Ahdistaa tämä yliopisto-opiskelu ihan suunnattomasti
En tunne ketään. Kenenkään kanssa en voi yhdessä miettiä tehtäviä kuten lukiossa, jossa minulla oli kaveriporukka, jonka kanssa yhdessä mietimme koulutehtäviä. Kaikki vaikeat tehtävät pitää tehdä yksin ja olen menettänyt täysin kiinnostukseni koko alaan.
Kommentit (45)
Ei jää enää kuin lääkis tai kasvatus?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lääkis eikä kasvatus. On ala, mistä moni ei varmaan ole edes koskaan kuullutkaan, vaikkakin ihan hyödyllinen ala.
Vierailija kirjoitti:
Jos kertoisit alan, mahdollisesti täällä saattaisi olla joku, joka on samalla alalla samassa tilanteessa. Tai tuntee kyseisen alan opiskelijoita.
Ootko muuten yrittäny mennä mihinkään järjestötoimintaan tai etätapahtumiin mukaan?
Olen muutamaan etätapahtumaan osallistunut, mutta tunnelma oli hyvin kiusallinen.
Meidän firmassa on humanistien rekry-kielto. Ollut jo vuodesta 2011. Tämä on tehty työyhteisön hyvinvoinnin takia. Tarina juontaa juurensa vuoteen 2007, jolloin talous kävi kuumana ja ainoat saatavilla olevat työntekijät oli humanistiselta puolelta. Nämä palkatut "sankarit" alkoivat sitten järjestelemään vähän asioita ja parantamaan maailmaa. Pari tekaistua seksuaalihäirintäkeissiä ja sen seurauksena 3 pätevää teknistäkaveria vaihtoi firmaa. Liikevaihto tippui 50% ja yrityis ajautui melkein konkurssiin. Nyt ollaa viimein päästy kunnon kasvuvauhtiin, mutta voin luvata, että aika tarkkaan katsotaan ketä palkataan.
Eihän tämä viime vuosi ole ollut opiskelijalle mitään herkkua. Olen itse jo aivan loppusuoralla, mutta kieltämättä kaipaan luentoja ja päiviä kampuksella. Opintopisteitä ropisee edelleen, mutta jotenkin motivaatio ja henkinen olotila on rapistunut kotona yksin puurtaessa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän firmassa on humanistien rekry-kielto. Ollut jo vuodesta 2011. Tämä on tehty työyhteisön hyvinvoinnin takia. Tarina juontaa juurensa vuoteen 2007, jolloin talous kävi kuumana ja ainoat saatavilla olevat työntekijät oli humanistiselta puolelta. Nämä palkatut "sankarit" alkoivat sitten järjestelemään vähän asioita ja parantamaan maailmaa. Pari tekaistua seksuaalihäirintäkeissiä ja sen seurauksena 3 pätevää teknistäkaveria vaihtoi firmaa. Liikevaihto tippui 50% ja yrityis ajautui melkein konkurssiin. Nyt ollaa viimein päästy kunnon kasvuvauhtiin, mutta voin luvata, että aika tarkkaan katsotaan ketä palkataan.
Miten tämä liittyy ap:n aloitukseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lääkis eikä kasvatus. On ala, mistä moni ei varmaan ole edes koskaan kuullutkaan, vaikkakin ihan hyödyllinen ala.
Onko diplomi-insinööri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko diplomi-insinööri?
Ei ole
Onko maatalous-metsätieteellisessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko diplomi-insinööri?
Foniatri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä liittyy ap:n aloitukseen?
Humanistit, kaiken pahan alku ja juuri. :D
Vierailija kirjoitti:
En halua paljastaa alaa, koskaa tutut saattavat tunnistaa. Ei ole kauppatiede, oikis, kieli, taideala, pedagogia, yhteiskuntatiede eikä luonnontiede tai mikään muukaan tunnetuimmista aloista.
Mustäpä ne sinut tunnistaisi?
Tuosta negatiivisyydestä?
Kun et halua apua niin älä paljasta.
Korona-aika on sosiaalisten suhteiden kannalta hirveetä ja etätapahtumat voi olla kiusallisia, mutta niissä on mahdollista tavata ihmisiä, joille voi sitten laittaa muissa kanavissa viestiä ja tutustua oikeasti. Ainejärjestöaktiivina oon yrittäny järjestää etenki fukseille mahdollisimman matalan kynnyksen tapahtumia ja meillä on myös paljon aktiiveja, joille laittaa viestiä, jos kaipaa juttuseuraa. Mutta fakta on se, että kotoa ei tule kukaan hakemaan. Itse on myös oltava aktiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä menee aika arvailun ja apu jää saamatta.
Olet itse suurin syyllinen tilanteeksi, ja asenteesi myös. Apukaan kun ei kelpaa.
Kyllähän se rajottaa, että yliopistossa ei ole lukuryhmiä/tenttipänttäysryhmiä eikä bileitä. Voisitko kokeilla ottaa yhteyttä opiskelukavereihisi muuta kautta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua paljastaa alaa, koskaa tutut saattavat tunnistaa. Ei ole kauppatiede, oikis, kieli, taideala, pedagogia, yhteiskuntatiede eikä luonnontiede tai mikään muukaan tunnetuimmista aloista.
Mustäpä ne sinut tunnistaisi?
Tuosta negatiivisyydestä?
Kun et halua apua niin älä paljasta.
Ei apn ala liity asiaan mitenkään, lopeta jo.
Jos kertoisit alan, mahdollisesti täällä saattaisi olla joku, joka on samalla alalla samassa tilanteessa. Tai tuntee kyseisen alan opiskelijoita.
Ootko muuten yrittäny mennä mihinkään järjestötoimintaan tai etätapahtumiin mukaan?