Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puhutaan rajattomista lapsista. Minkälaisia aikuisia heistä kasvaa?

Vierailija
22.04.2021 |

Millaisia piirteitä tällaisilla ihmisillä on? Käyttäytymismalleja? Mitä haittaa rajattomuudesta on?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu vähän ihmisestä. Eräs tuttavani oli lapsena lellitty piloille eikä rajoja laitettu mutta nyt on ihan fiksu nuorukainen eikä ole materialistinen vaikka lapsena hukkui leluihin ja sai lelun joka kauppareissulla. 

Vierailija
22/30 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kasvoin ysärillä vapaan kasvatuksen prinsiippien mukaisesti. Ei kotiintulo aikoja, ei syöty koskaan yhdessä perheen kanssa, kinuamalla riittävästi sain sen, mitä tahdoin. Yötä sai olla kaverilla tai kesäisin ulkona. Kaveripiirin maneerit ja skeemat siirtyivät minuun. Lääkäri ja filantrooppi minusta lopulta tuli. Hieman egosentrisempi ja välinpitämättömämpi olen kuin oletettava keskiverto tallaaja on, mutta näistä luonnesäröistä ei ole ollut ystävyyssuhteissani haittaa. Vanhemmilleni olen kiitollinen, ja maksan ilolla heidän kotihoitomaksut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kasvoin ysärillä vapaan kasvatuksen prinsiippien mukaisesti. Ei kotiintulo aikoja, ei syöty koskaan yhdessä perheen kanssa, kinuamalla riittävästi sain sen, mitä tahdoin. Yötä sai olla kaverilla tai kesäisin ulkona. Kaveripiirin maneerit ja skeemat siirtyivät minuun. Lääkäri ja filantrooppi minusta lopulta tuli. Hieman egosentrisempi ja välinpitämättömämpi olen kuin oletettava keskiverto tallaaja on, mutta näistä luonnesäröistä ei ole ollut ystävyyssuhteissani haittaa. Vanhemmilleni olen kiitollinen, ja maksan ilolla heidän kotihoitomaksut.

Niinhän sinä luulet ettei ole ollut haittaa ystävyyssuhteissa. Mites parisuhde?

Vierailija
24/30 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuleita. Narskuja. Hyvin pitkälti synonyymejä nämä.

Vierailija
25/30 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sinä luulet ettei ole ollut haittaa ystävyyssuhteissa. Mites parisuhde?

Ei ollut mainintaa parisuhteesta, joten oletan että sellaiseen ei ole koskaan ollut kykeneväinen.

Vierailija
26/30 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heistä tulee aikuiselta näyttäviä lapsia. Kaikki mulle heti nyt, tai tapahtuu hirveitä.

Vierailija
27/30 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heistä tulee aikuiselta näyttäviä lapsia. Kaikki mulle heti nyt, tai tapahtuu hirveitä.

Juuri näin. Eivätkö osaa esim miettiä omien lastensa parasta vaan MINÄMINÄMINÄ menee aina etusijalle.

Vierailija
28/30 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajattomista sanana tulee mieleen myös tämmöiset minunlaiset ihmiset joille ei ole koskaan opetettu pitämään kiinni omista rajoistaan, on pitänyt oppia kokemuksien kautta itse. Tarkemmin siis siten että on tehty jotain minulle ja siinä hetkessä miettii että tämä ei ole Ok mutta ei osaa puolustaa omia rajojaan ja antaa tapahtua, kunnes jälkikäteen ymmärtää että väärin tehtiin ja saa sanoa vastaan ja vastustaa. Rajaton olen tavallaan siis ollut minäkin ja vähän vieläkin haen niitä rajoja.

Toiseen rajattomuuteen taas uskon että niitä rajoja lapselle laittaa elämässä joku, jos ei vanhempi niin koulu, yhteiskunta.. mitä kauemmas vanhemmista se rajan laittaja menee sitä vaikeampaa se on sille lapselle tai aikuiselle jos siihen ikään ehtii ennen kuin joku rajoja asettaa.

Vierailija
29/30 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulainen on tällainen. Saanut aina tahtonsa läpi joka asiassa ja vaatii samaa edelleen. Vanhemmat hyysäävät edelleen ympärillä toteuttamassa lapsensa toiveita, vaikka ikää on jo yli 30v. Ajattelee että kaikki muut ovat olemassa häntä varten. On mies ja lapsiakin, mutta ei osaa laittaa lasten tarpeita omien tarpeidensa edelle. Vanhemmat tietenkin hoitavat lapsenlapsiaan kaikki viikonloput, jotta tämä pilalle hemmoteltu pikku prinsessa saa ”omaa aikaa”. Mieskin on, joka vanhentunut 20 vuotta muutamien vuosien aikana.

Vierailija
30/30 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia vanhempia tällaiset ihmiset ovat? Miten kasvattavat omia lapsiaan?

-pyytävät esim. jatkuvasti apuja muilta. Eivät ymmärrä iän tuomia rajoituksia esim. isovanhemmille. Syyllistävät, jos väsyy palvelemiseen. Itse eivät auta takaisin.

-yhteyttä pidetään, kun jotain tarvitaan.

-hymyillään ja naureskellaan lapsen epäkunnioittavalle käytökselle eikä ulkopuolinen saa siihen puuttua.