Äiti tuo tavaroitaan meille
Hänellä on aina tuomisina esimerkiksi hoitoainetta ja shampoota, kirjoja ja lehtiä, vaatteita mistä ajattelee että saattaisin olla kiinnostunut. Tuntuu että hän yrittää siirtää hamstraustaan, koska joskus nuo tuliaiset on ihan älyttömiä kuten numeroja liian isot hiihtomonot tai joku T paita Kreetalta missä hänen kaverinsa on joskus käynyt. En ikinä pyydä tuomaan mitään ja en ole osoittanut innostusta tavaroita kohtaan,niin että siitä saisi vinkin jatkaa. Olen joskus sanonutkin että me ei voida ottaa tänne tavaroita kun asutaan pienesti, siis henkeä kohti on alle 30 neliötä asuintilaa, joten mietin itsekin tarkkaan ennenkuin ostan mitään. Ottaisitteko asian uudestaan käsittelyyn vai kärräänkö vaan roskikseen nuo tuomiset? Joskus sain myös kaupasta ostoksia (en ollut pyytänyt), siellä oli sokerimysliä mitä ei syödä ja sanoin siitä silloin että ei itse asiassa käytetä tuollaista tuotetta. Tähän tuli "no vie ne roskiin sitten". En tiedä miksi minun pitää olla se joka vie roskiin rahanarvoiset ostokset kun niitä ei alunperin olisi ollut pakko ostaa.
Kommentit (36)
Onko mieluista shampoota ja hoitoainetta? Meillä menee niitä paljon ja äiti osaa ostaa meille mieluista merkkiä. Iso kiitos hänelle siitä, meille kelpaa.
Mulla on kuule tuollaienn äiti ja kaksi samanlaista lapsetonta siskoa.
Olen juuri raivannut mm mökin kaapista monta kiloa eriparisia lankoja ja noin 40 värityskirjaa (lapset on teinejä).
Ei paljon naurata, koska se väkisin tungettu tavara aiheuttaa valtavasti turhaa työtä!
Voit sanoa ettei tuo, ettei sinulle mahdu. Ja jos tarvitset jotain, niin jutelkaa siitä erikseen puhelimessa. Ettei ole mitä tahansa tavaraa.
Tuttua! Oman äitini kohdalla tuo on yksi (pieni) piirre rajattomuudesta (paljon isompia on roppakaupalla). Tuollahan puututaan siihen miten minun pitäisi mikäkin asia hoitaa.
Toisin päinhän asia ei toimi ollenkaan. Jos minä veisin jotain hänen mielensä vastaista tavaraa, tulisi kyllä sanomista, että ei hän syö/käytä/tarvitse tällaista. Minä en saa sellaista sanoa, koska olen kiittämätön?!
Diiliin myös kuuluu, että kerran meille kärrättyä tavaraa ei saa heittää pois. Lahja on lahja!
Minkä ikäinen? Tavaroita, joilla on tunnearvoa, on tuskallista heittää roskiin. Niinpä hän tuo teille. Heitä hiljaisuudessa roskiin ja jos hän kyselee, sano, ettet muista mihin tuli laitettua. Jos taas saatat joutua epämiellyttävään kiitollisuuden velkaan, yritä sanoa, ettei toisi tavaroita. Onko sinulla sisaruksia? Mitä he saavat?
Itse vien kaikki turhat lahjat työpaikan kahvihuoneeseen, sieltä ne aina katoaa jonkun mukaan.
Sanot, ettei tarvitse tuoda mitään. Jos siitä huolimatta tuo, teatraalisesti huokaat ja viet suoraan roskiin.
Mun äiti tuo semmoisia sisätossuja, kuten villasukat mutta ilman varsia. Eipä ole käyttöä meillä (lattialämmitys) ja ovat järkyttävän värisiä jämälangoista kudottu ja oudon mallisia. Toinen hirvitys on virkatut juomalasinaluset, niitä saa muutkin tuliaisina, tai joku virkattu pullonkaulaan kiinnitettävä koriste. Näkee kovan työn, mutta tekis vain itselleen..
