Leskeksi jäänyt äitini on nyt päättänyt avautua minulle IHAN kaikesta!
Ei tajua, että lapset ei ole terapeutteja. En halua kuulla kaikkea juurta jaksain. Äitini on vielä todella vaikea ja hankala ihminen. Ja olen tarkoituksella yrittänyt pitää vain asialliset välit. Koska aina riitaa.
En oikeasti tiedä mitä tehdä. Jatkaa puhumista vaikka yritän lopettaa puhelua joka kestänyt 2 H.
Hänellä on ystäviä.
Tulee ihan mieleen, että tekeekö tämän kiusallaan?
Kommentit (4)
Ei ole pakko jatkaa puhelua. Päätä tarkka aikaraja, kirjoita se paperille. Sano että sinulla on projektit jotka haluat hoitaa, etkä ehdi päivittäin enempää, se kuormittaa sinua muuten. Osaatko sanoa lohduttavia sanoja, auttaako se häntä, vaikket ole tosiaan mikään terapeutti tai kaveri-ihminen hänelle. Mistä hän hätääntyy, auttaako siihen jokin vakuuttelu. Myös voi jättää kerrat vähäisempään, ei ole pakko joka päivä olla valmiudessa, sinun pitää levätä. Onko pari sukulaista joille hän voisi nyt soitella useammin?
Sano suoraan, että et halua kuulla niitä hänen murheitaan. Jos hän ei lopeta, katkaise puhelu.
Itselläni oli vähän vastaava tilanne, kun vanhempani erosivat. Oman mielenterveyteni vuoksi minun piti sanoa äidilleni, että nyt riittää. Enää en kuuntele. En muista, pitikö katkaista puhelu kesken, mutta jos piti, ei sitä montaa kertaa tarvinnut tehdä. Välimme eivät missään vaiheessa ihan kokonaan katkenneet, mutta todella etäisiä olemme välillä olleet. Emme edelleenkään ole mitenkään erityisen läheisiä, eikä se enää haittaa, kun siihen on jo tottunut.
Äitisi hakeutukoon terapiaan. Et ole äitisi terapeutti. Katkaise puhelu, sanomalla että nyt täytyy mennä, kun jutut kääntyvät katkeraan avautumiseen.
Äitihullu vauhdissa taas...