lähihoitaja!mihin kannattaa suuntautua?
Olen siis aloittanut lähihoitaja opinnot ja suuntautumisvaihtoehto vielä hukassa joten auta minua ja kehu tai hauku omaa osaamisalaasi.
Kiitos!
Kommentit (22)
No, jos et halua löytää itseäsi vanhusten hoidosta niin hammashoito, lapset ja nuoret tai sit se ”sihteerikköpuoli”- en muista nimeä.
T. Lähihoitaja(lapset ja nuoret sekä kuntoutus)
Jos lähtisi vanhuspuolella niin kotihoito vs laitos? Entäs lapset koulu vai päiväkoti?
Kannattaa miettiä ja ottaa selvää, mihin voi työllistyä kustakin suuntautumisvaihtoehdoista. Ja miettiä, onko kädentaitoja, (esim. hammashoito), haluaako fyysisesti raskaanpaa työtä, (esim. vanhustyö)
Itse olen mt-ja päihdetyön koulutusohjelmasta valmistunut 12 vuotta sitten. Pidän ammatistani todella paljon. Työpaikkani ovat pitäneet sisällään vahvasti ohjauksellisen työotteen. Kannattaa miettiä, mikä itselle parhaiten sopisi ja mitkä ovat vahvuuksiasi.
Vierailija kirjoitti:
No, jos et halua löytää itseäsi vanhusten hoidosta niin hammashoito, lapset ja nuoret tai sit se ”sihteerikköpuoli”- en muista nimeä.
T. Lähihoitaja(lapset ja nuoret sekä kuntoutus)
Ei ole mitään sihteerikköpuolta, alentavasti sanottu! Se oli asiakaspalvelu eli osastonsihteerit. Sitä suuntautumisvaihtoa ei enää ole.
Mikä sinua kiinnostaa?
Mitä haluaisit tehdä työksesi?
Haluatko jatkaa opintojasi esim. sairaanhoitajaksi?
Kaupalliselle tai tekniselle alalle.
Saat sen miehen euron.
No itse valitsin lapset, koska sillä suuntautumisella pääsee kaikkialle. Jos olisin valinnut vaikka vanhukset, niin en olis välttämättä päässy sit lasten puolelle esim. :)
Toi oli "helppo" toi lasten puoli, ainakin mulle, kuulemma hoitopuoli on vaativin, riippuu tietty ihmisest. et riippuu mitä haluaa. sihteeripuolta ei enää ollu meiän koulussa, se on ainakin liiketoiminnan tutkinnossa nykyään. Ja sillä painotuksella ei ehkä pääse niin helposti sit muualle.
Pakene pois koulutuksesta. Kaikille tyrkytetään lähihoitajan koulutusta, kaikki otetaan, myös ne alalle täysin sopimattomat. Mitään seulaa ei ole.
Mielenterveys itsellä (v. 1998) mutta sen koommin en ole tehnyt kuin osastonsihteerin töitä alalla, edelleenkin.
Miksi edes opiskella lähihoitajaksi ja jättää se siihen, kun voi jatkaa samaa kyytiä ihan oikeaksi sairaanhoitajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes opiskella lähihoitajaksi ja jättää se siihen, kun voi jatkaa samaa kyytiä ihan oikeaksi sairaanhoitajaksi.
Mitä samaa kyytiä? Mulla oli ainakin lähihoitajaopinnoista ihan jo tarpeeksi isot opintovelat niskassa että niitä olisi vielä tehnyt lisääkin! No way. Oli kiire tienaamaan.
Mielenterveyspuolella työskennellään usein ohjaustöissä. Monipuolista, vaihtelevaa ja antoisaa työtä. Ei fyysistä kontaktia ihmisiin. Työpaikkoja tosin harvemmin tarjolla ja vaaditaan mt-puolen suuntautuminen. Harjoittelun kauttaa saa jalan oven väliin.
Itse olen suorittanut sairaanhoidon-ja huolenpidon.
Töitä on ollut paljon, sairaalasta päiväkoteihin, vanhuspuolelle jne..
Tuosta on hyvä myös edetä tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta on hyvä myös edetä tulevaisuudessa.
Miten huolenpitoa opetetaan? Mitä opetus pitää sisällään? Mua kiinnostais toi sairaanhoito, mutta onko tuo oppimissuuntaus vain kädestäpitämisen ja nenän niistämisen oppimista, onko parempi opiskella vaikka mielenterveyden suuntausta ja siitä jatkaa sairaanhoitajaksi? En missään tapauksessa vähättele läsnäolemisen tarpeellisuutta tai mitään opintosuuntaa. Mikä olisi paras pohja sairaanhoitajalle aikovaksi?
Työskenteleekö lähihoitaja neulojen kanssa?
En tuhlaisi aikaa missään vaipanvaihto koulutuksessa vaan pyrkisin suoraan lääkikseen.
Valitse suun terveydenhoito, lastenhoito tai ensihoito.
Kannattaa vaihtaa äkkiä alaa, koska lähihoitajan työ on matalapalkka-ala. Vanhustyöhön ja kotihoitoon ei kannata mennä. Työ on raskasta ja huonosti palkattua ja naisvaltaisilla työpaikoilla vanhustyössä ja kotihoidossa on ikävä ja selkään puukottava työilmapiiri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta on hyvä myös edetä tulevaisuudessa.Miten huolenpitoa opetetaan? Mitä opetus pitää sisällään? Mua kiinnostais toi sairaanhoito, mutta onko tuo oppimissuuntaus vain kädestäpitämisen ja nenän niistämisen oppimista, onko parempi opiskella vaikka mielenterveyden suuntausta ja siitä jatkaa sairaanhoitajaksi? En missään tapauksessa vähättele läsnäolemisen tarpeellisuutta tai mitään opintosuuntaa. Mikä olisi paras pohja sairaanhoitajalle aikovaksi?
Sairaanhoito ja huolenpito, luonnollisesti.
Suuntaa pois lähihoitajan koulutuksesta.