2v2kk ei millään pysy sängyssään iltaisin... neuvoja kaipaan!
Apua!
Meidän kuopus (ihana, erittäin aktiivinen 2v2kk) on aina ollut reipas nukkuja ja myös nukahtanut pienestä pitäen omin voimin omaan sänkyynsä.
Nyt vaan on yhtäkkiä keksinyt jatkuvasti tulemaan sängystään pois illalla. On jotenkin hoksinut että tästähän tulikin hauska ' leikki' kun lähtee sängystä liikkeelle ja äiti/isi lopulta hermostuu. Eilenkin saatiin ohjata se ihan jatkuvalla syötöllä takaisin omaan sänkyynsä, noin tunti-puolitoista siinä vierähti... Sama rumba jatkuu tänään. Tänään aamulla ei ois siten millään jaksanut nousta kun on aika porukoiden lähteä tarhaan- kouluun - töihin...:(
Ohi menevä vaihe tämäkin, mutta mikä on paras keinosi päästä täsät eroon??? Itse annan vettä kerran, muuten istun tai makaan hänen huoneessaan ja pistän takaisin makaa sänkyyn heti kun nousee pystyyn. Lopulta väsähtää eikä jaksa enää nousta. Toivon ettei kovin kauaa tätä jaksaisi vaan luovuttaa. Mulla vaan selkä brakaa tästä touhusta.
Miten itse toimisit?? Kaikki vinkit tervetulleita!
Eilen kannoin 2½v tyttöstä takaisin omaan sänkyyn reilut 2h...
Kun on tarpeeksi väsynyt ei tule pois kertaakaan vaan käy nätisti nukkumaan. Ja yleensä kyllä siellä pysyy muutenkin.
Mutta esikoinen oli aikanaan juuri hiukan päälle 2v, kun keksi, että sieltä tosiaan pääsee pois! Kannoin tytön vaan aina takaisin sänkyyn, peittelin ja sanoin hyvää yötä. Uudestaan ja uudestaan ja uudestaan... Varmaan 50 kertaa illassa! Viikon jaksoi ja sitten tyytyi kohtaloonsa ja kävi nätisti nukkumaan :D
Tuli selittämään milloin mitäkin. Sanoin vaan, että huomena jutellaan sitten ja nyt käydään nukkumaan. Eli en ruvennut juttusille.
Toivottavasti teillä menee tämä vaihe ohi nopeasti :)