Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teatterimaailman nepotismille on saatava loppu!

Vierailija
24.04.2021 |

Aina ne tietyt suvut ja kaveripiirit toisiaan tukemassa, eikä toiset ahkerat ja hyvät näyttelijät saa mitään jalansijaa, kun nämä nepotismillä eläjät vievät kaiken toisilta.

Tälle on saatava loppu!

Terveisin

Oopperan Kummitus

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nepotismi on niin paistavaa Suomen piireissä.

En itsekään jaksa samoja naamoja, ja kun näen jonkun suvun edustavan TV:ssä tai teatterissa, en katso.

Vierailija
2/45 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teatterissa tosiaankin pelataan hyvä veli menetelmällä. Olen ihan vuosien ajan tätä katsonut ja itsekin ollut teatterissa pääroolissa ilman mitään koulutusta ym. Oli vaan suhteet kunnossa. Perheestä muitakin isoissa rooleissa.

Teatteri oli tosin tavallaan pienehkö, mutta tätä samaa on isommissakin. Olisin päässyt suhteilla pidemmälle jos olisin halunnut, mutta kieltäydyin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielistä. Nepotismi siis.

Vierailija
4/45 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttelijöiden lapsille ei tarvitse teatterikoulussa kädestä pitäen opettaa perusasioita näyttelijän työstä. Tämä on varmaan yksi syy siihen, miksi näyttelijöiden lapsista tulee usein näyttelijöitä. Jonkinlainen myötäsyntyinen ja ehkä perimässä kulkeva ilmiö siis.

Vierailija
5/45 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teatterissa tosiaankin pelataan hyvä veli menetelmällä. Olen ihan vuosien ajan tätä katsonut ja itsekin ollut teatterissa pääroolissa ilman mitään koulutusta ym. Oli vaan suhteet kunnossa. Perheestä muitakin isoissa rooleissa.

Teatteri oli tosin tavallaan pienehkö, mutta tätä samaa on isommissakin. Olisin päässyt suhteilla pidemmälle jos olisin halunnut, mutta kieltäydyin.

Oulussako?

Vierailija
6/45 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä oon noissa piireissä kans jonkin verran pyörinyt. Halusin pitkään näyttelijäksi ja näin sen jo nuorena, että suvusta on hyötyä ja sillä saa helpommin jalkaa oven väliin. Näin duunariperheestä tulevana mun täytyi tehdä paljon enemmän töitä, että pääsen piireihin mukaan. Lopulta unelmani vaihtui toiseen ja luovuin näyttelijäksi pyrkimisestä. Itsekin kaipaisin uusia naamoja teatteriin ja elokuviin.

Vierailija
7/45 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on suvussa alan tyyppejä, mutta silti ole suhdepeliä ollut, tai edes noteerattu, että olen kyseisten tyyppien sukua.

Vierailija
8/45 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään pääse teakkiin tai nätyyn, vaikka olen teatterille omistautunut, mutta tekisin sitä työnä, enkä glamourin vuoksi.

Näytteleminen on itselleni sellainen kutsumus, että on täysin epärehellistä, kun saa arvostusta yhtään, ja jonkun nimeltä mainitsemattoman suvun henkilö samasta teatteriporukasta pääsee urallaan eteenpäin meriitteinä, että on vaan syntynyt sukuun, joka mahdollistaa uran...

Vierailija
9/45 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oulussako?

Ei ollut Oulussa.

Vierailija
10/45 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko teatterimaailmalle on tulossa loppu.

Semmoiset säästöt tulossa tähän maahan, että voi teatterilippujen hinnoilla olla rapea tulevaisuus.

Vierailija
11/45 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oulussako?

Ei ollut Oulussa.

Ei Oulussa ole ollut nepotismia.

Vierailija
12/45 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään sukulaisia elokuva- tai teatterimaailmassa. Pistää kuitenkin silmään, kun tv-sarjoissa ja elokuvissa on aina samoja näyttelijöitä. Osa ei edes näyttele kovin hyvin, vaikka heidät palkataankin moniin rooleihin.

Vierailija
13/45 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienessä maassa pyöritetään samoja naamoja vuodesta, vuosikymmenestä toiseen.

Sama naamarepertuaari ensin näyttämölle, leffaan, joka helskutin viihdehömppään ja kissanristiäsohjelmaan. Sitten lopuksi BB- ja laihdutustosi-tvhen Lopulta ostostv-ohjelmaan mainostamaan hajuttomia sukkia. Oi maamme pieni!

Vierailija
14/45 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on todella totta. Kuuluisien perheiden kakarat ohjataan suoraan teatterin lavoille Teatterikorkeakoulun kautta tai ei, vaikk asaattavot olla täysin lahjattomia. Moni niistä on jopa sittemmin jättänyt ammatin ennenaikaisesti tajutessaan että ovat liian surkeita. Teatteri on ihan poikkeuksellinen ala tässä suhteessa. Muusikkona, tanssijana tai oopperalaulajana on pakko oikeasti osata jotain. Teatterissa riittää kun jaksaa juoda viinaa oikeiden ihmisten kanssa ja kiivetä oikeaan sänkyyn säännöllisin väliajoin. Sitten kun on tarpeeksi ryypännyt eikä enää pysy pystyssä näyttämöllä voi siirtyä standuppiin niin on mikrofoni johon tukeutua. Tai "personal traineriksi". Sitä voi harrastaa ne pari selvää tuntia päivässä.

Vierailija
15/45 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaajat on kyllä oikeastaan vielä pahempia. Istuvat ja juovat viinaa ja vaativat p*illua naisnäyttelijöiltä jotta saavat rooleja. Ei tullut kyllä tarpeeksi metoo-paljastuksia Suomessa kun yhä vielä samat vanhat siat hiiviskelee vailla rangaistusta.

Vierailija
16/45 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oulussako?

Ei ollut Oulussa.

Ei Oulussa ole ollut nepotismia.

Moi, Merja!

Vierailija
17/45 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on joutavaa, kun näyttelijöiksi pääsee sellaiset tyypit joillain vähäisillä meriiteillä, kuten itsensäpaljastelulla somessa, salarakkaana ololla, turhanpäiväisenä tubettajana hölöttämällä siansaksaa tai muuta tekopirteää scheisseä.

Vierailija
18/45 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisivät oikeita töitä.

Vierailija
19/45 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan on niin, että lääkärien lapsista tulee usein lääkäreitä.

Arkkitehtien lapsista arkkitehtejä.

Kuvataiteilijoiden lapsista kuvataiteilijoita

Köyhyystutkijoiden lapsista köyhyystutkijoita.

Näytteljien lapsista näyttelijöitä.

Onko nepotismia, jos alkoholistien lapsista tulee alkoholisteja, Köyhien lapsista köyhiä, narkkareiden lapsista narkkareita?

Mitä kylvää, sitä niittää.

Vierailija
20/45 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin miettiä, mutta ei äkkiseltään tullut mieleen ketään lahjatonta nepotismin kautta näyttelijäksi päässyttä tyyppiä. On se Santeri Kinnunenkin aikas helkutin hyvä!