Ystäväni sanoi, että äitini elämä ei ole enää elämisen arvoinen, kun hän joutui pyörätuoliin
Äiti joutui pitkäaikaisen sairauden myötä pyörätuoliin pysyvästi. Kerroin tästä itkien ystävälleni. Kommentti oli "Miksi se haluaa sitten ylipäätään elää enää, ei mitään järkeä" Äiti suhtautuu kuitenkin positiivisesti elämään sairaudesta huolimatta. En tiedä olenko liian herkkä mutta minua suretti tuo.
Kommentit (12)
Hän ei ole ystäväsi. Oikea ystävä ei sano noin.
(Nyt entinen) ystäväni laittoi Facebookiin julkisen päivityksen, jossa julisti tappavansa itsensä jos sairastuu joskus Alzheimerin tautiin. Tämä vuoden sisällä siitä, kun omalla äidilläni oli todettu kyseinen sairaus ja olin joskus maininnut siitä.
No se oli pelkkää narsistin huomiohooraamista mutta silti veetutti. Koomisinta asiassa oli se, että kyseinen henkilö on käyttänyt koko aikuisikänsä laittomia päihteitä ja tuhoaa niillä aivojaan sellaista vauhtia, että vaikutukset huomaa selvästi jo keski-iässä. Mm. silmät harittaa eri suuntiin.
Vierailija kirjoitti:
(Nyt entinen) ystäväni laittoi Facebookiin julkisen päivityksen, jossa julisti tappavansa itsensä jos sairastuu joskus Alzheimerin tautiin. Tämä vuoden sisällä siitä, kun omalla äidilläni oli todettu kyseinen sairaus ja olin joskus maininnut siitä.
No se oli pelkkää narsistin huomiohooraamista mutta silti veetutti. Koomisinta asiassa oli se, että kyseinen henkilö on käyttänyt koko aikuisikänsä laittomia päihteitä ja tuhoaa niillä aivojaan sellaista vauhtia, että vaikutukset huomaa selvästi jo keski-iässä. Mm. silmät harittaa eri suuntiin.
Jopa ihan laillisten päihteiden liikakäytöllä saa aikaan muistisairauden
https://www.muistiliitto.fi/fi/ajankohtaista/alkoholin-suurkuluttajista…
-ohis
Ei noin sanota kenellekään. Törkeää,
Törkeä tyyppi ja taatusti väärässä.
Eiköhän se ole äitisi asia päättää, onko hänen elämänsä elämisen arvoista.
Jos pystyt, niin jätä koko kaveri pois elämästäsi. Ei tuollaista tarvitse antaa anteeksi.
Hyi helvetti mikä "ystävä", kannattaisi valita seuransa paremmin. Mieluummin pyörätuolissa olevan äidin tukena kuin tuollaisen ystävän seurassa.
Elämä ON kurjaa pyörätuolissa, ei lähellekään sitä samaa vapautta ja nautintoa kuin ilman. Kokemusta on, ystäväsi on kyllä aivan oikeassa.
Tuollaiselta ystavalta olisin kysynyt etta onko sinun elamasi elamisen arvoista noin tyhjan paan kanssa.
Aika törkeää pyörätuolissa olevia ihmisiä kohtaan myös. Heillä menee ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Elämä ON kurjaa pyörätuolissa, ei lähellekään sitä samaa vapautta ja nautintoa kuin ilman. Kokemusta on, ystäväsi on kyllä aivan oikeassa.
Minun elämääni tuli lisää vapautta ja nautintoa, kun sain pyörätuolin. Sitä ennen en pystynyt juurikaan kotoa liikkumaan, nyt voin mennä vaikka minne.
Ystäväsi on varmaan masentunut. Hän purkaa purkaa sitä sinulle, äidistäsi puhuen. Toisaalta, pyörätuoliin joutuneen masennuksen ymmärtää. Ei ole helppo asia.
Ystäväsi on idiootti.