Alan pikkuhiljaa inhota viikonloppuja
Kärsin jostain syystä viikonloppuisin unettomuudesta. Taas sen tuhannen kerran eilen menin normaalisti nukkumaan siinä klo 22 jälkeen. Olin väsynyt ja tunsin uneliaisuutta. Löysin nopeasti hyvän asennon ja rauhan, mut noin minuutin päästä olinkin täysin pirteä ja valvoin siitä sitten aamu viiteen.
Otin melatoniinia ja yritin rauhoittua mut turhaa oli. Nousin sitten jossain vaiheessa kokonaan sängystä pois ja menin olkkariin katsomaan tv:tä. Aamu viideltä tulin takaisin vuoteeseen ja hetken vielä pyörin siinä niin sitten nukahdin. Heräsin sitten jo 8.30
Tämä sama tulee toistumaan tänään. Näin on mennyt jo pitkään. Viikolla nukun yli 8h unet/yö. Teen kevyttä toimistotyötä.
En käytä alkoholia, enkä syö ennen nukkumaan menoa. Perjantain lähestyessä alkaa jo ahdistaa.
Nyt menee koko viikonloppu kireässä tunnelmassa. Yritän olla perheelleni mukava ja rento mutta oikeasti olen kireä kuin viulun kieli ja ne vaistoaa sen ja tuntuvat karttavan minua.
Mistä ihmeestä tällainen viikonloppu unettomuus voi johtua?
Minkä ikäinen sinä olet? Vaikka olisi kuinka asiantuntija ja oikeastaan varsinkin sen takia pitäisi älytä tehdä jotain täysin päinvastaista kuin päivän työt.
Sinun pitää tajuta, että jos kroppa on rikki, niin pääkään ei toimi, joten työn vastapainoksi tulee liikkua. Työ on vain työtä ja mikään rahasumma tai titteli ei korvaa menetettyä terveyttä ikinä. Sinua ei yksikään ihminen kiittele, jos saat burnoutin, joten olet ihan itse vastuussa vapaa-ajastasi, joka sinulle kuuluu. Töitä riittää varmasti ja aikatauluja on, mutta viimeistään siinä vaiheessa niillä ei ole enää sinulle mitään merkitystä, jos/kun makaat pää ja kroppa hajonneen sängyssä kattoa tuijottaen.
Mieheni oli asiantuntija vuosia, mutta ei ole enää. Siinä hommassa meinasi myös koko perhe hajota, mutta varsinkin mies oli hyvin lähellä täydellistä hajoamista. Kaiken piti muuttua ja muuttuikin. Nyt hän on onnellinen tasapainoinen elämästään nauttiva nauravainen ja liikuntaa monipuolisesti harrastava hyväkuntoinen ihana mies ja lapsilleen upea isä.