut mun elämää. En ole tapana istua ravintolassa tai luuhata julkisilla paikoilla.
Olen puhelimella, syön, nukun ja ajattelen enimmäkseen. On kivaa
Hei, alapeukuttaja lehmä...
Vedä fjörtta päähäs ja poista hiesu pinpistä.