Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lapsen toiseen vanhempaan pakko olla yhteydessä?

Vierailija
19.04.2021 |

Tai lähinnä missään yhteydessä. Olen miettinyt, että perustamme lapselle sähköpostin, jonka kalenteriin voimme käydä merkkaamassa menot. Lapsi vaihtaisi tarhan tai sukulaisen kautta.
Ei enää sähköpostia, en edes omista lapsen isän puhelinnumeroa. Ei mitään. Minun ei tarvitsisi enää koskaan olla tekemisissä hänen kanssaan. Tottakai, jos lapsi joskus jotain juhlia haluaa pitää, niin voin purra hammasta sen pari tuntia, mutta en turhaan. En halua, että isä tulee hakemaan lasta kotoamme tai palauttaa häntä tänne.

En vain enää jaksa. Liian monta vuotta yritin ja minusta ei oikein ole jäljellä mitään. Ainoa asia, joka pitää minut kiinni tässä maailmassa on lapseni ja tieto siitä, miten tuhoaisin hänet, jos jotain itselleni tekisin. Isää en vain kestä enää nähdä, en viestejä lukea.

Olenko hirveä ihminen?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ole hirveä ihminen, mutta lapsi tarvitsee isää vaikka sinusta tuntuisi miltä.

Vierailija
2/17 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itsekäs. Lapsi tarvitsee isää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi tavata isäänsä. Sinun ei ole pakko. Tapaamisiin liittyen voitte aikataulut hoitaa sähköpostilla. Et ole kamala. Eron jälkeen on hyvä tehdä pesäero joksikin aikaa. Monet jää roikkuu exäänsä lapsen varjolla.

Vierailija
4/17 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet itsekäs. Lapsi tarvitsee isää.

Hä? En sanonut, etteivät he tapaa. Tai siis eivät olekaan tavanneet, koska isä ei ole halunnut yli vuoteen pitää kunnolla yhteyttä, mutta nyt taas herännyt siihen, että hänellä on lapsi (jonka hylännyt jo monesti). Yrittää, ehdottaa, että voisi tulla hakemaan lasta täältä ja tuoda tänne, mutta mikä en halua. Olen itse valmis siihen, että veisin lapsen isän vanhemmille ja isä menisi sinne tapaamaan, kunnes välit on paremmat ja voisi jatkossa käydä hakemassa lapsen tarhasta viikonlopuksi ja palauttaa tarhaan sen jälkeen.

Itse olen ehdottanut ties mitä perheneuvolasta perheasiansovitteluun, yrittänyt joustaa ja tukea isyyttä, mutta joka kerta Olen vain polttanut näppini ja mies käyttänyt hyväksi sitä, että minulla yhä tunteita häntä kohtaan, ja minä tietenkin antanut käyttää, siitä samasta syystä. Nyt tehnyt muutoksen ja haluaa olla parempi ihminen, mutta minulle vain liian myöhäistä. Ei siis halua suhdetta, mutta juuri tuo, että tulisi kotiimme hakemaan lasta. Sekin on minulle tänä päivänä ihan liikaa. Ap

Vierailija
5/17 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuossa on taustalla? Siitä riippuu mitä tuohon voisi sanoa...

6/17 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lapsi tarvitse huonoa isää,

Vierailija
7/17 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa kaikkea. Pettämistä, miehen uusi suhde, kun leikki meidän kanssa vielä perhettä. Tunteet minua kohtaan kuolleet vuosia sitten, mutta ei sanonut mitään, haukkumista, mollaamista, vähättelyä, ei halunnut sitoutua, mutta halusi leikkiä kotia, kun kaipasi läheisyyttä, tuli ja meni siis mielen mukaan, ei vastata viesteihin, puheluihin, sposteihin, huumeiden käyttöä, ei maksa elareita (tulee nyt kelasta), tehnyt lapsellekin ohareita, nähnyt lasta viimeisen 1.5v aikana noin kymmenen kertaa ja välissä ollut kaksi yli 5kk aikaa jolloin ei nähnyt ollenkaan. Kaikkea. Miehellä ollut vaikea lapsuus ja se käsittelemättä ja sen takia olen hyvin kauan yrittänyt olla ymmärtäväinen ja jaksaa, mutta en enää. Minä olin jo sopeutunut elämään, niin, ettei hän ole lapsen elämässä, tapasin uuden miehen, jota tapailen. En vain kestä enää yhtään mitään säätämistä miehen kanssa. Vaikka olisi kuinka muuttunut nyt, niin en halua vain nähdä häntä enää ikinä. Ap

Vierailija
8/17 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
9/17 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on huumeiden käyttöä eikö pitäisi nähdä valvotusti?

Vierailija
10/17 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä on huumeiden käyttöä eikö pitäisi nähdä valvotusti?

Näistä olen puhunut sekä lv:llä että asianajajan kanssa, mutta sieltä suunnalta tullut lähinnä olen kohautuksia. Mies omien sanojensa mukaan käyttää vain viihdetarkoitukseen ja tällä hetkellä en osaa sanoa paljon käyttää ja mitä käyttää, mutta vielä vuosi sitten mukana oli koviakin aineita mm. Amfetamiini ja metanfetamiini sekä kokaiini ja ekstasi. Yritin viimeksi (kun mies jopa saapui paikalle) lv:lla ehdottaa tuettuja tapaamisia, jotta meidän ei tarvitsisi nähdä ja lapsi ja isä saisivat taas alkaa viettää aikaa yhdessä, mutta mies oli sitä vastaan. Voin vain kuvitella mitä sanoisi, jos ottaisin puheeksi valvotut tapaamiset.. ap

Vierailija
11/17 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikaa kaikkea. Pettämistä, miehen uusi suhde, kun leikki meidän kanssa vielä perhettä. Tunteet minua kohtaan kuolleet vuosia sitten, mutta ei sanonut mitään, haukkumista, mollaamista, vähättelyä, ei halunnut sitoutua, mutta halusi leikkiä kotia, kun kaipasi läheisyyttä, tuli ja meni siis mielen mukaan, ei vastata viesteihin, puheluihin, sposteihin, huumeiden käyttöä, ei maksa elareita (tulee nyt kelasta), tehnyt lapsellekin ohareita, nähnyt lasta viimeisen 1.5v aikana noin kymmenen kertaa ja välissä ollut kaksi yli 5kk aikaa jolloin ei nähnyt ollenkaan. Kaikkea. Miehellä ollut vaikea lapsuus ja se käsittelemättä ja sen takia olen hyvin kauan yrittänyt olla ymmärtäväinen ja jaksaa, mutta en enää. Minä olin jo sopeutunut elämään, niin, ettei hän ole lapsen elämässä, tapasin uuden miehen, jota tapailen. En vain kestä enää yhtään mitään säätämistä miehen kanssa. Vaikka olisi kuinka muuttunut nyt, niin en halua vain nähdä häntä enää ikinä. Ap

Tuo huumeiden käyttö huolestuttaa. Muutenkin vaikuttaa epävakaalta, jos tekee ohareita lapselle. Kysy apua neuvolasta, lastenvalvojalta tai muulta luotettavalta taholta.

Tsemppiä!

Vierailija
12/17 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pakko olla yhteydessä ja käyttäytyä asiallisesti toista vanhempaa kohtaan lapsen nähden. Oikeasti se on lapselle kamalaa jos vanhemmat eivät tule toimeen. Nyt et voi ajatella itseäsi vaan lapsen etua. Mulla on omaa kokemusta asiasta. En välittäisi olla exäni kanssa tekemisissä mutta hammasta purren olen, koska hän on lapselleni rakas isä. 

Vierailija
13/17 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi omat lapseni ovat teinejä. Isä ei kutsu lapsia luokseen. Joskus on käynyt täällä minun luona tapaamassa, ja nihkeästi hommaa olen katsonut. Isä ei maksa elatusmaksuja, joten enää en anna lupaa tulla.

Vierailija
14/17 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On pakko olla yhteydessä ja käyttäytyä asiallisesti toista vanhempaa kohtaan lapsen nähden. Oikeasti se on lapselle kamalaa jos vanhemmat eivät tule toimeen. Nyt et voi ajatella itseäsi vaan lapsen etua. Mulla on omaa kokemusta asiasta. En välittäisi olla exäni kanssa tekemisissä mutta hammasta purren olen, koska hän on lapselleni rakas isä. 

Jaa-a. Aina sitä täälläkin jankataan, että vanhemmillakin oikeus onneen. Jos ap antanut siimaa vuosia ja mies käyttäytynyt kuin mulqqu, niin miksi pitäisi enää jaksaa? Eiköhän sille lapsellekin voi selittää, että äiti ja isä eivät ole kavereita, ei johdu lapsesta, mutta ei vaan enää tule toimeen. Pahempaa se on, että lapsi sitten joutuu jatkuvasti katsomaan, kun äiti tuskaisena miettii, sitä isän saapumista. Antaa ajan kulua sanon minä. Ehkä vuosien päästä apkin valmiimpi tapaamaan lapsen isää.

Vierailija
15/17 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko ei ole kuin maksaa verot ja kuolla.

Vierailija
16/17 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
17/17 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joop