Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostan aina kamalan kasan ruokaa, vaikka olen sinkku, miten muuttaa tottumus?

Vierailija
22.04.2021 |

Mulla on nyt varmaan kolmeksi kuukaudeksi ruokaa kotona ja silti teen ruokaostoksia satasella per viikko, joskus ylikin. Sitten teen myös neljäksi päiväksi ruokaa kerralla, mutta toisena päivänä jo kyllästyttää ja loppuruoka menee roskiin, pakasteeseen ei yksinkertaisesti mahdu enää mitään. Miten päästä tästä ruuanhamstrauksesta?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kohdallasi voisi ehkä toimia se, että et kävisikään itse kaupassa, vaan hyödyntäisit näitä kotiinkuljetuspalveluja/keräilypalveluja. Tee tarkka ruokalista, ja tilaat vain ne, mitä listan ruokien valmistamisesta sinulta puuttuu? Tekisit siis ruokalistan sen mukaan, mitä kotoa löytyy...?

Ja tee vain maks. 2 annosta kerralla, niin et kyllästy?

Vierailija
2/11 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun kohdallasi voisi ehkä toimia se, että et kävisikään itse kaupassa, vaan hyödyntäisit näitä kotiinkuljetuspalveluja/keräilypalveluja. Tee tarkka ruokalista, ja tilaat vain ne, mitä listan ruokien valmistamisesta sinulta puuttuu? Tekisit siis ruokalistan sen mukaan, mitä kotoa löytyy...?

Ja tee vain maks. 2 annosta kerralla, niin et kyllästy?

Mulla sama ongelma. Ja tilaan kotiinkuljetuksella eli ei auta. Nyt on tilauksessa joka ruokatarviketta vähintään kaksi kappaletta , koska jos vaikka sairastun tms. Mikä tähän auttaisi , mulla kaapit on täynnä talouspaperia , vessapaperia , pesuaineita ja kuivaruokia. Pakastin pitäis sulattaa , mutta kun se on aina täysi. Onko tämä joku pakkomielle tai pers. häiriö että ei voi ostaa vain yhtä ruoka tavaraa kerrallaan ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiinkuljetuksessa on se ongelma, että ostoskoriin vahingossa livahtaa tuotteita, joilta kaupassa ummistaa silmänsä. Ajattelee, että kun ei itse tarvitse pakata ja raahata kotiin, niin voi ostaa kaikenmaailman säilykkeitä, pakasteita ja pesuaineita, mitä muutenkin on kaapit täynnä.

Ap

Vierailija
4/11 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en ole sinkku, kotona 6 hlö ja 4 lemmikkiä. Kaksi pakastinta tupaten täynnä, ja eilen piti silti kaupasta ostaa tarjouksessa ollutta lohta ja jauhelihaa. Nyt on pakko ryhtyä vääntämään sitä ruokalistaa, ja vähän pidemmäksi aikaa kuin viikoksi - jos kuivatuotteet ja säilykkeet ottaa huomioon, niin meidän perhe pärjää tällä ruokamäärällä varmaan juhannukseen asti ;-D

Meillä onneksi miestä lukuunottamatta kaikki syövät sopuisasti kolmenakin päivänä samaa ruokaa, jos sattuu olemaan käytössä se kaikkein suurin uunivuoka tai soppakattila...

Vierailija
5/11 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmmm.... Ota mukaan vain tietty määrä käteistä rahaa, ei lainkaan pankkikortteja? Et pysty sitten ainakaan sillä kauppakerralla ostamaan kuin sen tietyn määrän?

Vierailija
6/11 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutki kotona aina ensin kaapit ja tee sen perusteella ostoslista, jolloin et osta turhaa.

Vierailija
7/11 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutki kotona aina ensin kaapit ja tee sen perusteella ostoslista, jolloin et osta turhaa.

Miten ostoslista estää ostoslistan ulkopuolisten tavaroiden oston?

Vierailija
8/11 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ostoslista estää ostoslistan ulkopuolisten tavaroiden oston?

Ei toimi ainakaan minulla, olen testannut jo vuosikymmeniä.

Ei ap

Vierailija
9/11 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on tullut tavaksi ostaa hirveitä määriä aina kun käyn. Välillä mietin jo että pitäisi sieltä pakastimestakin syödä pois.

Vaan eipä hätiä, tässä on taas kuukausi vierähtänyt kauppareissusta ja pakastin sekä kaapit alkavat olla typötyhjiä.

Se on ihanan turvallinen olo silloin kun kaapit on täynnä.

Vierailija
10/11 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä ostan liikaa ruokaa yhdelle henkilölle. Osan varmaan syön, mutta iso osa menee valitettavasti roskiin. Osa ongelmaa on liian suuret pakkauskoot ja toinen osa ihan vaan oma vaikea ruokasuhde. 

Vierailija
11/11 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on tullut tavaksi ostaa hirveitä määriä aina kun käyn. Välillä mietin jo että pitäisi sieltä pakastimestakin syödä pois.

Vaan eipä hätiä, tässä on taas kuukausi vierähtänyt kauppareissusta ja pakastin sekä kaapit alkavat olla typötyhjiä.

Se on ihanan turvallinen olo silloin kun kaapit on täynnä.

Myös minulla. Lapsuuskotona oli aina kaapit tyhjät ja on jotenkin kotoisa ja hyvä olo, kun on kaapit täynnä.