Olen akateeminen ihminen, mutta on kyllä pakko myöntää että mä aidosti tykkään olla työttömänä!
Olen tehnyt "asiantuntijatyötä" n. 12 vuotta ehkä yhteensä. En koskaan tykännyt siitä.
Mulla ei ole mitään mielenkiintoa työelämää kohtaan (muuta kuin taloudelliset syyt).
Olen kyllä kiinnostunut monista eri asioista ja seuraan esim. politiikkaa aktiivisesti (ja muutakin), mutta jostain syystä työelämää kohtaa mulla ei ole minkäänlaista kiinnostusta....
Kommentit (6)
Olen tehnyt monenlaisia töitä ja eniten tykkään työttömyydestä. Vaikka siinä on usein pa niin ehtii sentään elää. Töissä saa kyllä enemmän rahaa mutta mites nautit rahoista kun työt on esteenä? Lottovoitto ratkaisisi tämän ongelman.
Vierailija kirjoitti:
Olen samanlainen. Eri prioriteetit elämässä kuin uraohjuksilla.
En ole koskaan tsjunnut tuota uraohjus-termiä. Ikään kuin olisi vain kaksi vaihtoehtoa: vieroksua työelämää tai olla uraohjus (mitä ikinä se tarkoittaakaan).
Minä en tee pitkiä päiviä tai ole missään uraputkessa, mutta tykkään työstäni tosi paljon. Hyvä työyhteisö ja mielenkiintoiset työtehtävät piristävät elämää. Suomessa on tosi negatiivissävytteinen työelämäretoriikka.
Ihan kuin minä. Miksei muka pystyisi keksimään tekemistä itselleen? Meillä kaikilla on äly!
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin minä. Miksei muka pystyisi keksimään tekemistä itselleen? Meillä kaikilla on äly!
Tuskinpa juuri kenenkään kohdalla on kyse siitä, ettei tekemistä _keksisi_. Täysin eri asia on sitten se, onko se tekeminen mielekästä tai syvemmällä tasolla merkityksellistä.
Olen samanlainen. Eri prioriteetit elämässä kuin uraohjuksilla.