Hiivatulehdus...tarviiko lääkärikäyntiä?
Hei,
Elikkäs mulla on nyt parin päivän ajan ollu ihan selkeitä hiivatulehduksen oireita. Viikkoja on nyt 36+1. Mitäs sanotte, voinko vain ostaa apteekista canesten (en ole varma miten kirj.) kuurin ja käyttää vai pitäiskö mennä lääkäriin?
Kommentit (7)
[color=darkviolet]Minä taisin esikoisen aikaan soittaa neuvolatätille ja kysyä ohjeita.
36+4 viikolla canesten puikon. mulla sattu oleen just sillon äitipoli niin varmistin vielä sieltä niin sano et voi laittaa jos on oireita, ei tehty mitään koetta tms. ja olin just viikolla 35 viimeksi laittanut hiivalääkkeen mut tuli sit uudestaan niin mulle sanottiin et voi laittaa. ja sen ekan hiivalääkkeenki varmistin neuvolasta niin sano et voi laittaa jos on oireita, ei tarvittu kokeita sillonkaan.
Ja kun nyt tulevaisuudessa vähänkin alkaa kaikertaa, niin nappaat niitä useamman (vaikka ohjeessa lukee 1-2) kerralla. Ja sit jatkat pari päivää ohjeen mukaan.
Osta myös Gefilus-Asidophilus jne. maitotuotteita.
Ne auttaa hiivaan, niin ei tarvii käyttää " oikeita" vahvempia lääkkeitä.
Tänään selvisi, kun olin neuvolalääkärissä. Eli käytin Canesten-kuuria hiivan oireiden hoitoon n. puolitoista viikkoa sitten, mutta nyt lääkäri sanoi, että olisi emätintulehdus ja määräsi näytteenottoon. Eli kannattaa käydä ottamassa näyte, jos on oireita, jotta tulehdus tulee hoidettua oikein. Hiivasta ei ole vaaraa raskauden aikana ja sen voi hoitaa itse, jos on varma, että kyseessä on juuri nimenomaan hiiva. Mutta emätintulehdus saattaa olla siinä mielessä vaarallinen, että saattaa aiheuttaa supisteluja. Tämä ei lähde hiivalääkkeillä, vaan emätintulehduksen hoitoon on eri rasva. Minulla oireet katosivat, kun otin hiivakuurin, vaikka emätintulehdusta nyt ilmeisesti vielä oli. Eli kannattaa tarkistaa testillä, kun oireista ei voi mitenkään erottaa. Onneksi oma tulehdukseni huomattiin, koska hoitohan on nyt sitten helppo.
Jolanda + koukkuhammas rv 13+4
Siksi itse suosinkin maitohappobakteereitä hiivalääkkeenä. Ne auttaa mulla ainakin HETI muutaman tunnin kuluttua (kun ottaa niitä heti ensimmäisten kaikerrus-tunteiden tunnuttua), ja jos oireet ei katoa, niin tiedän, että kyseessä onkin sitten emätintulehdus yms. vakavampi juttu kuin hiiva ja painun lääkäriin.
Jos jollakin tietoa, niin kertokaa ihmeessä! Kiitos jo etukäteen.