Kaveri kusetti rahallisesti
Siis tilanne on se että meillä on sama harrastus ja teimme siihen kimppatilauksen hänen nimellään. Maksoin hänen tililleen etukäteen oman osuuteni, sillä hän sanoi että maksaa tilauksen tilatessa. No, kävi niin että minulta jäi muutaman kympin edestä tavaraa saamatta, koska myyjällä ei sitä ollut. En ikinä saanut rahojani takaisin ”ystävältä” näistä tuotteista. Lisäksi kaveri sai tilauksessa alennusta 20%, mutta peri minun tuotteista täyden hinnan minulta.
Nyt hän kyselee että tulenko kimppatilaukseen uudelleen. Miten hölmönä hän minua pitää, sitä ihmettelen.
Muilla samanlaisia ”kavereita”?
Kommentit (31)
Tehkää aina kirjallinen sopimus raha-asioissa, oli se hyvä ystävä, perheen jäsen tai vaikka takapihan spurgu. Pienillä rahasummilla kirjallinen sopimus on periaatteessa yhden tekevä, mutta jos puhutaan satasista, on se oikeasti iso raha monillekin. Sopimus edesauttaa kiistassa asian ratkaisua.
ap chillaa.... Yrität tehdä elämästäsi nyt aivan liian täydellisen. Tämän takia kaverisi tekee tuollaisia asioita
Muutama vaihtoehto
1. Sano kaverille että haluat ensin takaisin ne rahat mitä tavaroita et saanut. Jos selittää ettei ole vieläkään saanut siltä firmalta niin kysy miksi sitten tilaa sieltä uudestaan. Jos et saa rahoja et tilaa. Se että kaveri onkin saanut 20% alennuksen on vähän hankalampi juttu jos kaveri kokee että sinä tilasit tavarat tietyllä hinnalla ja hän sai hommattua alennuksen niin kuuluuko se sinulle automaattisesti. Itse kyllä kaverin tilanteessa pyytäisin sinulta vain sen summan minkä itse maksan sinun tuotteistasi jostain muualta. Mutta voit ihan hyvin sanoa kaverille että tilaat itse koska viimeksi yhteistilaus tuli sinulle turhan kalliiksi.
2. Toinen vaihtoehto on tilata mutta maksat vasta sitten kun tiedät mitä tavaraa sieltä tulee ja tietysti vähennät maksustasi sen mitä edellisestä toimituksesta jäi puuttumaan.
Itse varoisin kyllä tekemästä tuollaisen kaverin kanssa mitään mikä liittyy rahaan. Helpommalla pääsee.
Jos kyse muutaman kympin menetyksestä niin nielisin vain tappion mutta en toista kertaa lähtisi tilaukseen mukaan. Sitä en ymmärrä kuinka voi olla rahojen takaisin maksaminen niin vaikeaa! Itseäni hävettää olla jollekin velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olet varsinainen tampio.
Kummallista, minusta tuo "kaveri" on varsinainen huonosti käyttäytyvä niljake.
Naapurin kanssa istutettiin pensasaita aikoinaan. Laittoi pensaiden juurille roundappia ja pensasaita kärsi. Ei neuvotellut, olisiko pitänyt
:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun veljellä on tapana tehdä tuota kaikille. Sisaruksilleenkin. Se myy esim. multa saamiaan tavaroita mun nimissä (eli että vaan välittää ne multa ja antaa mulle saamansa rahat) ja kun tavara menee rikki ihmiset soittaa mulle, että MÄ myin niille huonon vanhan pesukoneen tms. ja ne haluaa rahat takaisin. Pahinta on, jos ostaja ei usko, että olen saanut rahoja vaan pitää mua kusettajana. 😒
Sori. Srlitinpä huonosti. Eli se siis väittää, että minä olen myymässä ja että haluan jonkun summan, vaikka tavara olisi jo veljeni oma, eikä mulla ole tietoakaan koko kaupasta. Sitten se ottaa rahan vastaan ja väittää, että antaa sen mulle ja että minä pyysin sen summan ja veli pitääkin rahan itse.
Kuulostaapa tosi oudolta. Veljesi sanoo ostajille, että varsinainen myyjä olet sinä, mikä ei pidä paikkaansa. Sitten hän toteuttaa kaupat, luovuttaa tavaran, vastaanottaa rahan, ja sanoo ostajalle, että antaa rahat sinulle. Ja sinulla ei ole osaa eikä arpaa koko asiaan. Ymmärsinkö oikein? Mitä veljesi hyötyy tästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun veljellä on tapana tehdä tuota kaikille. Sisaruksilleenkin. Se myy esim. multa saamiaan tavaroita mun nimissä (eli että vaan välittää ne multa ja antaa mulle saamansa rahat) ja kun tavara menee rikki ihmiset soittaa mulle, että MÄ myin niille huonon vanhan pesukoneen tms. ja ne haluaa rahat takaisin. Pahinta on, jos ostaja ei usko, että olen saanut rahoja vaan pitää mua kusettajana. 😒
Sori. Srlitinpä huonosti. Eli se siis väittää, että minä olen myymässä ja että haluan jonkun summan, vaikka tavara olisi jo veljeni oma, eikä mulla ole tietoakaan koko kaupasta. Sitten se ottaa rahan vastaan ja väittää, että antaa sen mulle ja että minä pyysin sen summan ja veli pitääkin rahan itse.
Kuulostaapa tosi oudolta. Veljesi sanoo ostajille, että varsinainen myyjä olet sinä, mikä ei pidä paikkaansa. Sitten hän toteuttaa kaupat, luovuttaa tavaran, vastaanottaa rahan, ja sanoo ostajalle, että antaa rahat sinulle. Ja sinulla ei ole osaa eikä arpaa koko asiaan. Ymmärsinkö oikein? Mitä veljesi hyötyy tästä?
No, ne rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkaisisin välit veljeen tuollaisessa tilanteessa. On kyllä näillä ostajillakin peiliin katsomisen paikka. Ei tulisi ikinä mieleen suorittaa ostoja munkään välikäden kautta tai ainakin olisin alkuperäiseen myyjään yhteydessä vaikka miten olisi perheenjäsen.
Ei nyt välejä tarvi katkaista. Mutta ei pidä enää antaa tavaroita.
Miksi veljesi tekee noin? Kuulostaa varsin erikoiselta. Haluaa langettaa mahdolliset huonot palautteet ja vastuut myymistään tavaroista muiden niskaan? Onko joku 16 vuotias?