Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä eroon kovasta närästyksestä?

Vierailija
19.04.2021 |

Pitkään jatkuva, millä eroon?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lääkkeitä olet kokeillut?

Vierailija
2/17 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menemällä lääkäriin ja tutkituttamalla, onko kyseessä esim. refluksitauti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee ja kahvi vähäksi aikaa pois, aamulla aloitus kaurapuurolla( hoitaa limakalvoja), chilit ja muut vahvat mausteet veks. Mulla auttoi gluteeniton ruokavalio, kaikille se ei ole se juttu. Kahvina menee nykyään nescafen tummapaahto pikakahvi, on pikakahviksi yllättävän hyvä eikä närästä suodatinkahviin verrattuna. Jos ruokavalion fiksailusta huolimatta närästys jatkuu pahana, kannattaa käydä lääkärillä jotta vakavammat vaihtoehdot suljetana pois

Vierailija
4/17 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Acidal 2 mg käsikauppalääke toimii mulla.

Iltasyönti vähiin ja varsinkin rasvainen ruoka ja alkoholi pois. Noilla vois alkaa ja sit lääkäriin jos ei toimi.

Vierailija
5/17 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tee ja kahvi vähäksi aikaa pois, aamulla aloitus kaurapuurolla( hoitaa limakalvoja), chilit ja muut vahvat mausteet veks. Mulla auttoi gluteeniton ruokavalio, kaikille se ei ole se juttu. Kahvina menee nykyään nescafen tummapaahto pikakahvi, on pikakahviksi yllättävän hyvä eikä närästä suodatinkahviin verrattuna. Jos ruokavalion fiksailusta huolimatta närästys jatkuu pahana, kannattaa käydä lääkärillä jotta vakavammat vaihtoehdot suljetana pois

Myös juusto aiheuttaa närästystä ja rasvaiset ruoat esim. ranskalaiset.

Vierailija
6/17 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pahaa ja jatkuvaa, mene ensiksi lääkäriin. Paha närästys voi olla myös merkki jostain vakavasta. Äippä palsta ei ole hyvä paikka kysyä neuvoja.

Vierailija
7/17 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Otankin kaurapuuron aamukuvioihin. Kahvia oon juonut enää puoli kuppia aamuisin, ehkä pitää sekin vähentämisen sijaan jättää pois. Alkoholia en käytäkään. Onko A-piimä hyvä?

Vierailija
8/17 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokasoodaa veteen ja juot tunnin parin välein

Vierailija
9/17 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla närästys loppui, kun lopetin kaikkien viljojen syönnin. Takaisin sen saa, kun syö taas muutaman päivän jotain viljasta valmistettua. Helppo kokeilla itse, ei vaadi lääkäriä eikä lääkkeitä.

Vierailija
10/17 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi alkuun vedät pari Somacia ja sitten maitotuotteet ja ruis ja vehnä ja ohra pois ruokavaliosta. Kahvi tumminta mitä löytyy. Itsellä auttoi nuo, millään muulla ei saanut loppumaan.

Vierailija
11/17 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista löytyy reseptivapaa erittäin tehokas lääke. Oli aiemmin reseptillä. Somac Control. Kovakin närästyskipu lähtee 15 minuutissa. Syy närästykseen kannattaa selvittää.

Vierailija
12/17 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokavalio ja elintavat kuntoon,ylipainopois.

Vierailija
13/17 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota omeprasolia/esomepratsolia jos on tarve, itse juon Suomessa pelkästään Pauligin vatsakahvia (sellainen paahto joka on vatsaystävällisempi!). Tavallista suomalaista kahvia, varsinkaan termospulloissa seisonutta sellaista, en pysty juomaan yhtään. 

Vierailija
14/17 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua närästi ruisleipä, perunat kaikissa muodoissa, varsinkin perunamuussi. Kahvi, tee ja juomavetenä pelkka raanavesi.  

Jos söi pottumuussia ja joi ruokajuomaksi vettä, niin voi saakeli sitä närästystä, vaikka tuntuisi, että tuohan on niin laimeata ruokaa, tuntui että mahahapot polttaa kurkkutorven karrelle.

Oli myös närästyksestä johtuvaa kuivaa yskää ja jopa hengenahdistusta, jota muuten lääkärit eivät välttämättä älyä.

Nyt syön ruisleipää, jonka olen  kuivattanut korpuksi ja sitäkin vähän. Potaattia korkeintaan vähän ja iltapäivällä. Juomavetenä on vedellä jatkettua kivennäisvettä, puolet ja puolet.  Kahvia  tai teetä vain iltapäivällä, vähän. 

Toki syön ja juon muutakin, mutta nuo em. olivat pahimmat. Nyt en edes muista milloin on närästänyt viimeksi.

Samarin on ainoa mikä auttoi. Ja se, että öisin nousi kävelemään tai istumaan muutamaksi tunniksi.

Vierailija
15/17 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Otankin kaurapuuron aamukuvioihin. Kahvia oon juonut enää puoli kuppia aamuisin, ehkä pitää sekin vähentämisen sijaan jättää pois. Alkoholia en käytäkään. Onko A-piimä hyvä?

Itse olen kaikenlaisten piimien ystävä mutta kun huomaan närästyksen tulevan, siihen ei auta mikään kuin Samarin.  Pari tuntia ennen nukkumaanmenoa en uskalla syödä tai juoda mitään.

Toisinaan nukun puoli-istuvassa asennossa, jos olen kuitenkin syönyt tai juonut jotain närästävää.

On kauhea tunne herätä yöllä kun mahanestettä tulee suuhun ja meinaa tukehtua.

Vierailija
16/17 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sängyn päädyn nosto pääpuolelta. Muutama kirja kummankin jalan alle niin ei nouse mahanesteet

Vierailija
17/17 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää kauraa viljoista kuten täällä on neuvottukin. Ei hapotettuja juomia eikä mitään paistettua tai rasvaista. Jos on ylipainoa niin pois. Kannattaa käydä hakemassa lääkäristä happosalpaajaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan