Autot ei pysähdy suojatien eteen?!
https://www.iltalehti.fi/iltv-lukijan-videot/a/03ec06cc-6772-4edf-ae13-…
Tekemällä tehty juttu?! Miksi hitossa tuo auto on tuohon pysähtynyt? Turusta joku lähtenyt kävelemään Helsinkiin ja odottaa sitä saapuvaksi?!
Kommentit (41)
Olikohan joku tekninen vika, mutta törkeästihän ne autot siitä ohi meni. Eivät yhtään edes hidastaneet auton kohdalla.
No vaikka se olisi hajonnut siihen, niin viereistä kaistaa ajavan pitää silti lain mukaan pysähtyä. Oon monta kertaa itse ollut jäädä auton alle juuri tästä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Olikohan joku tekninen vika, mutta törkeästihän ne autot siitä ohi meni. Eivät yhtään edes hidastaneet auton kohdalla.
Mistä sitä tietää kuinka pitkää ne on esim odottaneet tuon pysähtyneen auton takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitä tietää kuinka pitkää ne on esim odottaneet tuon pysähtyneen auton takana.
Silti. Ei siitä voi mennä noin ohi pysähtymättä kohdalla. Nuo eivät edes hidastaneet. Siellä olisi voinut olla vaikka pieni koululainen ylittämässä tietä.
Oli lavastus tai tekemällä tehty niin ihan jokaisen PITÄÄ pysähtyä suojatien eteen, jos siihen on pysähtynyt ajoneuvo.
Vierailija kirjoitti:
Oli lavastus tai tekemällä tehty niin ihan jokaisen PITÄÄ pysähtyä suojatien eteen, jos siihen on pysähtynyt ajoneuvo.
Tuollainen lavastus ei vaaranna liikenne turvallisuutta?
Toimittaja ja kaveri tehnyt ”jutun”?
Tajuavatkohan nämä ohittavat autoilijat rikkoneensa lakia? Helposti sorrutaan vahingossa vakavaan rikokseen.
Pysähdyin päästämään papan ja mamman yli tien kun näin pitkän suoran päästä heidän varovasti kuikuilevan kaukana tien viereltä, josko olisi heidän vuoronsa ja milloin.
Ensin pappa kiitti kättä heilauttaen, sitten lähti liikkeelle, katsoi taakseen seurasiko mummo, seurasi, auton nokan kohdalla papan käsi oli taas pystyssä, toki sitä pitää pysäyttää tilanteessa myös rollaattorin, että pysyy pystyssä, pappa ehti ennen mummoa tien yli ja odotti mummoa, jonka menoa minä odotin ja vielä pappa moikkasi kiitosta. Jopa tunsin tehneeni hyvän työn.
Vierailija kirjoitti:
Tajuavatkohan nämä ohittavat autoilijat rikkoneensa lakia? Helposti sorrutaan vahingossa vakavaan rikokseen.
Se on kyllä ihmeellistä, kuinka moni osaa olla autuaan tietämätön, vaikka tästä niin paljon puhutaan. Vai onko se vain välinpitämättömyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen lavastus ei vaaranna liikenne turvallisuutta?
Ajattelepas kumpi osapuoli vaarantaa liikenneturvallisuutta. Tälläisiä tilanteita on useasti liikenteessä.
Paljon näkee sitä, kun autoletkan ensimmäinen oikea oppisesti pysähtyy suojatien eteen ja lähtee sitten eteenpäin, niin seuraavat perässä tulevat eivät sitten enää pysähdykkään, vaan menevät ensimmäisen perässä kuin junanvaunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä ihmeellistä, kuinka moni osaa olla autuaan tietämätön, vaikka tästä niin paljon puhutaan. Vai onko se vain välinpitämättömyyttä?
Voipi olla että molempia tyyppejä löytyy.
Nuo on tosi vaarallisia tilanteita. Uskomattoman moni ilmeisesti haluaa ottaa tunnolleen mahdollisen yliajon. Alle voi jäädä vaikka lapsi. He eivät osaa vielä varoa noita tilanteita, vaan luottavat kun auto on kerran pysähtynyt. Itse olen myös monesti meinannut jäädä auton alle tuollaisessa tilanteessa.
Kun ajat niin aja ja keskity liikenteeseen.
Luulen että monilla on ajatukset aivan jossain muualla, kuin mitä on tekemässä, kun on ratin takana.
Vierailija kirjoitti:
Paljon näkee sitä, kun autoletkan ensimmäinen oikea oppisesti pysähtyy suojatien eteen ja lähtee sitten eteenpäin, niin seuraavat perässä tulevat eivät sitten enää pysähdykkään, vaan menevät ensimmäisen perässä kuin junanvaunut.
Niin kyllä minä ainakin pystyn kauempaakin näkemään tuleeko niitä jalankulkijoita eikä minun tarvitse sitä varten pysähtyä siihen suojatien eteen.
Aina löytyy selityksiä siitä miten edessä ajava auto jo pysähtyi ja miten se oikeanpuoleisen kaistan auto on ollut siinä viikon jo huvikseen ja ties mitä. Tieliikennelaki on kuitenkin täysin yksiselitteinen - suojatien eteen pysähtynyttä autoa ei saa ohittaa pysähtymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kyllä minä ainakin pystyn kauempaakin näkemään tuleeko niitä jalankulkijoita eikä minun tarvitse sitä varten pysähtyä siihen suojatien eteen.
Et pakolla näe suojatietä ylittävää. Useasti noissa tilanteissa tulee läheltä piti tilanteita.
Oletus ei ole tiedon väärti. Jokin eläinkin voi myös olla auton edessä, kun tulet kohdalle.
Ja LAKI on LAKI.
Lavastus, jolla pääsee lehteen.