Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tahtoisin vain syödä makeaa

Vierailija
21.04.2021 |

Joka päivä sama houkutus. Kaikkea mitä vain on. Karkkia, jäätelöä, keksejä, suklaata, mitä milloinkin.

Terveelliset ruuat eivät vain pysty korvaamaan niitä. Ja painoa pitäisi pudottaa..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain huono tapa, ei sen kummempaa.

Ota tavoitteeksi olla kolme päivää ilman. Huomaat, että sen jälkeen on jo helpompaa.

Vierailija
2/13 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaa banaanilla. Esim. itsetehty banaanijäätelö, banaaniletut jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on, ja nyt varsinkin korona-aikana tuntuu että vielä helpommin menisi, kun sillä täytyy vähän niinkuin korvata sitä mitä nämä rajoitukset vievät. Yksi suklaalevy päivässä alkaa olla tässä jo ihan normaalia.

Vierailija
4/13 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/13 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, sokeriaddiktio vaivaa. Nyt kuitenkin lopetin nuo herkut. Noin 2 viikkoa olen ollut ilman sokeria ja lähes 5 kg tippunut paino. Ja ei kyllä voi sanoa, että makeanhimo olisi juurikaan helpottanut, vaikka niin väitetään. Tiukkaa tekee kieltäytyä kaikesta, mutta oikeasti on pakko. Jos sorrun vähän, niin hetken päästä sorrun paljon. En ole kuin muutaman kilon päässä normaalipainosta, mutta olen alkanut kärsimään korkeasta verenpaineesta ja korkeasta kolesterolista ja mahani pullottaa eli luultavasti on kerääntynyt sisäelimien ympärille rasvaa. Näkisin jo useita terveysriskejä, jos en lopeta tuota sokerin mussutusta. Ihokin näyttää jotenkin kirkkaamalta ja puhtaammalta, kun sokeri jäi pois. Yritän jatkaa, koska voin muuten paremmin, henkisesti vain ottaa päähän, kun ei voi syödä herkkuja.

Vierailija
6/13 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeri korvataan sokerilla? Varsinainen älynväläys!

Vierailija
7/13 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö. Itse tein just suklaakiisseliä

Vierailija
8/13 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vain huono tapa, ei sen kummempaa.

Ota tavoitteeksi olla kolme päivää ilman. Huomaat, että sen jälkeen on jo helpompaa.

Minulla menee viikko, sokerin syönnin jälkeen, että sokerihimo vähän hellittää. Jos ei ole kuria elää tyydyttämättä sitä himoa, parempi olla kokonaan ilman.

Vierailija
9/13 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älynväläys on siinä, että monet (eivät tietenkään kaikki) sokeria mussuttavat ovat jättäneet ruokavaliostaan hedelmät, marjat ja vihannekset pois. Niitä on helpompi alkaa lisätä, jos aloittaa esim. korvaamalla karkit banaaniletuilla. Sinä saat minun puolestani olla vaikka kuinka mustavalkoinen ja ääripään ajattelija ("kakku on korvattava lehtikaalilla"), mutta kaikki eivät halua pyrkiä sellaiseen eikä siihen ole mitään syytäkään.

(en ole tuo edellinen)

Vierailija
10/13 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älynväläys on siinä, että monet (eivät tietenkään kaikki) sokeria mussuttavat ovat jättäneet ruokavaliostaan hedelmät, marjat ja vihannekset pois. Niitä on helpompi alkaa lisätä, jos aloittaa esim. korvaamalla karkit banaaniletuilla. Sinä saat minun puolestani olla vaikka kuinka mustavalkoinen ja ääripään ajattelija ("kakku on korvattava lehtikaalilla"), mutta kaikki eivät halua pyrkiä sellaiseen eikä siihen ole mitään syytäkään.

(en ole tuo edellinen)

Ai jaa, sinusta on ihan ok korvata sokeri sokerilla.  Älä vedä hernettä nenään.

Vierailija
11/13 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö porkkanoita. Ovat makeita, mutta melko vähän energiaa verrattuna siihen miten niitä kerkeää rouskuttamaan.

Vierailija
12/13 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika. Nyt on yritys menossa korvata makeat herkut kohtuullisella määrällä hedelmiä. Ei ole ylensyönnin vaaraa, kun en oikein hedelmistä pidä. Tällä hetkellä mennyt kolmessa päivässä 1 päärynä, ei karkkeja, keksejä, jäätelöitä tai muitakaan sellaisia. Yritän nyt vähintään pari viikkoa mennä tällä tavalla.

Eilen kyllä kiersin keksihyllyä kuin kissa kuumaa puuroa kaupassa, kunnes alkoi nolottaa, ja lähdin siitä pois. Mitään ei tarttunut onneksi mukaan.

Vierailija
13/13 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(en ole tuo edellinen)

Ai jaa, sinusta on ihan ok korvata sokeri sokerilla.  Älä vedä hernettä nenään.

On ok, jos sillä tavalla opettelee syömään monipuolisemmin. Ota sinä rennommin ja syö kakkua välillä, vai eikö se mahdu kun sinulla on herneitä joka kolosessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme