Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela soitti ja kysyi voiko käsitellä toimeentulotuen syksyyn mutta unohdin että saan veronpalautuksen

Vierailija
20.04.2021 |

Elokuussa. Unohdin kokonan. Pitääkö se nyt soittaa ja korjata? paitsi sain jo päätöksen syyskuulle?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kela näe veronpalautuksen tiedot muutenkin? Kuinka suuresta summasta on kyse? Johonkin tiettyyn summaan astihan veronpalautuksia ei edes huomioida, toisaalta sitten jos nyt summa ei älyttömän iso ole, voidaan se varmasti huomioida jälkikäteen sitten jos saat vielä toimeentulotukea lokakuulle.

Vierailija
2/36 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita viesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kela näe veronpalautuksen tiedot muutenkin? Kuinka suuresta summasta on kyse? Johonkin tiettyyn summaan astihan veronpalautuksia ei edes huomioida, toisaalta sitten jos nyt summa ei älyttömän iso ole, voidaan se varmasti huomioida jälkikäteen sitten jos saat vielä toimeentulotukea lokakuulle.

no se veronpalautus alle 500, eikö sitä muka huomioida? Ja en tiedä näkeekö?

Vierailija
4/36 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita viesti.

joo laitan ja kysyn:)

Vierailija
5/36 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne peritään takaisin, ei huolta. 

Vierailija
6/36 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

haluaisin että tt tuki tulee säännöllisesti, niin voiko ne peruuttaa elo---jne--maksut?

Vierailija
7/36 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Kela ottaa mikä Kelan on. Se mikä sinun on, jää nähtäväksi.

Vierailija
8/36 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki on viimesijainen tuki. Veronpalautukset, säästöt, realisoitava omaisuus on käytettävä ensin.

Jos saat veronpalautusta, alle 50€, se ei vaikuta, mutta siitä suuremmat summat pienentävät toimeentulotukea 50 € ylittävältä osalta. 

Vierailija
9/36 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki on viimesijainen tuki. Veronpalautukset, säästöt, realisoitava omaisuus on käytettävä ensin.

Jos saat veronpalautusta, alle 50€, se ei vaikuta, mutta siitä suuremmat summat pienentävät toimeentulotukea 50 € ylittävältä osalta. 

No niin kyllä mä tän ymmärrän mutta näkeekö ne kelassa että saan veronpalautuksen? vai oisko mun pitänyt sanoa siitä?

Vierailija
10/36 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin syyskuulle vaikuttaa ja ehkä lokakuullekin. Elokuussa et tietenkään saa, ellet nyt kokonaan elä toimeentulotuella.

Vierailija
11/36 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin syyskuulle vaikuttaa ja ehkä lokakuullekin. Elokuussa et tietenkään saa, ellet nyt kokonaan elä toimeentulotuella.

niin mutta oisko mun pitänyt sanoa tästä vai näkeekö ne sen siellä??

Vierailija
12/36 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela näkee suoraan verottajalta mahdolliset veronpalautukset. Jos et korjaa nyt, niin kyllä ne rahat peritään myöhemmissä päätöksissä takaisin.

Vierailija
13/36 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela näkee suoraan verottajalta mahdolliset veronpalautukset. Jos et korjaa nyt, niin kyllä ne rahat peritään myöhemmissä päätöksissä takaisin.

Olipa ristiriitainen viesti. Eli näkee mutta silti käsittelee minulle elokuulle rahat ja minun pitää korjata tämä?

Vierailija
14/36 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa ristiriitainen viesti. Eli näkee mutta silti käsittelee minulle elokuulle rahat ja minun pitää korjata tämä?

Näkee ne, mutta todennäköisesti vasta "jälkikäteen" eli kannattaa ilmoittaa itse, jotta huomioivat heti tulevissa summissa sen sijaan, että perisivät sitten jälkikäteen takaisin, kun huomaavat.

Vierailija
15/36 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna antaisin asian olla tässä vaiheessa. Elokuussa ilmoittaisin muutoksesta eli veronpalautuksesta. Näin saat myös mahdolliset elokuussa erääntyvät sähkölaskut, kotivakuutusmaksut, lääkekulut yms. mukaan elokuun laskelmaan kuluiksi eli vähentämään sitä ylijäämän määrää.

Vierailija
16/36 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei kyllä käsittele vielä syyskuun toimeentulotukia. Korkeintaan touko-kesäkuun, ehkä jossain tapauksessa heinäkuun...

Vierailija
17/36 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkee ne, mutta todennäköisesti vasta "jälkikäteen" eli kannattaa ilmoittaa itse, jotta huomioivat heti tulevissa summissa sen sijaan, että perisivät sitten jälkikäteen takaisin, kun huomaavat.

Haittaaako jos päätös on silti jo tehty vai pystyykö ne vaan peruttaa ne maksut sitetn sieltä?

Vierailija
18/36 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela ei kyllä käsittele vielä syyskuun toimeentulotukia. Korkeintaan touko-kesäkuun, ehkä jossain tapauksessa heinäkuun...

Minulle soitettiin ja sanottiin että voiko käsitellä syksyyn. En muistanut koko veronpalautusta. T. AP

Vierailija
19/36 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukea ei peritä takaisin. Ylijäämää voidaan vyöryttää seuraavalle kuukaudelle, mikäli haet toimeentulotukea. Kela näkee suoraan Sitä paitsi palautukset heti, kun Verottajalta saatavilla.

Vierailija
20/36 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä oon saanut 6kk päätöksen kerralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi