Osa-aikaisena kotiäitinä olon haastavuus
Lapsi on pian kaksi vuotias. Teen töissä kahta vuoroa viikossa, muuten olen kotona lapsen kanssa.
Tuntuu että en ole kumpaakaan kunnolla. Työpaikalla olen se ”tuuraaja” joka joutuu aina tekemään juhlapyhät vaikka itse koen itseni tasavertaiseksi työntekijäksi joka elämäntilanteensa takia tekee vähemmän vuoroja.
Kotona oloon sitten on taas vaikea rauhoittua, kun odottaa tulevia työpäiviä. Ja kun rahaa = ei ole.
Joka viikko mietin pitäisikö palata kokonaan töihin. Yritetään kuitenkin toista lasta, ja mielestäni olisi turhaa tässä välissä koittaa työelämään palata.
Tuntuu että olen välivaiheessa.
Kommentit (7)
Voit hyvin myös tehdä enemmän töitä nyt, miksi ei? Vaikka 30 h viikossa. Ei kai siitä ole takeita milloin tulet uudestaan raskaaksi.
Rahaa ei ole mutta toinen lapsi on pakko saada? 🤔Etkä halua tehdä enempää töitäkään ,että ehkä saisit vähän sitä rahaakin säästöön jos lisää lapsia tulee..
Minkä ihmeen takia et menisi kunnolla töihin jos rahaa ei ole? Ihme ajattelua että olisi turhaa mennä töihin jos vaikka jossain vaiheessa saisit toisen lapsen 😑
Ehtisit olla 8kk töissä vaikka heti natsaisi. Äitiyspäivähäkin olisi parempi
Tämä se aina ihmetyttää. Rahallisesti hankalaan paikkaan tehdään lisää lapsia ja sitten kohta valitetaan kun elämä on yhtä kituuttamista ja vaikeaa.
Haastava elämä ja ei rahaa, ratkaisu = toinen lapsi. Ta-daa, sitten helppo elämä ja rahaa on 😀
Yritä jaksaa, tuo on lapsesi ja perheesi kannalta parempi ratkaisu kuin mennä kokonaan töihin.