Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kodinhoidontuesta....mua ahdistaa!

Vierailija
15.08.2006 |

Kertokaa mulle mitä te espoossa asuvat saatte kodinhoidontukea. Mua ahdistaa ajatus ihan hirveästi että jotuisin palaamaan töihin jo vuoden vaihteessa! (tyttäreni täyttää tammikuussa vuoden)

Vaikuttaako mieheni tulot hoitolisään vai mikä siihen vaikuttaa? Onko totta että kun nyt maksan vanhempianrahasta 20% veroa tämä nousee vielä 2%? Laskin hätäisesti ettei mulle jäis sitten kun jotain 300!!

Ostettiin juuri asunto kun vuokramme oli niin kallis ettei kannattanut maksaa, mutta millä helvetillä sitä lainaa lyhentää jos tulot on 300 euroo. Ajttelin että n.500 olisin saanu....

Tuntuu ihan hirveeltä! :( mä olen vielä päiväkodissa töissä joten veisin omani hoitoon ja menisin hoitaa muiden lapsia... :(

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoraha on 294.28¿/kk. Kuntalisä on 218.64¿/kk. Ja hoitolisää saa max 168.19¿/kk, ja se on sidoksissa tuloihin (palkkatulot, vanhempainpvrahat. Ei lasketa lapsilisiä!)

Vierailija
2/7 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

espoon omilta nettisivuilta löytynee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollenkaan sitä hoitolisää ( yleensä tuntuu et jos on normaali palkka eli 2500/kk ei mitään kelasta tipu) niin silloin kun siitä ottaa 22% veroo jää n.350. :( Maksetaan kumpikin vielä opintolainojakin lähes 500 euroo kuussa pois ja sit kun lisää lainan 750kk niin taitaa tulla töihin lähtö.

Hitto et ottaa päähän! Haaveena olis olla kotona ainakin tammikuuhun 2008. No ehkä mies saa palkankorotuksen.... :)

Mut täytyy sanoo että kaikilla halukkailla ei näköjään ole todellakaan varaa jäädä kotiin...

Vierailija
4/7 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 hengen perhe saa tienata max 3219.21¿/kk, jotta saa kht:n lisää. Eli palkka + 5% lomarahaa laskevat Kelassa.

Oisko sulla mahiksia jakaa lastenhoitovastuuta miehesi kanssa? Esim tekisit keikkaa tai osa-aikatyötä?

Vierailija
5/7 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se noilla tuloilla voi mikään 22 olla...

Vierailija
6/7 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa pankin kanssa. Tosin tuo ' vain' voi olla isokin summa lainasta riippuen...

Vierailija
7/7 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla on vakinainen toimi ei ole mahdollista tehdä osa-päivähommia. Itsekkin olin ajatellu et jos ottais tähän pari lasta hoitoon mutta tuosta samasta syystä se ei onnistu. Pitäis sit sanoo vakipaikka irti jos haluis virkavapaata sano pomo...prkl!

Kiitos kaikille vastauksista! :) Minä jään tänne pähkäilemään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi