Kertokaa millaisia outoja tyyppejä teidän työpaikoilla on ollut
Kommentit (38)
Yksi työkaveri puhelintyössä ei ollut kauhean motivoitunut tekemään työtään. Hänellä oli usein joku esine, jota kävi näyttämässä kaikille, kiinnosti tai ei. Esim. joku hölmö kylpyankka joka vaakkui, uusi hattu tms. Hän kulki kaikki työkaverit läpi ja piti saman spiikin hauskasta esineestään. Työt jäi tekemättä, mutta jostain syystä hänelle ei huomautettu siitä, ehkä siksi että hän oli vanhempi kuin valvojat.
Työkaveri nauroi hysteerisesti jollekin Apu-lehden vitseille ja luki niitä ääneen taukohuoneessa. Oli pettynyt ja hämmästynyt, kun muita ei naurattanut. Vitsit oli tasoa "naisen ei tarkoittaa ehkä ja kyllä tarkoittaa ei".
Myös epäiltiin oireyhtymää kun hauskanpito oli aina opeteltuja vitsejä ja hauskasta tilanteesta osannut koskaan kertoa mitään nasevaa huomiota koskaan siinä hetkestä kuten jotkut muut?
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri nauroi hysteerisesti jollekin Apu-lehden vitseille ja luki niitä ääneen taukohuoneessa. Oli pettynyt ja hämmästynyt, kun muita ei naurattanut. Vitsit oli tasoa "naisen ei tarkoittaa ehkä ja kyllä tarkoittaa ei".
Hah,hah,haa!!!
Kiitos hyvästä vitsistä.
Yksi epävakaa oli tavattoman raskas työkaveri. Koskaan ei tiennyt mistä tuulee, muiden piti kävellä munankuorilla kun neiti saattoi olla huonolla tuulella. Sai työasioista raivareita, otti siis henkilökohtaisena loukkauksena jos joku asia ratkaistiin eri tavalla kun hän oli ajatellut, vaikka kyse oli lakisääteisestä asiasta ja vastuu asiasta ei ollut hänellä itsellään. Lähti lopulta ovet paukkuen. Vuosia myöhemmin yritti saada suosituksia minulta työhakuunsa, en todellakaan toimi suosittelijana tuollaiselle henkilölle jolla ei ole mitään alaistaitoja eikä kykyä itsefeflektioon, sehän pilaisi oman maineeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli työparina kontrollifriikki uhrautuja. N. 50-60-vuotias naishenkilö, joka halusi pitää KAIKKI langat käsissään. Myös ne langat, jotka eivät kuuluneet hänelle pätkääkään. Sillä aivan kaikki voi mennä pieleen, ellei hän ole paikalla vahtimassa, siis aivan kaikki. Loukkaantui, jos hänen mielipidettään ei kysytty ja loukkaantui, jos kysyttiin ('minunko täällä pitää kaikki osata, tehdä ja tietää').. Erittäin raskasta seuraa ja iso syy siihen, miksi vaihdoin lopulta työnantajaa.
Toisaalta nyt kun tarkemmin mietin, kyse ei ole kovinkaan oudosta tyypistä, vaan on ihan kiintiökamaa melkeinpä millä tahansa työpaikalla.
t: Sama
Joo, näitä löytyy lähes joka ikiseltä työpaikalta. Valitettavasti ☹️
Sellainen joo joo nainen, esittää ylipirteää ja tehokasta joo joo joo joo............kuitenkaan tehokkuudesta ei tietoakaan. Oli todella rasittava, oli myös pomon perseennuolija joo joo joo joo..................selän takana kuitenkin valitti että mä joudun ja mun täytyy ja sitä rataa.............rasittava akka. Työ mitä teki oli yksinkertaista, kuitenkin teki siitä jotain ihmeellistä ja vaikeaa.
Tulostaja on ollut mullakin työkaverina! Kaikki tärketä sähköpostit hän tulosti ja ripusti seinälle. Hän myös tulosti jonkun yhtä iltapäivää koskevan poikkeustiedotuksen ystävällisesti kaikille. Siivosin kerran kaikki hyllyt ja kaapit ja sitä vanhentuneen tiedon määrää... 35-vuotias oli.
Myös säteilyä pelkäävä työkaveri on ollut, joka matkusti vähintään kerran kuussa, lentämällä. :)
Kaikki langat käsissä -tyyppi on tuttu myös, kuten myös kaikenlaiset mikromanageeraajat.
Työnvälttelijä, joka ylipalveli jokaista asiakasta, vaikka emme tehneet myyntityötä (tulosta/bonusta) ja meillä oli käsittelyajat missä ajassa asiakas pitää saada läpi. Muut tekivät 3x hommia sinä aikana kun tämä yksi tavasi kirjain kerrallaan asiakkaan nimeä jne.
Itse nakkelen pomon hamstraamaa romua roskiin ilman lupaa aina kun se ei ole paikalla. Ei ole vielä kertaakaan valittanut. Tiedä sitten kumpi meistä on se jännätapaus.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä oudosta, mutta joku juopotteli kaiken aikaa. Myös työpaikalla oli taskumatti mukana. Potkut sai.
Minkälainen työ? Meidän raksalla oudompaa olisi tehdä selvinpäin töitä
Yksi oudoimmista oli kröhöm, suurikokoinen keski-ikäinen mies, joka kävi säännönmukaisesti syömässä 18-vuotiaan hoikan tytön kaikki eväät jääkaapista.
Tunnetun matkapuhelinyhtiön liukuhihnalla oli sellaisessa solussa henkilö, joka välillä nukahteli kesken työnteon. Saattoi ihan kuorsata siinä, ja sitten joku muu solun työntekijöistä huomasi, että ”Taasko xxx nukkuu?”.
Mä oon varmaan ite se kaikista oudoin.
On instagramissa kuvia joissa työkaverini (mies) pukeutunut kauhuleffojen hahmoiksi. Hänellä on niissä kuvissa meikkiä mm. mustaa kajaalia ja luomiväriä paljon. Sitten on tekoverta joissain kuvissa. Kaikkia "tahdotko olla teuras joka edessäni rukoilee" ja "I will eat your brains" yms. tekstejä. Jopa laittanut kuviin jotain zombien piilolinssejä.
Toinen työkaveri taas alkoi renkata jotain laatikkoa mun jalkaani vasten, sen sijaan että olisi pyytänyt mua väistymään sen laatikon edestä. Otin vieläpä vettä siinä, joten en edes turhaan seissyt siinä. Kummallinen tyyppi!
Haisuli. Hänen jäljiltään työpaikan portaikkokin haisi sonnalta liioittelematta ainakin pari tuntia. En tajua miten kukaan on voinut olla hänen kanssaan samassa palaverissa.
Oudoin oli varmaan eräs tehtaalla kesätöissä ollut lihava nuori nainen. Oli melkein koko ajan kuin puoliksi unessa eikä työ kiinnostaneet. Kahvitauolla nukkui pöydän ääressä ja kun piti yrittää opettaa jotain työtehtäviä, oli ihan kuin muissa maalmoissa. Välillä piti kaksi kertaa kutsua kun ei ekalla kerralla vielä herännyt tähän maailmaan. Työt ei myöskään sujunut koska ei oppinut mitään. Epäilen että oli kánnabís käyttäjä tai jotain.
Kaikkitietävä pasianssinpelaaja. Todella raskas n. 50 vee mies, joka tiesi kaiken ja osasi kaiken ja jolla oli mielipide kaikkeen. Puhui päälle ihan koko ajan, selitti asioita varsinkin naisille kuten lapsille, lässytti ärsyttävästi. Kahvipöydässä vaihtoi pöytää sitä mukaa kun jengi kaikkosi hänen pöydästään. Yritti aina uida johtoryhmäläisten seuraan ja lopun aikaa pelasi työpisteellään pasianssia. Määräaikaista työsuhdetta ei jatkettu. Onneksi.
Minkä alan hommia?