Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meikit mukaan synnytykseen

Vierailija
22.04.2021 |

Aion ottaa meikit mukaan synnytykseen. Kun vauveli on sylissä ja olen saanut levättyä aion meikata. En pysty katsomaan kuvia esikoisen synnytyksen jälkimainingeista koska olin täysi variksenpelätin.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas hauska ja omaperäinen juttu. Tapu tapu.

Vierailija
2/24 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans meikit mukana ja meikkasinkin synnytyksen jälkeen. Näkyy sitten valokuvissa paremmalta.

Vierailija
4/24 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä synnytyssalissa meikannut, mutta meikkasin kyllä osastolla niinä kahtena aamuna, jotka siellä olin.

Vierailija
5/24 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kumoaakin täysin sen väitteen, että naiset muka meikkaavat vain itseään varten. 

Vierailija
6/24 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kumoaakin täysin sen väitteen, että naiset muka meikkaavat vain itseään varten. 

Ootko aloittaja ja keskustelet itsesi kanssa?

Vierailija
7/24 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo, tuon tason ihminen kirjoittaisi "pysty katsoa".

Vierailija
8/24 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä meikkailin synnytyksessä. Lisäilin peiteväriä peittämään pigmenttiläiskiä ja taisin laittaa huulipunaakin. Pystyin keskittymään omaan ulkonäkööni, koska kyseessä oli käynnistys ja pyysin varmuuden vuoksi laittamaan epiduraalin ensin ja käynnistämään sitten. Itse synnytys oli kuin kävely puistossa.

Vierailija
9/24 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toki myös +2cm rakennekynnet on oltava.

Vierailija
10/24 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä meikkailin synnytyksessä. Lisäilin peiteväriä peittämään pigmenttiläiskiä ja taisin laittaa huulipunaakin. Pystyin keskittymään omaan ulkonäkööni, koska kyseessä oli käynnistys ja pyysin varmuuden vuoksi laittamaan epiduraalin ensin ja käynnistämään sitten. Itse synnytys oli kuin kävely puistossa.

Mä haluaisin nähdä sen käynnistyksen, jossa toimitaan noin. Epiduraali heikentää supistuksia, joten miksi se annettaisiin ennen käynnistämisen, jonka tarkoituksena on siis saada supistukset käyntiin, aloittamista? Kuulostaa epäloogiselta.

Vierailija
11/24 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, ja tulit kertomaan tämön tiedon koska....?

Senkus meikkaat, oma on naamas :D

Itselläni synnytys käynnistyi niin, että olin sinä aamuna ehtinyt vähän meikata. En meikkaa joka päivä, silloin tällöin lähinnä ripsaria, ja vähän rajausta ja ehkä luomiväriä. No, homma eteni niin nopeasti ja intensiivisesti, että pian oltiin jo matkalla synnärille. En kokemut taroeelliseksi erikseen alkaa pestä silmämeikkejä pois, ennedes ajatellut asiaa! Hassua oli, kun synnärillä kätilö kysyi "Miksi oot meikannut?" ehkä luuli mun tälläytyneen varta vasten nimenomaan sinne synnytyssaliin lähdön takia :D

Vierailija
12/24 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä meikata vauvan takia, kuten Jersey Shoren Snooki teki: https://www.ctvnews.ca/entertainment/jersey-shore-star-snooki-put-makeu…

Vierailija
13/24 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä on, mutta sanotaanpa nyt kuitenkin, että epiduraalia ei laiteta ennen kuin synnytys on oikeasti kunnolla käynnissä ja avautumisvaihe melkein lopuillaan, koska voi käydä niin, että eteneminen hidastuu ja sitten se käynnistys ei oikein aja asiaansa, jos samaan aikaan kun olisi tarkoitus saada etenemään yhdellä lääkkeellä, sitä hidastellaan toisella. Toki eihän aina epiduraali hidasta. Minulla kävi niin, ettei epiduraalin saamisesta mennyt kuin tunti kun vauva oli jo tulossa.

Meikkaajilta voisin kysyä, että oikeastiko on tärkeää, että synnytyksen jälkeen näyttää hyvälle kuvissa? Eikö niitä kuvia oteta enemmänkin vauvasta eikä itsestä? Toisaalta itse lopetin meikkaamisen tyyliin ihan raskausajan alussa, kun jäin etätöihin koronan takia, niin eipä käynyt edes mielessä, että jonkun mielestä pitäisi synnytyksen jälkeen näyttää hyvältä tai että ilman meikkiä ei voisi näyttää hyvältä.

