Jumalten mukaan nimetyt rantatontit
Mulle tulee tästä mieleen asterix ja obelix: Jumaltenrannan nousu ja tuho. Jäämme mielenkiinnolla odottamaan (roomalaisten saapumista).
Kommentit (12)
Kyllä 😇😅
Ihan sama tuli mullekin mieleen 😄
Muistan, miten lapsena naureskelin sille ”esitteelle” Asterixissa, että onpas yliampuvaa, eihän kukaan aikuinen tee noin isoa ostosta minkäänlaisten mielikuvien pohjalta! Eihän kukaan itseään arvostava rakennusliike kehtaisi sellaista tehdä!
Aikuinen minä lukee HS:n asuntoliitettä: ööömmmmmmm........
Vierailija kirjoitti:
Liian kalliita vai mikseivät kelpaa?
Eivät ole vielä oikeasti myynnissä. Tuossa sarjakuvassakin Caesar joutui lahjoittamaan ensimmäiset asunnot houkutuksena, ehkä Imatra joutuu tekemään samanlaisen tempauksen.
Itse kyllä epäilen ,että jos nuo tontit ylipäätään menee kaupaksi niin niihin ei tule vakiasukkaita vaan jää loma-asunnoiksi. Imatrallahan on käynnissä samansuuntainen hanke. Miksi kukaan etätyöläinren haluaisi jonnekin 6 kmn päähän keskustasta keskelle metsää rakennettavan asumisalueen laitaan? Suomessa rantaa ,pöpelikköä ja valmiita mökkejä riittää . Jotkut haluaa tosiaan omaan rauhaan ja niin ettei naapuri ole vieressä. Ne taas, joita naapurit ei haittaa luultavammin haluaa kävelymatkan päähän keskustasta eikä alueelle, missä ei ole palveluja eikä julkista liikennettä. Ehkä ennemmin kannattaisi keskittyä kehittämään palveluja ja työpaikkoja. Kotikunnassani Joenrantaan kaavoitettiin asuntoalue ja huolimatta siitä, että tontit ovat tosi pieniä ne meni joku 15 v sitten kuin kuumille kiville. Uskoisin että syy oli se, että sieltä on keskustaan ja palveluihin n. 1 km ja maakunnan "pääkaupunkiin" on 30 km.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 😇😅
Ihan sama tuli mullekin mieleen 😄
Muistan, miten lapsena naureskelin sille ”esitteelle” Asterixissa, että onpas yliampuvaa, eihän kukaan aikuinen tee noin isoa ostosta minkäänlaisten mielikuvien pohjalta! Eihän kukaan itseään arvostava rakennusliike kehtaisi sellaista tehdä!
Aikuinen minä lukee HS:n asuntoliitettä: ööömmmmmmm........
Hyvä ihminen, miksi niitä sanottiin niitä leipää ja sirkushuveja -tapahtumia, joissa oli gladiaattoreita, leijonia ja kilpa-ajoja Colosseumissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole vielä oikeasti myynnissä. Tuossa sarjakuvassakin Caesar joutui lahjoittamaan ensimmäiset asunnot houkutuksena, ehkä Imatra joutuu tekemään samanlaisen tempauksen.
Ovathan. Kreikkalaisten jumalten mukaan nimetyt tontit ovat Savitaipaleella ja eivät ole menneet kaupaksi. Imatralla tätä vasta suunnitellaan.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisesti ihmiset eivät halua rakentaa omakotitaloa Savitaipaleella. Haluaisitko sinä muuttaa Savitaipaleelle? Itse olen Savosta ja en edes tiedä missä Savitaipale on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovathan. Kreikkalaisten jumalten mukaan nimetyt tontit ovat Savitaipaleella ja eivät ole menneet kaupaksi. Imatralla tätä vasta suunnitellaan.
Savitaipaleella niitä on yritetty myydä, mutta hankkeen toteutumiselle on ollut ehto, että riittävän moni menee kaupaksi. Joten se ei ole ollut sillä tavalla, että ne olisivat sillä tavalla myynnissä, että voisi marssia kunnantalolla käymään ja sanoa, että kyllä, otan. Nyt hanke on jäissä.
Pieni paikkakunta, kun muistaakseni Rautsiala ja Airas on kavereita keskenään jo kaukaa nuoruudesta.
Afrodite-nimiselle tontille asumaan joku kyyninen kolmivuorotyölainen silmät sirrissä ja työvuoron jälkeen haisten. What a coincidence!
Vierailija kirjoitti:
Sijainti? Länsirannikolta katsoen joku Imatra/ Savitaipale on kaukana pussinperällä Venäjän rajalla. Lappeenranta vielä menee, mutta Imatra on vielä siitäkin kauempana. En oli ikinä siellä päin edes käynyt mutta käki lapset eivät olisi pelanneet jääkiekkoa. Etätyötä varten ei olisi ensimmäinen seutu ,mistä etsisin tonttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijainti? Länsirannikolta katsoen joku Imatra/ Savitaipale on kaukana pussinperällä Venäjän rajalla. Lappeenranta vielä menee, mutta Imatra on vielä siitäkin kauempana. En olisi ikinä siellä päin edes käynyt mikälii lapset eivät olisi pelanneet jääkiekkoa. Kauas on pitkä matka. Etätyötä varten ei olisi ensimmäinen seutu ,mistä etsisin tonttia.korjattu/lisätty