Mikä mua vaivaa?? Luettehan?!
Huimausta on ollut aika ajoin, välillä kuukausia ettei mitään. Vasemman jalan isovarvas on ollut kärjestään tunnoton jo ainakin 3 vuoden ajan, mutta nyt se on lähes tunnoton koko varvas!! (En ole juuri koskaan käyttänyt kenkiä missä korkoa, korkkarit vain juhlissa, joten varpaat eivät ole puristuksissa kuin vain harvakseltaan) Hiukan pelottaa että mikä mulla on! Oikea isovarvas tuntuu myös hiukan puutuneelle ja aralle.
10 vuotta sitten muistan muutamana päivänä/viikkona nähneeni kirjan tekstit melkein kahtena eli tekstiä oli tosi vaikea lukea ja näin myös näkökentässäni niitä valokaaria tai " auroja" eli sellaisia sahalaita viivoja. Tuntui että lepo auttoi niiden poistumiseen. Päänsärkykin oli noihin aikoihin kuvioissa usein mukana.
Ajatuskaan ei kulje enää entisenveroisesti, tätä kirjoitustakin pitää oikein " hakea" tuolta jostain ja muistissakin olisi parantamisen varaa. Hermostun aika pienistä vastoinkäymisistä on yleensä ottaen on aika levoton olo. Välillä kaikki on hyvin kunnes kuin taikaiskusta mikään ei ole niinkuin pitäisi ja tulee helposti tiuskittua. Voiko nämä oireet viitata MS-tautiin? Tuleeko kirjoituksesta mieleenne jotain? Edes jotain pientä? Lääkärin juttusille? Kiitos kun jaksoitte lukea!
Kommentit (2)
voi olla useankin vuoden taukoja kohtauksissa.
googleta basilaarinen migreeni
sekin voi puutumista aiheuttaa...niskan jumiutuminen siis voi lähteä ihan pohjelihasten jumiutumisesta...mulla kaikki siltä väliltä jumissa, kun alettiin etsiä syytä huimaukseen yms. parani jumpan ja fysioterapian avulla mutta vei aikaa.