Mitenhän tässä käy.?
Ollaan seurusteltu 7v joista onnelista aikaa oli ehkä pari ensimmäistä ja sitten pari takaista vuotta. Meillä on 2v poika.
Siis mä en tajua että miksi miehen pitää juoda joka h** viikko. Hän tekee 3 vuorotyötä ja siitä on saanutkin hyvät syyt juoda arkena kun vapaat sijoittuu siihen eikä viikonloppuun. Lapsi jo kärsii tästä ainaisesta riitelystä minkä tuo juominen tekee. Viimeksi eilen sain tuntea sen että ei kannat hakea ukkoa pois kun karkasi juomaan. Hiuksista veti eteisessä ja lapsi itki äidin puolesta. Siis ukko on jo 27v ja vielä pitäisi olla juomassa rantsussa kakaroiden kanssa ja jos en päästä juomaan niin sitten se karkaa ja tulee aamuyöllä. Ja ongelmana tässä on myös minun työ ajat. Teen v.loppuisin työtä ja iltaisin enkä pääse itse menemään Tai aina olemaan lapsen knssa. Ja krapulaisena mies ei tosiaankaan vahdi lasta. Tänään olen itkenyt koko päivän ja miettinyt mitä teen . En halua erota mutta en halua että lapsi kärsii tästä tappelusta ja isin juomisesta. MIkä helvetti tuolla baarissa viehättää että siellä pitää käydä joka viikko. Meidän kanssa ei yhdessä voi tehdä mitään.Kaupassa ei voi käydä yhdessä koska me esitettäisiin että meillä menee hyvin.Ihan älytöntä.Ja sormustakaan se ei halua pitää että kukaan ei tiedä vaan että seon kihloissa ja että menisi hyvin. Minä olen lehmä,sairas hullu.Tällä nimellä minua kutsutaan joka päivä.Huono äitikin kuulema olen. Tänään ja eilen kummatkin sanottiin että asunto myyntiin ja eri teille. Tänään pakkasin tavaroita ja sanoin että takaisin ei tulla.Ei se sitten halunnutkaan että lähdetään pois.
Miten paljon ihmisen tarvitsee kestää tätä paskaa.??Ei ole elämän halua yhtään. En halua erota ,haluaisin käydä jossain ammattilaisen luona yhdessä puhumassa koska mies ei tosiaan tajua että kaikki vika ei ole vain minussa. Onko muilla kokemusta perheneuvojista??
Kommentit (2)
En ole yleensä eron kannalla. Mutta eihän tuossa ole mitään järkeä. Ei toista aikuista ihmistä voi vahtia karkaako se jonnekin omille teilleen... Eikä voi myös pakottaa olemaan kotona. Jos on noin tärkeätä se juominen, niin ei kuulosta kovin toivorikkaalta. Jos hän ei ota vastuuta perheestään, kuulostaa tosiaan ettei ota, jos ei halua osoittaa olevansa varattu ja muutenkaan ei kertomasi mukaan ole paljon kiinnostusta perhe-elämään, niin tuskin voit häntä muuttaa... Tuollanen aggressiivinen käyttäytyminenkin ja " pakko päästä menemään" kuulostaa aika pahalta.
Lähde jos nyt vielä ymmärrät, että sinussa ei ole vika. Läheisriippuvuuteen jää kiinni jos ei repäise itseään irti ajoissa. Alistamisella/jatkuvasti haukkumisella hän saa sinut pysymään mukanaan. Huono tilanne sun lapselle myös.
Voimia ja etsi apua, varmasti saat ammattilaisten tukea.
koska alkoholi näyttelee nyt niin isoa osaa elämässänne ettette pääse ratkomaan muita asioita. Perheneuvonta on varmaan enemmän hyödyksi kun miehesi malttaa keskittyä siihen haluaako hän säilyttää perheen ehjänä vai ryypätä itsensä tärviölle yksin.
Sinä voit myös auttaa miestä ratkaisun tekemisessä pysymällä kannassasi. Hänen pitää tietää mitä haluat perhe-elämältä, ja jos juomisen lopettaminen tai raju vähentäminen ei onnistu, hän todella jää yksin. Jos hyvä tuuri käy, miehesi tajuaa ettei voi saada kaikkea ja hänen pitää valita. Siinä valinnassa voi käydä hyvin tai huonosti.
Hän ei lopeta koska ei usko sinun lähtevän kuitenkaan ja sinä et lähde koska uskot hänen pystyvän lopettamaan joskus...kierre jatkuu.