Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos saisit lisää rahaa, tekisikö se sinut onnellisemmaksi?

Vierailija
23.04.2021 |

Kyllä, voisin vähentää työntekoa ja tehdä sitä mistä oikeasti tykkään. Ja stressi raha-asioita poistuisi.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tekisi. Lopetin työt kun säästöt riittävät suht vaatimattomaan elämään eläkkeeseen ja sen yli. Eli rahaa jäi käyttämättäkin.

Vierailija
22/62 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Voisin vähentää työntekoa, vaihtaa vähemmän stressaavaan työhön ja viettää enemmän aikaa lasten kanssa. Minulla olisi myös enemmän aikaa liikuntaharrastukselle ja ystävien tapaamiseen, millä olisi positiivinen vaikutus hyvinvointiini.

Tämän kommentin kirjoittaja lisää vielä, että rahaa pitäisi olla niin paljon että se mahdollistaisi työn vaihtamisen pienempipalkkaiseen. Palkankorotus nykyisessä roolissa ei vaikuttaisi onnellisuuteeni.

Olen tavallaan vankina nykyisessä työssä. Palkka on niin hyvä, etten oikein voi lähteä, kun vastaavan ansiotason pestejä on hankala löytää, mutta tehtävä niin stressaava ja töitä niin paljon että se heikentää hyvinvointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että monella pieni ja isompikin lisäraha toisi vain väliaikaisen helpotuksen. Ehkä saisi  kuitattua luottokorttivelan tai saisi vaihdettua auton, mutta sitten viimeistään vuoden päästä olisi sama tilanne. Joko olisi taas luottokorttivelkaa tai uuden auton viehätys olisi jo karissut.

Ehkäpä monella näinkin. Tutkittua on, että tietyn summan ylittyessä ei raha enää lisää onnentunnetta. Olikohan se summa jotain 70.000,-/v 🤔 Eli tuohon summaan asti lisääntynyt vuositulo lisää onnellisuuden tunnetta, sen jälkeen rahalla ei ole enää väliä vaan muut asiat lisäävät onnellisuuden tunnetta. Esim läheiset, harrastukset, mielekäs tekeminen.

Vierailija
24/62 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Joku puoli milliä nyt ainakin ens alkuun. Lottovoittoa ei vaan ole näkynyt.

Vierailija
25/62 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti tekisi ja ilman ylärajaa. Olisin sitä onnellisempi mitä enemmän minulla olisi rahaa.

Vierailija
26/62 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänhetkisen rahatilanteen kireyteen tekisi kyllä hyvää, jos olisi vähän puskuria. Nyt ei ole (eikä vähistä varoista myöskään tule).

Vierailija
27/62 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Voisin vähentää työntekoa, vaihtaa vähemmän stressaavaan työhön ja viettää enemmän aikaa lasten kanssa. Minulla olisi myös enemmän aikaa liikuntaharrastukselle ja ystävien tapaamiseen, millä olisi positiivinen vaikutus hyvinvointiini.

Tämän kommentin kirjoittaja lisää vielä, että rahaa pitäisi olla niin paljon että se mahdollistaisi työn vaihtamisen pienempipalkkaiseen. Palkankorotus nykyisessä roolissa ei vaikuttaisi onnellisuuteeni.

Olen tavallaan vankina nykyisessä työssä. Palkka on niin hyvä, etten oikein voi lähteä, kun vastaavan ansiotason pestejä on hankala löytää, mutta tehtävä niin stressaava ja töitä niin paljon että se heikentää hyvinvointia.

Mä otin ja lähdin vastaavassa tilanteessa. Heittäydyin vielä tyhjän päälle ja ajattelin, että ”elämä kantaa”. No on se kantanutkin. Ja olen kyllä huomattavasti onnellisempi nyt.

Vierailija
28/62 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni määrä ei. Tein sijoittamalla neljännesmiljoonan eikä sillä ollut juuri mitään vaikutusta. Samalla lailla käytävä töissä ja hyvä jos asunnon saa ostettua. Pari miljoonaa taas muuttaisi elämää hieman ja loisi tulevaisuudenturvaa, mutta ei vaikuttaisi käytännössä oleellisimpiin onnellisuuteen vaikuttaviin asioihin.

Vierailija
29/62 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, vain raha voi parantaa ihmisen elämänlaatua.

Vierailija
30/62 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi onnellisemmaksi. Voisin asua mieluisasti, en huolehtisi terveydenhuollon kuluista ja ottaisin ehkä lemmikkejä jos olisi enemmän rahaa.

Vierailija
31/62 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Työnteon vähentäminen lisäisi onnellisuuttani merkittävästi ja siihen ratkaisuna on vain raha.

Vierailija
32/62 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmissuhteet, mieluisat harrastukset, merkityksellinen osallistuminen ja hyvä terveys myös parantaa elämänlaatua. Jos nuo on jo kunnossa niin sitten vain raha tekee asiat vielä paremmaksi.

Vierailija
33/62 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmissuhteet, mieluisat harrastukset, merkityksellinen osallistuminen ja hyvä terveys myös parantaa elämänlaatua. Jos nuo on jo kunnossa niin sitten vain raha tekee asiat vielä paremmaksi.

Noita asioita ei saa ilman rahaa.

Vierailija
34/62 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu, kyllä joillain köyhilläkin on hyviä ystäviä tai kumppani, halpoja harrastuksia joista pitää ja sattumalta hyvänä pysynyt terveys. Mutta ainahan kaikki on varmempaa ja parempaa rahan kanssa

Vierailija
35/62 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Onnellisuutta lisäisi pelkästään se, ettei tarttis huolehtia toimeentulosta.

Vierailija
36/62 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kyllä, olen aika varakas. Tosin jos saisin ihan törkyisesti rahaa niin ettei tarvitsisi enää koskaan työskennellä niin tilanne voisi olla toinen. Ostaisin muutaman eri alan bisneksen ja pyörittäisin niitä. Tai sitten vai eläisin arvopaperituotolla. Ainakin innostavaa ajatella vaihtoehtoja. 

Vierailija
37/62 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oloneuvokseksi jääminen tekisi ainakin hetkellisesti onnelliseksi. Mutta varmaan sekin aika meh pidemmän päälle... "How long can happiness realistically last, anyhow?"

Vierailija
38/62 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin tekisi, mutta en minä esim. kokoaikatöihin menisi saadakseni enemmän rahaa. Ei sen puoleen, että kukaan minua palkkaisikaan.  

Vierailija
39/62 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu, kyllä joillain köyhilläkin on hyviä ystäviä tai kumppani, halpoja harrastuksia joista pitää ja sattumalta hyvänä pysynyt terveys. Mutta ainahan kaikki on varmempaa ja parempaa rahan kanssa

Parisuhdetta tai ystäviä ei löydy jos on köyhä koska ei ole varaa tehdä tai mennä mihinkään, ainoa halpa harrastus on kävely mutta ei se ole harrastus vaan jonkinlaisen kunnon ylläpitoa ja kävelyyn sopivat kengät ja vaatteet maksaa, terveys on fyysisesti ja psyykkisesti romuna ja niiden korjaaminen maksaa. Tuilla lähinnä pysyy elossa mutta ei ole varaa muuhun ja on siten henkisesti ja fyysisesti loppu lopun ikää.

Vierailija
40/62 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saa kaiken mitä haluan joten se tekisi onnelliseksi.