Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensi kesä on toinen jolloin en osta kotimaista mansikkaa

Vierailija
24.04.2021 |

Enkä muutakaan torivihannesta sen kummemmin. Toki ruokakaupasta saatan ottaa juureksia ja vihanneksia, jos halvalla saa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpäs en osta tulevana kesänä ollenkaan maitoa. Itse asiassa, en osta koskaan maitoa.

Eikö olekin mielenkiintoista?

Vierailija
22/38 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne espanjalaisetkin mansikat on sekä istuttanut että poiminut joku halpatyöläinen afrikasta. 

Ja suomalaiset mansikat poimii unkarilainen halpatyöntekijä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne espanjalaisetkin mansikat on sekä istuttanut että poiminut joku halpatyöläinen afrikasta. 

So? Se edes näkyy hinnassa, toisin kuin "töitä suomeen" kotimaisissa mansikoissa. Epsanjan mansikanviljelijä ei myöskään hauku suomalaisia, ei ainakaan meidän kuullen.

Vierailija
24/38 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ensi kesä jo vaikka miten mones, kun käyn itse poimimassa mansikat luomutilalta.

Vierailija
25/38 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mitä sitten? Ihan sama valita kaupassa halvin mahdollinen, koska mitään laatueroja ei ole. Ja laadulla en nyt tarkoita poimijan etnisyyttä, vaan marjan makua, puhtautta jne.

Vierailija
26/38 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ostanut mansikoita moneen vuoteen. Ensin harmitti se, että koskaan ei voinut tietää, olivatko mansikat hyviä vai eivät. Laatu vaihteli laatikosta toiseen.

Viimeinen ostamani laatikollinen näytti ja maistui oikein hyvältä, kunnes yhdestä mansikasta levisi suuhuni ja nenääni ilmiselvä ulosteen maku, jota en saanut aikoihin pois limakalvoitani edes vetämällä suuvettä nenääni. Tunnistin maun siis siitä, että sama aromi leijuu kesämökkien ulkohuoneiden liepeillä. Ilmeisesti poimijoiden perehdytykseen ei kuulu käsien pesusta kertominen tai sitten lannoite on levitetty mansikkapellolle hieman liian isoina möhkäleinä. Harmi, koska mansikat olivat ennen suurin piirtein parasta, mitä tiesin.

Julkisuuteen taisi tulla sekin fakta, ettei pellolta ehdi vessaan välillä joten ahkeran poimijan kannattaa juosta johonkin pellon laitaan tai sopivaan kohtaan asioille, eikä siellä paljon käsiä pestä. Sama pätee tietysti suomalaiseenkin poimijaan, joita tosin ei haluta palkata. Kehtaisivat varmaan vaatia bajamajoja.

Vierailija
27/38 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpäs en osta tulevana kesänä ollenkaan maitoa. Itse asiassa, en osta koskaan maitoa.

Eikö olekin mielenkiintoista?

On tosi mielenkiintoista. Minäkään en juo maitoa, koska sairastun siitä.

Vierailija
28/38 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ostanut mansikoita moneen vuoteen. Ensin harmitti se, että koskaan ei voinut tietää, olivatko mansikat hyviä vai eivät. Laatu vaihteli laatikosta toiseen.

Viimeinen ostamani laatikollinen näytti ja maistui oikein hyvältä, kunnes yhdestä mansikasta levisi suuhuni ja nenääni ilmiselvä ulosteen maku, jota en saanut aikoihin pois limakalvoitani edes vetämällä suuvettä nenääni. Tunnistin maun siis siitä, että sama aromi leijuu kesämökkien ulkohuoneiden liepeillä. Ilmeisesti poimijoiden perehdytykseen ei kuulu käsien pesusta kertominen tai sitten lannoite on levitetty mansikkapellolle hieman liian isoina möhkäleinä. Harmi, koska mansikat olivat ennen suurin piirtein parasta, mitä tiesin.

Julkisuuteen taisi tulla sekin fakta, ettei pellolta ehdi vessaan välillä joten ahkeran poimijan kannattaa juosta johonkin pellon laitaan tai sopivaan kohtaan asioille, eikä siellä paljon käsiä pestä. Sama pätee tietysti suomalaiseenkin poimijaan, joita tosin ei haluta palkata. Kehtaisivat varmaan vaatia bajamajoja.

Onneksi itselleenpoimijat käpälöivät mansikoita samalla tavalla, voit hyvinkin saada edellisen poimijaperheen kihomadonmunia mennessäsi itse poimimaan.

Vierailija
29/38 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol. Ole ostamatta. So what?

Vierailija
30/38 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan ainakin pari laatikkoa ja laitan pakkaseen. Maistuvat paljon paremmilta kuin kaupan pakastemarjat ja tulee halvemmaksikin.

Vierailija
31/38 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä poimimaan itse , saa edullisemminkin. Viitseliäisyyttä ihmiset.

Vierailija
32/38 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osta ostereita , kun en osaa tietää, mikä on hyvä ja mikä pilaantunut. Tiedoksi.

Vierailija
33/38 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en enää osta juuri tuon käsihygienia-asian vuoksi.

Vierailija
34/38 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin mansikkaa kuin karkkia!

Karkit/sipsit/jäätelöt jne ne vasta kalliita onkin.

Vierailija
35/38 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään. On tuoreessa muistissa ne viljelijöiden viime kesän kommentit. Ulkomaista mansikkaa voin ostaa.

Käydään itse poimimassa, niin ei tarvitse riistää poimijoita. Viljelyyn ei ole resursseja.

Vierailija
36/38 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ällöttää se, että joku on likaisin käsin poiminut ne. Ei käsisaippuaa, kyykkypissalla mahdollisesti käyty tai pahempaa, yskitään käteen, syödään eväät samoilla pöpökäsillä, asetellaan alushousut paremmin, jne. Joo en voi olla miettimättä näitä.

Vierailija
37/38 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään terveydellistä vaikutusta niillä ei ole muuta kuin rahapussi kevenee. En ole syönyt niitä vuosikausiin eikä ole ollut flunssaa. Halvemmillakin superfoodilla pärjää kuin ostaa tuollaista ihan turhanpäistä ylihinnoiteltua marjaa. Torimyyjät huijaa myymällä ulkomaalaista kotimaisina, houkutus on suuri kun marjan ulkonäöstä ei mitään erota. Ja ylikypsät piilotetaan alle siihen laatikkoon, päällimmäiset vain priimaa. Tämmöistä paskaa kun olen saanut niin lopetin kokonaan mansikoiden ostamisen eikä se ole terveydentilaani mitenkään vaikuttanut vaikkei niitä syö ollenkaan. 

Vierailija
38/38 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en enää osta juuri tuon käsihygienia-asian vuoksi.

Joku serfikaatti, joka osoittaisi, että keräys, varastointi ym. on tehty sovitusti pitäisi olla pakollinen ja poikkeamista kunnon rapsut.