Osaatko piirtää eläimen edestäpäin?
Lapsen kanssa piirreeltiin ja tajusin, että olen aina piirtänyt esim. Hevosen vain sivusta päin, siinä se seistä köllöttää epäsymmetrisillä jaloillaan. No yritin sitten piirtää edestä päin (niin, että polle ikään kuin tuijottaisi katsojaan) ja ei tullut mitään, en yhtään hahmottanut mistä sen vartalo alkaa! Päästä rupesi kasvamaan jalat ym.....
En muutenkaan ole mikään Picasso, mutta kyllä rupesi ärsyttämään oma vajuus! Miten voi olla niin hankalaa! :D
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
en, vaikka piirrän joka päivä
T: Ammattivalittaja
En osaa piirtää eläintä mistään päin.
En, osaan ainoastaan piirtää hämähäkin ylhäältäpäin.
Vierailija kirjoitti:
Pöllön?
No pöllö saattaisi onnistuakin. Ehkä ne on noi nelijalkaiset kaikkein vaikeimpia.
AP
Kiinnitä huomiota eläimen naamaan, siitä se lähtee
Riippuu eläimestä, jotkut osaan, jotkut en.
Sanoisin, että perse on vaikeampi.
Pöllön, lapinkoiran, kissan, hain, mursun, norpan, käärmeen, skorppioonin, rukoilijasirkan ja listaa vois jatkaa, mut noi tuli eka mielee.
M26 kirjoitti:
Pöllön, lapinkoiran, kissan, hain, mursun, norpan, käärmeen, skorppioonin, rukoilijasirkan ja listaa vois jatkaa, mut noi tuli eka mielee.
Ai M26 onkin lahjakas taiteilija, yllättävää :)
Mikä se olikaan nimeltään, kirja jossa opetettiin piirtämään? Se paras?
Kirjastossa on piirustusoppaita, joissa ratkotaan myös tätä teknistä ongelmaa...
Vierailija kirjoitti:
M26 kirjoitti:
Hah! Todellakaa oo lahjakas, oon harjotellu ja tehny työtä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjastossa on piirustusoppaita, joissa ratkotaan myös tätä teknistä ongelmaa...
Eli tää on ihan yleinen ongelma? Hyvä kuulla, ei ole siis mitään aivoinfarktia tulossa.
AP
Eläimen silmät vaikea kohdistaa edestä, missä sijainti. Pitää olla havainnekuva.
Minä en osaa piirtää kuin hämähäkin ja senkin vain väärinpäin.
T: Akseli Porakorpi
M26 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M26 kirjoitti:
Sekin on hieno asenne, että tietää harjoittelun arvon. Lahjattomista ei kuitenkaan tule koskaan hyvää. Osaatko piirtää tähdenlennon lentävän suoraan pään yltä ja putoavan suoraan horisonttiin, niin, että se näyttää aidolta?
Vierailija kirjoitti:
M26 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M26 kirjoitti:
Sekin on hieno asenne, että tietää harjoittelun arvon. Lahjattomista ei kuitenkaan tule koskaan hyvää. Osaatko piirtää tähdenlennon lentävän suoraan pään yltä ja putoavan suoraan horisonttiin, niin, että se näyttää aidolta?
Kiitos. En.
en, vaikka piirrän joka päivä