Itse vien tarpeettomat ruoat kirkolle joka tarjoaa kodittomille aamiaiset. Nyt on lasti marmelaadia ja muuta mitä ei tule käytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Sanot, ettei tarvitse tuoda mitään. Jos siitä huolimatta tuo, teatraalisesti huokaat ja viet suoraan roskiin.
No ei nyt käyttökelpoista tavaraa roskiin! Itellä oli ongelmana työtuoli,ehjä ja siisti,mutta ei ollut tilaa. Vein tuohon polulle joka vie parkkipaikalle,siitä naapuri nappasi matkaansa.
Meillä on roskiksella vaihtopiste,johon saa jättää ja sen saa ottaa kuka haluaa. Jos ei häviä niin sitten roskiin.
Toisen roska on toisen aarre.
(no ruokaa ei kukaan vie vaihtohyllyyn heh)
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti tuo semmoisia sisätossuja, kuten villasukat mutta ilman varsia. Eipä ole käyttöä meillä (lattialämmitys) ja ovat järkyttävän värisiä jämälangoista kudottu ja oudon mallisia. Toinen hirvitys on virkatut juomalasinaluset, niitä saa muutkin tuliaisina, tai joku virkattu pullonkaulaan kiinnitettävä koriste. Näkee kovan työn, mutta tekis vain itselleen..
Eikö äidille voi sanoa että tekisi sen sijaan vaikka tavallisia villasukkua, tumppuja tai mitä sitten ikinä käytättekin. Vai inhoatko ylipäätään kaikkea käsintehtyä?
Siis toisi vaikka kahvipaketin, sellaisia asioita mille on käyttöä. Äiti on kyllä muutenkin vähän rajaton, esim sanoin ohimennen että pitäisi pistää lastenkirjoja pois, niin hän siitä heitti jonkun kommentin, että mitkä kirjat voi laittaa kierrätykseen ja mitkä pitää säilyttää. Ihan kuin en itse voisi päättää siitäkin asiasta. Ap
Varmaan jokaisella paikkakunnalla on Facebookissa joku kierrätysryhmä. Helppo päästä tavaroista eroon. Voi nakata pihalle ja joku hakee.
Meillä vähän samanlainen ongelma, mutta tosin syyllisenä on anoppi, joka pari vuotta sitten muutti pienempään asuntoon. Muuten hän on ihana, mutta tämä tapa toisinaan ärsyttää. Meillä on omakotitalon vintti täynnä anopin vanhoja tavaroita.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Itse vien tarpeettomat ruoat kirkolle joka tarjoaa kodittomille aamiaiset. Nyt on lasti marmelaadia ja muuta mitä ei tule käytettyä.
Mikäs siinä, meillä ei ole autoa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö äidille voi sanoa että tekisi sen sijaan vaikka tavallisia villasukkua, tumppuja tai mitä sitten ikinä käytättekin. Vai inhoatko ylipäätään kaikkea käsintehtyä?
Äiti raaskii ostaa lankoja vain alelaareista ja värejä ei osaa yhdistellä yhtään. Ei kyllä ota neuvoja tai toiveita vastaan. Ja malli hänellä on aina sama tietty, hänen mielestään käytännöllinen, mun mielestä ruma, oli mikä vaan tumppu kyseessä.
Sano, että otat vastaan vain 500 euron seteleitä, jotka eivät vie hirveästi tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jokaisella paikkakunnalla on Facebookissa joku kierrätysryhmä. Helppo päästä tavaroista eroon. Voi nakata pihalle ja joku hakee.
En käytä Facebookia - eikä ole minun murheeni sopia tapaamisia että voin hankkiutua toisten romuista eroon, kun en itse niitä haali alunperinkään juuri sen takia, että en joudu. Ap
Minun vanhemmat tekee samaa. Syy on täällä mainittu: heillä on esineisiin tunneside, mutta eivät voi myöskään enää pitää niitä. Kun kerran hoitin pois isän tuomia repaleisia vanhoja nuortenkirjoja, hän oli kovasti järkyttynyt. Minulla ei ole velvollisuutta säilyttää niitä.
Voi sinua. Mun äiti antaa harvoin mitään mulle. Ole tyytyväinen että saat tavaroita.