Mikä minua vaivaa?
En ymmärrä. Vuosi on ollut stressaava kyllä, mutta nyt en ole oma itseni:
- minulta katoaa ajatus useammin kuin kerran päivässä, tämä on erittäin noloa töissä.
- unohtelen sanoja. Joudun siis mielessäni hakemaan jotain tiettyä sanaa.
- Unohdan nimiä, enkä millään nyt opi uusia nimiä.
- Kun töissä teen jotain tiedostojen " tallennusta" , eli kirjaan tietoja ylös, en seuraavana päivänä muista tallentamistani tiedoista mitään.
- kirjoittaessa en enää huomaa tekemiäni kirjoitusvirheitä ja saatan kirjoittaa esimerkiksi Lempäälä => Lenpäälä.
- joskus töissä kollegat eivät saa puheestani selvää (?) eli joutuvat pyytämään toistoa
Minua pelottaa kovasti, sillä suvussa on dementiaa ja minulla on ollut afasiakin (joskin lyhytaikainen 3vk mittainen ja josta on aikaa yli 20vuotta).
Kommentit (14)
voisin melkein laittaa pääni pantiksi... mulla oli ihan samanlaista!
Tosin ei ajatuksen hitauskaan ole se perimmäinen ongelma vaan se että ajatus katoaa täysin.
AP
Edelleen sama jatkuu. Nyt jännittää aika kovasti. Neurologi on viikon päästä. :( AP
Oikeasti, toivottavasti kyseessä ei ole mikään vakavampi juttu. Oletko nukkunut tarpeeksi?
Nukun pääasiassa 7-8h yöunia, eli ihan riittävästi. Olen silti kyllä aika usein väsynyt. AP
helpottanut. Olen ollut lievästi masentunut parisuhdeongelmien ja muidenkin ongelmien takia, mutta nyt kesällä ne ovat helpottaneet. Parisuhde voi siis hyvin ja muutkin ongelmat lievittäneet.
AP
En oikein ymmärrä tätä. Tänään minulta katkesi ajatus ihan täysin kesken puheen ja työpaikalla.
Vierailija:
masennus?
Nyt pitää poistua " nukuttamaan" lasta.
Sain viikonloppuna siivottuakin ensimmäistä kertaa kuukausiin oikein kunnolla. Tähän asti en vaan ole jaksanut. Nyt kk ajan olen ollut paremmalla mielin ja käyn terapiassa siitä masennuksestani. Samaan aikaan tämän kuukauden aikana on kuitenkin nämä ajatuskatkot ja muistihäiriöt lisääntyneet PALJON.
Varasin lääkäriajan kyllä jo, mutta työn takia en pääse kuin vasta ensi viikolla. Varasin ajan jo ennen eilistä, mutta kyllä täytyy myöntää, että se säikäytti. Olin kertomassa työkaverille yhtä asiaa ja ihan kesken lauseen katosi ajatus. En muistanut edes mitä olin jo sanonut.
AP
en halua pelotella, mutta oireet vaan kuulosti aika samalta.
on tämä vaivannut. Sainkin suoraan ajan neurologille, mutta vasta kuun lopussa. :( Parempi kuitenkin näin, sillä yleislääkärihän ei voi mitään tehdä kuitenkaan, jos jotain tutkimuksia pitäisikin ottaa. Nyt pääsen suoraan erikoislääkärille. Ainut vaan että nyt jännittää kaksin verroin enemmän.
AP
Vierailija:
Sain viikonloppuna siivottuakin ensimmäistä kertaa kuukausiin oikein kunnolla. Tähän asti en vaan ole jaksanut. Nyt kk ajan olen ollut paremmalla mielin ja käyn terapiassa siitä masennuksestani. Samaan aikaan tämän kuukauden aikana on kuitenkin nämä ajatuskatkot ja muistihäiriöt lisääntyneet PALJON.AP
omasta mielestäni henkinen vointini on nyt paljon parempi kuin keväällä. Silti tässä paranemisvaiheessa on nut oireet lisääntyneet.
MS-tauti: luin oireet ja kognitiiviset oireet saattaisivatkin osittain täsmätä, mutta fyysisiä oireita ei minulla ole ollut. Puutumista kyllä on, mutta käytän Metformiineja ja niiden käyttöönkin liittyy tuo puutuminen. Muuta lääkitystä minulla ei olekaan.
Mikäköhän se kolmas kysymys oli, mihin minun piti vastata....
AP
Vierailija:
Et ole varmaan vielä toipunut. Voi mennä pitkä aika.
ei minusta ihan riittävän montaa oiretta.
Hiukset kyllä lähtee tuppoina, mutta olen kyllä käyttänyt tujumpaa shampootakin, eli voi liittyä siihen. Hengenahdistusta tai pikemminkin hengästymistä on ollut toisinaan liikunnan yhteydessä, mutta olen kyllä sen laittanut omaan piikkiini, eli tullut reviteltyä liikaa.
Väsymystä on ollut. Siinä kaikki.
AP
Toivon todella, ettei kyse ole dementiasta tai afasiasta. Kuitenkin näihin molempiin minulla on tapipumusta, joten kyllä tämä hirvittää. Jos olisi varaa, menisin yksityiselle saman tien tutkimuksiin. Varmaan minäkin pääsen magneettikuvaan neurologilta näillä oireillani, mutta tätä kautta siihen menee vähintään pari kuukautta ja todennäköisesti puolikin vuotta. Yksityisen kautta se maksaisi kuitenkin yli 200¿+ vielä lääkäripalkkiot pääle. Ei yksinkertaisesti ole varaa, vaikka oma terveys pitäisikin olla kaikkein tärkeintä.
AP