Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin henk.koht.avustajana, avustettavalla mahdollisesti tarttuva bakteeri, jos joku tietää esim. sairaalabakteereista niin tulisitko auttamaan

Ex-avustaja
20.04.2021 |

Työskentelin talvella henkilökohtaisena avustajana työnantajamallilla, eli yksityishenkilölle. Hän kertoi, ettei hänellä oikein voi käydä sijaisia, kun hän on vuosia sitten saanut sairaalabakteerin. En ymmärtänyt mitä asia tarkoitti, luulin että hänellä on jokin riski sairastua jos avustajana on joka päivä eri ihminen. Mutta nyt törmäsin aiheeseen sattumalta, ja luin että joku voi olla esim. MRSA-bakteerin oireeton kantaja, ja sitten levittää sitä muihin.
Olenkohan voinut saada tämän bakteerin työssäni, ja jos olen niin mitä se tarkoittaa minulle? Voinko selvittää sitä jotenkin, ja onko entinen avustettavani korvausvelvollinen jos on tartuttanut minut?
Autoin häntä kaikessa, pukemisessa, sängyssä nostamisessa, suihkussa käymisessä, vessa-asioinneissa jne., eli ihokontaktia on kyllä tullut. Olen kyllä tarkka käsihygienian kanssa, pesen käsiä paljon ja desinfioin myös.
Huolettaa, kun en ymmärrä aiheesta mitään.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla, että kyse on jostain ihan muusta. Olisiko ideaa mitä se voisi olla? Niin hän sanoin, että ei viitsi käyttää esim. sijaisia, kun on vuosia sitten saanut sairaalabakteerin.

Vierailija
2/4 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko pelännyt että sijainen toisi mukanaan uuden "sairaalabakteerin" kun kulkee mahdollisesti useammassa paikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.terveyskyla.fi/infektiotalo/antibioottiresistenssi/mrsa-ohj…

Tässä ensimmäinen Googlen hakutulos aiheesta, ole hyvä. Jos kyseessä on MRSA. Normaalielämässä ei mitään huolta, mutta sairaalaympäristössä pitää olla tarkkana jos on bakteerin kantaja.

Vierailija
4/4 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet käynyt viimeisen viiden vuoden aika Aasiassa lomamatkalla, olet todennäköisemmin saanut sen sieltä, kuin että saisit sen hoidettavaltasi.

Superbakteerit alkavat olla valitettavan yleisiä myös Suomessa, kiitos matkailun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän