Pitääkö kumppanin kysellä naiseltaan kuulumisia?
Olen mies ja tuli tässä mieleen erotilanne aikoinaan exän kanssa. Siinä kun eron partaalla asioita ruodittiin, niin hän mm. totesi, etten ikinä kysy, mitä hänelle kuuluu.
Pitääkö naiselta oikeasti parisuhteessa kysellä hänen kuulumisiaan? Tämä ei tarkoittanut mitään, miten töissä meni-kuulumisia tms, vaan olisi pitänyt ilmeisesti kysellä kuulumisien kautta hänen fiiliksiään meidän parisuhteenmme tilasta ja hänen tyytyväisyysasteestaan tilanteeseen jne.
Minä taas ajattelen, että toimivassa parisuhteessa toisen ei kuulu väkinäisesti kysellä toisen kuulumisia, että olenko sinulle nyt tarpeeksi hyvä ym. Nämä asiat pitää tuoda luonnostaan esille.
Itse olen nykyään pitkässä parisuhteessa ja aina tuonut esille ne itselleni tärkeät asiat. Jos kumppani on tehnyt jotain, mistä en oikeasti tykkää, niin olen tuonut sen esille, vaikka tietäisinkin että naisen mieli voi olla herkkä arvosteluille. En minä oleta, että hän lukee minua kuin avointa kirjaa, jos en itse nosta kissaa pöydälle. Saati, että lähtisin sellaiseen touhuun, että minua nyt vaivaa tämä tietty asia, mutta enpäs otakaan sitä esille, vaan odotan toisen kyselevän kuulumisiani ja sitten joskus rupean paukuttamaan sopivan tilaisuuden tullen.
Kyllä kannattaa kysellä. Vaikka ajattelee, että parisuhteessa on kaikki hyvin niin voi yllättäen saadakin puolisolta kehuja tai toiveita ja ehdotuksia. On erittäin tärkeää olla kiinnostunut myös hyvinä aikoina eikä vain silloin kun huomaa jonkun vaivaavan