Paavo Lipponen 80 vuotta.
Kommentit (24)
Vilpittömästi Onnea Paavolle. Eräs aikamme suurmiehistä.
Ajatella, noin nopeasti ne vuodet kuluvat.
Itse muistan vielä hyvin ne ajat, kun Paavo Lipponen päämisterinä johti maatamme.
Ja vieläpä kaksi kautta.
Mitä vanhemmaksi tulee, sitä nopeammin aika juoksee.
Onnea Patelle.
Teki sekä hyviä että vähemmän mieluisia päätöksiä, silloin aikoinaan kun oli tämän maan ruorissa.
Löysi myös elämänkumppanin ja sai perillisiä.
Menneet asiat, niin huonot kuin hyvätkin ovat jo historiaa.
Hyvää jatkoa ja terveyttä Paavolle!
Eka mielikuva Paavo Lipposesta. Nahkurin orsi.
Lipposen olisi pitänyt olla Suomen presidentti.
Kaasuputki sai itänaapuristakin onnittelut. En juuri arvosta Venäjän asiamiehiä.
– Tuo on kyllä valtava kimppu punaisia ruusuja, on tuossa varmaan tusina, Paavo Lipponen kuvailee presidentti Putinin kukkalähetystä.
Hänestä tulee mieleen, että hylkäsi vaimonsa ja otti päivin tilalle.
Sitten tulee mieleen, että alkoi lobata itänaapurin kaasuputkea.
Ja sitten tulee mieleen, että oli kova määräilemään. Ei neuvottelija.
Lipponen oli erittäin pidetty pääministeri hallituksen sisäisesti.
Ja melko jämäkästi hoiti asoita, vaikka vähän oikealla ehkä onkin minun makuuni.
Häneltä on jäänyt myös muutama lentävä lausahdus elämään! Ei noita monilta poliitikoilta ole tullut.
Vierailija kirjoitti:
Hänestä tulee mieleen, että hylkäsi vaimonsa ja otti päivin tilalle.
Sitten tulee mieleen, että alkoi lobata itänaapurin kaasuputkea.
Ja sitten tulee mieleen, että oli kova määräilemään. Ei neuvottelija.
Oli ihan sovitteleva hallituksen sisällä mutta viime kädessä määräsi jos muu ei auttanut.
Miksei Lipposta ole nimitetty Valtioneuvokseksi? Vai eikö ole suostunut ottamaan nimitystä vastaan? Kalevi Sorsahan ei suostunut ottamaan vastaan nimitystä.
Mulle tulee ensimmäisenä mieleen lapsilisäleikkaukset. Lipposen hallitus leikkasi ensitöikseen lapsilisiä heti, kun valtaan pääsi, keskellä vuotta. Eikä niitä varmaan vieläkään ole nostettu sille tasolle, mitä ne olivat ennen näitä leikkauksia, siis 90-luvun puolivälissä.
Putinilta onnittelut yhteistyökumppanille!
Pilasi hienon valtiomiesuransa alkamalla ahneeksi Venäjän kätyriksi, kaasuputki'konsultiksi'. Siihen asti olin vankkana oikeistolaisena(kin) tuntenut jonkinlasita kunnioitusta Lipposta kohtaan mutta viime metreillä meni ja mokasi kaiken.
Suurvallan päämieskin kunnioittaa meidän Paavoa!
Onnea Baltzarin bestikselle!