Vierailija
14/24 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä on ihan totta. Tosin mainittakoon, että kyseinen baby on tällä hetkellä 188-senttinen lukiolainen eli käynnistys tapahtui vuonna 2003. Ne olivat loistoaikoja siinä mielessä, että tuolloin oli vielä mahdollista hakeutua yksityislääkärin pakeille synnytykseen eli EML-potilaaksi. Se systeemi on sittemmin purettu.

Pyysin aloittamaan epiduraalilla, koska ekasta synnytyksestä jäi kamala muisto supistuksista ennen kuin epiduraali alkoi vaikuttaa. Lääkärini mielestä se oli hyvä idea ja näin tehtiin. Kaikki sujui hyvin, erittäin nopeasti ja kivuttomasti.

Myöhemmin luin Duodecim-lehdestä, että epiduraali voidaan antaa missä vaiheessa synnytystä tahansa, toisin kuin synnyttäjille uskotellaan.

Vierailija
15/24 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä on ihan totta. Tosin mainittakoon, että kyseinen baby on tällä hetkellä 188-senttinen lukiolainen eli käynnistys tapahtui vuonna 2003. Ne olivat loistoaikoja siinä mielessä, että tuolloin oli vielä mahdollista hakeutua yksityislääkärin pakeille synnytykseen eli EML-potilaaksi. Se systeemi on sittemmin purettu.

Pyysin aloittamaan epiduraalilla, koska ekasta synnytyksestä jäi kamala muisto supistuksista ennen kuin epiduraali alkoi vaikuttaa. Lääkärini mielestä se oli hyvä idea ja näin tehtiin. Kaikki sujui hyvin, erittäin nopeasti ja kivuttomasti.

Myöhemmin luin Duodecim-lehdestä, että epiduraali voidaan antaa missä vaiheessa synnytystä tahansa, toisin kuin synnyttäjille uskotellaan.

Mulle ei tarvitse uskotella mitään. Ensimmäinen synnytykseni käytännössä pysähtyi epiduraaliin (jota en edes muuten pyytänyt, mutta se on jo toinen tarina). Loppu oli aika tuskallinen, kun supistuksia yritettiin saada käyntiin ja vauvaa vedettiin imukupilla 40 min.

Vierailija
16/24 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku saa helpostusta synnytykseen meikkaamisesta, niin siitä vaan minun puolestani.

Vierailija
17/24 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa provo tai ei, mulla oli myös kosmetiikkatarpeita mukana- ei synnytystä varten vaan siellä sairaalassaolopäiviä varten. En muutenkaan tykkää sairaaloista, ovat kliinisiä ja kolkkoja, niin piristi vähän meikkailla ja käyttää esim.omaa aamutakkia.

Kynnetkin oli kirkuvan punaiset kun olin ehtinyt ne lakata ennen kuin show alkoi.

Jos joku saa voimaa itsensä pienestä freshaamisesta, niin mitä sitten? Ai niin mutta täällähän on ne h elvetin kipeät tyypit, jotka oli myös sitä mieltä ettei L ukkarinen voinut olla s yöpäsairas kun meikkasi 🙄 N äädät.

Vierailija
18/24 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa provo tai ei, mulla oli myös kosmetiikkatarpeita mukana- ei synnytystä varten vaan siellä sairaalassaolopäiviä varten. En muutenkaan tykkää sairaaloista, ovat kliinisiä ja kolkkoja, niin piristi vähän meikkailla ja käyttää esim.omaa aamutakkia.

Kynnetkin oli kirkuvan punaiset kun olin ehtinyt ne lakata ennen kuin show alkoi.

Jos joku saa voimaa itsensä pienestä freshaamisesta, niin mitä sitten? Ai niin mutta täällähän on ne h elvetin kipeät tyypit, jotka oli myös sitä mieltä ettei L ukkarinen voinut olla s yöpäsairas kun meikkasi 🙄 N äädät.

En oikein usko, että moniakaan kiinnostaa se, meikkaako joku toinen sairaalassa vai ei. Ne on jotain erityisongelmaisia ihmisiä, jotka siitä numeron tekevät. Aloitus nyt kuitenkin oli provo.

(Mullakin muuten oli punaiset varpaankynnet synnytyksessä.)

Vierailija
19/24 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ulkomaan julkkis se oli aikoinaan, joka selitti meikkaavansa synnytykseen, että vauva näkee alusta lähtien kauniin äidin? Kim Kardashianko? Joku sellainen.

Vierailija
20/24 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikit saattavat olla hyvä idea. Synnytyksethän ovat täysin ennalta-arvaamattomia, mutta valokuvia otetaan sen jälkeen varmaan aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme