Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuuko sinustakin ettet kuulu joukkoon?

Nainen30
19.04.2021 |

Aina välillä olen kuullut ihmisten sanovan etteivät jotenkin tunne kuuluvansa joukkoon. Olen itsekin ymmärtänyt tämän vihdoin. Tai siis minulla on aina ollut sellainen tunne etten jotenkin sovi jonnekin tai joudun aina selittämään itseäni muille. Jopa puolisolleni, hän ei ymmärrä minua yhtään. Surullista, mutta totta. En viihdy tilanteissa joissa yleisesti ajatellaan ihmisillä olevan hauskaa. En viihdy ihmismassoissa. Olen selkeästi introvertti, mutta iloinen ja energinen ihminen, voin esim. helposti keksiä työpaikalla jutun juurta melkeinpä mistä tahansa asiasta. En silti saa aikaiseksi syviä ystävyyssuhteita yleensä, en vain osaa. Viihdyn hyvin yksin, kotona etenkin. Olin jo nuorena sellainen. Olenkin alkanut kaipaamaan yksineloa jossain kaukana, jossa minun ei tarvisi selittää itseäni kellekkään tai esittää mitään.

Onkohan tämmöinen ajattelu kovinkin yleistä? Ajatteletko sinäkin usein ettei kukaan ymmärrä? Kuulisin mielelläni, jos täällä on joku samanhenkinen.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v palkatöissä, aina jotenkin ulkopuolinen olo.

1. ystävä jäi tuolta ajalta, hänkin on aika erakko.

Nyt parikynnentä vuotta takana toiminimeä, tunnen itseni tosi ulkopuoliseksi.

Vierailija
22/40 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja tää johtuu varmaan siitä, koska mulla on diagnosoitu asperger. Opiskelen vielä aika sosiaalista alaa eli ranskan kieltä pääaineenani sekä tällä hetkellä viroa sivuaineenani. Oon tykännyt vieraiden kielten opiskelusta ja mulla on hyvä kielipää, mutta mua ärsyttää vähän noi paritehtävät luentojen aikana. Ja tiedostan kyllä erittäin hyvin, että niiden tavoitteena on kielitaidon parantaminen, mutta kieltä voi oppia myös itsenäisesti omassa rauhassa ilman mitään parikeskusteluja. Kunhan on vain tarpeeksi motivaatiota kielenopiskeluun. Mua kyllä kiinnostaa muutkin asiat kuin vain eri kielet, mutta haluaisin silti lähteä ulkomaille yliopistovaihtoon, sillä haluun kokea asua ulkomailla ja vaihtaa maisemaa pois Suomesta hetkeksi. Ja haluaisin oppia lisää omissa määrin lisää sosiaalisia taitoja tulevaisuudessa sillä en oo 100 % erakko. Kyllä mäkin viihdyn omanlaisten ihmisten seurassa. T:-M27

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi tänään. Vedin henkeä kuntosalilla raskaan sarjaan jälkeen ja katselin toisilleen juttelevia ihmisiä. Vaikuttivat niin sosiaalisilta ja iloisilta. Tajusin kuinka eri maailmasta olenkaan. Ohi kulkevat ihmiset ovat minulle värejä ja ääniä. Hiukkasten värähtelyä ja sähkömagneettista säteilyä. Kaikki se tuska mitä kannan sisälläni erottaa minut muista tai ainakin näin kuvittelen.

Kuvailitpa osuvasti sen mitä sisälläni koen. Kerro lisää jos suinkin haluat, kuulisin mielelläni.

No tuossapa se tuli kaikki tiivistettyä aikalailla. Ehkä jotain pientä katkeruutta tulee tunnettua silloin tällöin mutta ymmärrän, että eihän tästä voi syyttää ketään ulkopuolista ja en tiedä voinko itseänikään. Olen kyllä yrittänyt olla normaali jo lapsesta asti ja jollain tasolla osaan teeskennellä olevani sitä. Joskus liikkuessani olen muka tunnistavinani itsenikaltaisia ihmisiä. Ihan olemuksesta ja siitä miten he liikkuvat. Ehkä olen joskus nähnyt sinutkin?

Tunnen, että minulla olisi jokin tarkoitus täällä mutta en koe sen olevan mitään normaalia kuten perhe, omakotitalo, loistokas ura tai vaikkapa julkkiksena oleminen. Tuo tunne nakertaa siellä mielen perukoilla päivä päivältä. Jatkan etsimistä.  Tekstini saattaa vaikuttaa jopa hengellisen ihmisen tekstiltä mutta pidän itseäni kyllä ihan vaan tylsän harmaana insinöörinä.

Vierailija
24/40 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa luulin olevani ainut ulkopuolinen, mutta ehkä omat ihmis valintani ovat olleet liian nuoria työkavereita olemme olleet eripaikkakunnilta kotoisin. Jouduin lähtemään 19v Uudeltamaalta 31v Karjalasta syn..miehen vaimona koska oli yhteinen lapsi tähän menee kirja sepittämiseen.joten jatkoja kaikille eriskummallisille

Vierailija
25/40 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu joukosta.

Toiset on lätkänpelaajia, toiset intersektionaalisia feministejä.

Kolmannet ei vielä tiedä mitä ne on.

Vapaita sieluja kait.

Vierailija
26/40 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähemmäs 50-vuotias, ja minulla on edelleen noita oloja. Siis ettei syvällisellä tavalla kuulu minnekään eikä pohjimmiltaan kukaan ymmärrä, paras ystäväni kuitenkin ihmisistä parhaiten. Ja tämä ilman mitään itsesääliä, toteamuksena. Ystäviä ja kavereita on, ja olen kuulemma sosiaalisesti taitava, mutta silti sisällä on se outo tunne. Vapaus on itselleni tärkeää, mutta joskus mietin, olenko tehnyt vain välttämättömyydestä hyveen. 

Olen kyllä vahvasti itse epäillyt ADHD:tä ja vasta hiljattain oppinut, että siihen kuuluu nimen omaan tuontyyppistäkin. Kuulemma epävakaa persoonallisuus ja asperges synnyttävät myös tuollaisia tuntemuksia. Eli voi liittyä ihan poikkeavaan aivokemiaan. 

Vierailija
27/40 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asperger, ADHD, oppimisvaikeudet?

Miksi alapeukku? Näillä yleensä sellainen olo ettei kuulu joukkoon?

Vanha kommentti, mutta menköön. Sen ymmärtäminen auttaa, että ymmärtää ettei korrelaatiosta seuraa kausaliteetti.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kausaliteetti#Korrelaatiosta_ei_seuraa_ka…

Vierailija
28/40 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ja nyt vielä enemmän kun lapsetkin aikuistuvat ja pitäisi löytää vielä uudelleen ympärilleen muita aikuisia ihmisiä.

Vierailija
29/40 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet sosiaalisiksi ja hauskoiksi väitetyt tilanteet ovat oikeasti mukasosiaalisia ja mukahauskoja luotaantyöntäviä teennäisiä tilanteita, joissa sisäpiiri elämöi keskenään. Kyllä sen sitten tuntee kun jossakin on kaikilla aidosti mukavaa, joten älkää syytelkö itseänne, jos ette viihdy jossakin porukassa.

Vierailija
30/40 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette vain mäntissä seurassa.

Vierailija
31/40 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että asioita kyseenalaistavat ihmiset eivät koe kuuluvansa aina joukkoon. Miksi kuuluisivat? Miksi loisivat syviä ihmissuhteita ennen kuin tuntevat ihmiset hyvin ja ovat tehneet heidän kanssaan paljon?

Vierailija
32/40 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten? Ei kai ole mitään oikeaa ongelmaa?

Vierailija
33/40 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottakaa tosiaan siihen, että sen kyllä tuntee kun jossakin porukassa on oikeasti hyvä olla. Ihmisillä voi oikeasti olla aivan uskomattoman typerät jutut ja jotkut juntit mieltävät pelkän turhan metelin tuottamisen puheliaisuudeksi. Arvostakaa sen verran itseänne, ettette syytä itseänne siitä, ettette viihdy kaikenlaisten sivistymättömien typerysten joukossa.

Vierailija
34/40 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon että asioita kyseenalaistavat ihmiset eivät koe kuuluvansa aina joukkoon. Miksi kuuluisivat? Miksi loisivat syviä ihmissuhteita ennen kuin tuntevat ihmiset hyvin ja ovat tehneet heidän kanssaan paljon?

Hyvin sanottu. Mutta ajattelevat ja asioita kyseenalaistavat ihmiset usein leimataan mm. foliohattuhörhöiksi. Ilmeisesti äly on outo käsite liian monelle ja siksi liian usein kokee itsensä ulkopuoliseksi. Tämä maailma on rakennettu tasapäille, jotka eivät ajattele. He vain ajelehtivat elämän virrassa ja nielevät kaiken kyseenalaistamatta mitään.

Vierailija
35/40 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin jossakin vaiheessa, että inhoan istua tuntikausia ja melkein liikkumatta sellaisessa seurassa, jossa kuuntelen vain typerää pälätystä, tyhjää puhetta tai olen vain yleisönä jonkun porukan erinomaisuudelle ja esiintymiselle tai olen jonkun ihmisen piikikkäiden ilkeyksien kohteena - tai tätä kaikkea. On hyvä miettiä, että mitä arvoa tuollaisilla tapaamisilla oikein on vai onko mitään. Aloin sitten tietoisesti välttää tällaisia tilanteita, koska koin ne ajanhukaksi.

Vierailija
36/40 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että monessakaan sellaisessa ihmisessä, joka ei viihdy jossakin porukassa, on mitään ns. vikaa. Kyllä fiksu ja herkkä ihminen aistii, jos jossakin porukassa on huono ja teennäinen ilmapiiri, dominoiva sisäpiiri ja tyhmät jutut.

Vierailija
37/40 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla itsetutkiskelun paikka, jos kokee usein ulkopuolisuutta eikä koe viihtyvänsä jossakin porukassa. Oikeasti voi olla vika siinä porukassa! Tarkemmin ajateltuna siinä porukassa voi olla ilkeitä ja ulossulkevia ihmisiä ja ne jutut voivat olla niin tyhmiä, ettei niitä jaksa kuunnella. Joskus on vaan hyvä etsiä arvoistaan seuraa.

Vierailija
38/40 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei itsellänikään ole ollut syviä ystävyys suhteita.

Peruskoulu oli mukavaa aikaa ja kavereita oli, mutta ei koulun ulkopuolella oikein hengailtu.

Amiksessa taas mua halveerattiin.

Harrastuksissa kukaan ei ole halunnut ottaa muhun kontaktia, kun heillä on omat kaverit siellä läsnä, joiden kanssa harrastavat.

Mä oon tälläinen tyhjänpäiväinen tyyppi.

M28

Voi kulta, et sinä ole mikään tyhjänpäiväinen tyyppi. Arvosta edes itse itseäsi, sehän onkin tärkeintä.Silloin muutkin asiat alkavat kummasti muuttua parempaan suuntaan. Rakkautta sinulle.

Vierailija
39/40 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuntuu välillä siltä, etten kuulu joukkoon. Olen introvertti, tulen kyllä ihmisten kanssa toimeen  mtta harvemmin tutustun syvemmin.  Mulla on onneksi muutamia ystäviä jotka tietää tämän ja hyväksyvät mut  sellaisena kuin oon. Lisäkksi vanhemmat ja sisarukset.

Vierailija
40/40 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat ettet kuulu joukkoon, mihin joukkoon?

Itse olen aina ollut oman tieni kulkija, en voi sietää turhan päivästä smal talkia, turhaa habitusta ja kaiken maailman merkityksettömiä kissanristiäisiä.

Ne joiden kanssa olen ystävä, ovat todella fiksuja ja eivät todellakaan kuulu tuohon aivottomaan massaan jota 97% ihmisistä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi