Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa mitään aikaiseksi

Vierailija
24.04.2021 |

Olen jo pitkään ollut vapaa-ajalla usein todella apaattinen. Haluaisin tarttua erilaisiin projekteihin, joita kodissa on ihan sohvalta katsottunakin useampia, mutta en saa aikaiseksi. Syyt ovat pitkäjänteisyyden puutteessa: haluaisin saada kerralla tai vähintään parissa päivässä valmista, isot urakat uuvuttavat pelkällä ajatuksellaan, enkä edes aloita ja toisaalta itsekkäässä kärsimättömyydessä: minulla ei ole yhtään energiaa neuvonpitoon yhteisen elintilan suhteen, joten isoja muutoksia en voi tehdä, koska meillä puoliso on myös hyvin tarkka ympäristöstä ja tavaroiden paikasta yms.

Puolisolla taas ei ole senkään vertaa energiaa. Luulenkin, että hänen väsymyksensä ja apatiansa on tarttunut minuun vuosien varrella. Olisin ehkä yksinkertaisesti paljon energisempi ilman häntä. Toisaalta en tiedä, onko tarpeen olla koko ajan tekemässä ja sohlaamassa, lepo on tärkeää ja sitä ei ole arjessa riittävästi.

Kaikkien suurin mörkö on liiallisen tavaran karsiminen. Haluaisin karsia kaappeja ja vaatteita, mutta en millään jaksaisi organisoida tavaran myymistä. Ilmaiseksi kierrätykseen vieminen tuntuu kuitenkin hölmöltä, kun rahalle olisi kuitenkin käyttöä ja monta aivan rahanarvoista tavaraa on käyttämättömänä (esim. reppuja tai laukkuja, epäsopivia lähes käyttämättömiä ulko- tai juhlavaatteita jne.)

En tee mitään, ahdistaa vain.
"Ota itseäsi niskasta kiinni."
Jep, tiedän. En voi täältä mitään ratkaisua saada, se on selvää, ratkaisu on korvieni välissä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita internet kiinni pariksi päiväksi, niin voi ehkä saadakin jotain aikaan eikä kaikki dopamiini kulu turhanpäiväiseen scrollailuun

Vierailija
2/5 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kaappi kerrallaan, karsi mitä menee myyntiin, kaatopaikalle ja mitä säästöön.

Facebookissa vaikka kirpputoriryhmään myyntipuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

raijatkaa ihan kaikki tavarat asunnosta taivasalle ettei mitään sisälle jää.

sitte kannatte takasin vain ne joita ilman ette mitenkään tule toimeen. jämät kaatopaikalle tai kirpparille.

helppoa!

😁

Vierailija
4/5 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ne tavarat ovat siellä kaapissa tukkeena, saatko niistä rahaa? Et.

Eli joko a) annat niiden olla kaapissa ja et saa rahaa ja samalla sulla on stressiä liiasta tavarasta, epäjärjestyksestä jne. Tai b) annat ne tavarat johonkin hyväntekeväisyyskirppikselle, kaapeissa on paremmin tilaa, stressi tavarasta vähenee ja olet vielä auttanut muita.

Muuten sanoisin, että jos ei jaksa, ei jaksa. Itse olen ollut kiitollinen, että leppoisamassa elämänvaiheessa olen pitänyt huolta siitä, ettei tavaraa kerry ja elänyt aika minimalistisesti, nyt kun on kiireinen ja stressaava ajanjakso, en todellakaan pystyisi remppamaan tai siivoamaan pursuavia kaappeja.

Elämä on sut helppoa, kun kotona kaikelle on paikkansa eikä järjestelyyn ja siivoamiseen mene paljoa aikaa tai energiaa, mutta jos kaapit olisi täynnä ja rempat tekemättä, tässä kohtaa olisi vain siedettävä sitä keskeneräisyyttä, koska ei ole voimia mihinkään ylimääräiseen. Ole siis armollinen itsellesi ja mieti asioita joista saisit iloa elämään! Kyllä niitä projekteja ehtii sitten joskus kun taas jaksaa paremmin.

Vierailija
5/5 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin jaksan aloittaa vain pieniä ja lyhyitä hommia. Kaikki mikä vaatii paljon aikaa ja/tai vaivaa jää aloittamatta tai kesken. Ainakin sellaiset asiat, mitkä pitäisi ihan yksinään tehdä kuten koulu. Koulunkäyntiin tarvitsisin jonkun kaverin, jonka kanssa yhdessä tehdä vapaa-ajalla tehtäviä. Siten niihin ei menisi ikuisuutta tai tulisi lykättyä ja lykättyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan