Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 42v nainen ja kärsin tosi vahvoista pre-menopaussin oireista. Kaikki vinkit kehiin!

Vierailija
22.04.2021 |

Mielialavaihtelut on valtavat. Muutama päivä ennen menkkoja on kauheaa aikaa. Olen ahdistunut, itken ja raivoan ihan pienistä. Itkettää enkä nuku. Yöt mietin ja itken.
Sitten 3 viikkoa olen onnellinen, iloinen ja kaikki on hyvin. Kunnes hlvetti taas alkaa.
Gynellä kävin ja määräsi Qlairat. Ehkä pahin piikki raivosta katosi.
Olisiko mitään vinkkejä? Liikunta auttaa ja syön suht terveellisesti aina. Alkoholia en noina päivinä voi ottaa yhtään, se triplaa tunteet.
Ihan hirveä kausi, kuinkahan monta vuotta tätä kestää..

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/14 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä lohduttaako yhtään, mutta henkisesti tsemppaan sinua! Mulla on ollut tuota samaa koko elämän joka kuukausi kuukautisten takia. Ilmeisesti hormonikorvaushoito on sellainen, joka auttaisi parhaiten, mutta en osaa sanoa (sinua hieman nuorempana) mitä kaikkia hirveitä oireita vaaditaan, että hormonikorvaushoidon saa.

Vaihtoehtoina kannattaa käydä testaamassa akupunktiota ja homeopatiaa. Ei ole mitään menetettävää ja jos jompikumpi auttaa, niin sehän on vain plussaa! Huomaa, että molemmissa pitää käydä useamman kerran, mutta akupunktio voi helpottaa jo ensimmäisen kerran jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chello forte on ollu mun pelastus.

Vierailija
4/14 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä. Mulla on ollut aina voimakkaat pms oireet, mutta jotain radikaalia tapahtui 41-vuotiaana. Kaikki oireet räjähti moninkertaisiksi. Toivottavasti sinulle ei käy samoin, tätä ei toivo kenellekään

Ap

Vierailija
5/14 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maca, ja bioidenttinen progesteroni ja estrogeeni. Amazonista vaikka.

Vierailija
6/14 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt hyvät ihmiset ainakaan homeopatiaa testatko. Googlatkaa vaikka mitä se on

Vierailija
7/14 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollaista sinun iässäsi. Monesti se suoraan sanottuna vitutus alkoi esim. astianpesukonetta tyhjentäessä, kun mieleen juolahti, että harvoinpa se mies tätäkään hommaa tekee. Eli tuntui, että minä teen yksinäni kaikki hommat kotona miehen vain laiskotellessa. Ehkä minä teinkin suurimman osan talon siivoushommista, mutta muuhun aikaan kuukaudesta se ei niin ärsyttänyt totaalisesti.

Neuvoni on, että jos sinulla on mies, niin välttääksesi eron kerro rehellisesti miehellesi, milloin on paha aika kuukaudesta. 

Vierailija
8/14 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avantouinti, kylmät suihkut paremman puutteessa. Kipakat sauvakävelylenkit kuunnellen omaa voimasoittolistaasi.

Vierailija
9/14 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeopatiaa pidetään uskomushoitona. Jos et usko, että eri kasveilla on erilaisia energioita, jotka vaikuttavat ihmisiin eri tavoin, niin se on rahan tuhlausta.

Akupunktio lasketaan myös uskomushoidoksi, ja siihen liittyy vahvasti qi-energian eli ns. elämänenergian manipulointi. Ei siis sovi materialistisen maailmankuvan omaksuneille ihmisille sekään.

Vierailija
10/14 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä yks saakelin kumma asia, että jos miehellä on testoarvoissa vikaa niin äkkiä määrätään korvaushoidot. Naisille jotka kärsii estrogeenin puutteesta mutta ei oo menkat kokonaan hukassa sanotaan ensin, että ei ole mitään järkeä mitata vaan hoito on oireenmukaista, ja sit niitä oireita kieltäydytään hoitamasta. Mitä siitä jos seksielämä ei toimi kun limakalvot on riekaleina, yöllä ei saa hikoilulta nukuttua, tukka lähtee kun testoa on liikaa suhteessa estrogeeniin, iho kukkii, mielialat heittelee. Mut kun on menkan tapaiset jotka on ohi 3 vrk:ssa ja vuotoa tulee muutama tilkka, niin ei ole tarvetta estrogeenihoidolle!

...paitsi paikalliselle! Helkkarin kallista Ovestinia pitäis lotrata litratolkulla alapäähän, joka sitten myöskin mukavasti estää seksielämän kun mies ei saa altistua sille.

Joo, olen turhautunut.

Vierailija
11/14 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mieheni tietää mistä on kyse ja yrittää kestää. Alkuun oli kyllä hyvin ihmeissään. Mietin kyllä itsekin, että olen tulossa hulluksi, kunnes tajusin liittyvän hormoneihin.

Kokeilen seuraavaksi luontaistuotekaupan rohdoksia.

Ap

Vierailija
12/14 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi vastaavaan minipillerit (Cerazette). En ollut aiemmin käyttänyt hormoniehkäisyä, mutta erittäin hyvä päätös aloittaa 40-vuotiaana. Nyt kaikki päivät on samanlaisia, eikä koko elämä pyöri kuukautiskierron ympärillä.

Vierailija
13/14 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisia naisten kertoimuksia!!! 

Itselläni on ollut kuukautiskierto työläs, mutta vain työläs. Jouduin noin 60v valtakunnalliseen papa-näytteetn ottoon ja oli liian paksu kohdunlimakalvo ja alettiin hoitamaan keltarauhashormoneilla (en koskaan ole aiemmin käyttänyt synteettisiä naisten hormonivalmisteita) alkoi monenlainen pahaolo ja kuukautiset 10 jälkeen lähes eläkeiässä. Halusin lopettaa ne ja lopetin. Pilleripurkki vain kaappiin. Mutta gynekologi päätti ilman keskusteluja kanssani, että minuun laitetaankin nyt kierukka! Sanoin etten halua sitä! Ei auttaneet kiellot eikä selitykset.

Alkoi aivan kauhea aika elämässäni. Kaikki oireet mitä vain Mirena- kierukasta haittaoireina kerrotaan: ensin hajosi selkä, meni osittain liikuntakyky, sitten turposi alapää umpeen, siihen loppui seksielämä. Päälle tulehdukset, jotka riehuivat ympäri kehoa avaten isoja haavoja nivusiin rintojen alle ja sääriin sekä kaikkien varpaiden väleihin nokkosihottumaa. Kutina oli helvetillisen karmea! 

Lääkärit eivät tienneet mikä on vialla. Ehdottivat turvotuksen johtuvan sydämen vajaatoiminnasta, joku ehdotti ruusua, gynekologit ehdottivat liikalihavuutta ja mielenterveysongelmia!

Olin epäillyt kierukkaa, koska se pakolla laitettiin se kenties vastoin tahtoani sinne jätettiin kun varasin ajan sen poistoon. En saanut koskaan selkeää vastausta onko se poistettu. Muistan kun gynekologi sitä tunnin poistaessaan sanoi; "Jos tämä ei nyt lähde, se saa jäädä sinne!". Hän sanoi yös hämmentävän näkemyksensä, että gynekologit voivat jättää kierukan vastoin naisen tahtoa! Hän on kuulemma kierukoita joutunut poistamaan!

Minua ei terveydenhuollossa haluta röntgenkuvata, jotta asia selviäisi. Olen jo kolme vuotta kärsinyt kauheista PMS-oireista, uudelleen alkaneista kuukautisista ja tulehduksista ja kukaan ei usko minua eikä ole suostunut kohtuni kuvantamiseen. 

Vierailija
14/14 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy gynellä. Ole valmis aloittamaan tarjottu lääkitys.