Suomalaislaulaja kuivilla 10 vuotta - nyt iski syöpä ja se oli levinnyt
Todella surullista...todella...
https://terveydenmedia.fi/is-laulaja-kari-vepsa-kuuli-laakarilta-huonoj…
Kommentit (22)
Siis kymmenen vuotta edellisestä syövästä. Kuivilla oleminen tarkoittaa pikkaisen jotain muuta.
Älä tule mestaroimaan tänne sanamuotoja. Kuivilla syövästä on ihan hyvää suomea. Kyllä, hän on juuri tämä hevoskuskaaja.
Vierailija kirjoitti:
Siis kymmenen vuotta edellisestä syövästä. Kuivilla oleminen tarkoittaa pikkaisen jotain muuta.
Niin eikä se syöpä nyt iskenyt.
Vierailija kirjoitti:
p.kapää
Vierailija kirjoitti:
Älä tule mestaroimaan tänne sanamuotoja. Kuivilla syövästä on ihan hyvää suomea. Kyllä, hän on juuri tämä hevoskuskaaja.
Älä tule vääristelemään sanoja. Kuiskaaja - ei kuskaaja.
No milloin se iski? 10 vuotta sitten. Ja nyt. Mitä sä siellä sönkkäät. Uusi syöpä. Iski syöpä. Sama se. Syöpä mikä syöpä. Nyt on syöpä. Tajuutko, syöpä.
Aina kaikki pilataan ja joku tulee kettuilemaan ja besserwisseröimään. Mutta heillä ei ole elämää.
Vierailija kirjoitti:
Kuivilla syövästä on ihan selvä ilmaisu. Pelkkä kuivilla viittaa yleensä päihteistä erossa olemiseen.
Aloituksen otsikosta ymmärsin, että olisi ollut erossa viinasta kymmenen vuotta, ja nyt iski kuitenkin syöpä.
Vierailija kirjoitti:
Aina kaikki pilataan ja joku tulee kettuilemaan ja besserwisseröimään. Mutta heillä ei ole elämää.
Opettele kirjoittamaan niin ei tarvitse raivota aiheellisesta kritiikistä ja ennen kaikkea opettele ajattelemaan siellä omassa päässä ensin tarpeeksi selkeästi, että pystyt muodostamaan koherentteja lauseita ja siten kommunikoimaan muitten kanssa.
Luulin, että alkoholistista puhutaan eli kuivilla viinasta.
T. Alkkiksen aikuinen tytär
Surullista kuin mikä. Koskaan ei tiedä elonsa määrää. Toivottavasti selviää. Olen fani. Ja seurannut uraa pitkään.
Olen parantunut syövästä, mutta se ei tarkoita, että olen kuivilla.
En juo viinaa, mutta sekään ei tarkoita, että olen kuivilla. En ole alkoholisti.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen otsikosta ymmärsin, että olisi ollut erossa viinasta kymmenen vuotta, ja nyt iski kuitenkin syöpä.
Juuri niinhän otsikossa sanotaan, mutta sitä kirjoittaja ei tarkoittanut. Monet ihmiset eivät nykyään osaa äidinkieltään juuri ollenkaan. Sotketaan sanoja toisiin, käytetään surutta vakiintuneita sanontoja täysin väärin, niin että tuloksena oman onneton sekasotku josta ei saa mitään selvää.
Kannattiko lopettaa ryyppääminen??
Onneksi säilyttää positiivisuuden