Suon villi laulu
Piditkö kirjasta? Onko niin "huikea" kuin hehkutetaan vai pettymys. Luulen, että on liian amerikkalainen makuuni ja myös pitkästyttävää luontokuvailu. Kohta saan kirjan luettavaksi.
Kommentit (44)
Tykkäsin kovasti. Ei ollut ollenkaan liian amerikkalainen. Oli päinvastoin tosi kiinnostavaa lukea sellaisesta luonnosta, mitä meillä täällä ei ole. Hirmu mukaansatempaava tarina.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin! Ehkä tosiaan liian amerikkalainen, luontokuvailusta tykkäsin. Loppu yllätti.
Kiitos
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin kovasti. Ei ollut ollenkaan liian amerikkalainen. Oli päinvastoin tosi kiinnostavaa lukea sellaisesta luonnosta, mitä meillä täällä ei ole. Hirmu mukaansatempaava tarina.
Kiitos tästäkin
Ap
Tykkäsin todella paljon. Ennakkoon itsekin ajattelin ettei varmaankaan ole makuuni, mutta oli kuin olikin kaikkien kehujen arvoinen.
Mukava kuulla, että olette pitäneet kirjasta. En tiedä, miksi itselläni on ennakkoluuloja ja arvelen, etten pidä. Toivittavasti olen väärässä.
Ap
En pitänyt, vaikka luontokuvaus oli melko kiinnostavaa. Se muu osuus oli heikosti kirjoitettua, varsinkin kun kuvattiin sitä miten yksin kasvaneesta rutiköyhästä kouluja käymättömästä tytöstä yhtäkkiä tuli menestynyt tietokirjailija ja kaikkien miesten päiväuni.
Vierailija kirjoitti:
En pitänyt, vaikka luontokuvaus oli melko kiinnostavaa. Se muu osuus oli heikosti kirjoitettua, varsinkin kun kuvattiin sitä miten yksin kasvaneesta rutiköyhästä kouluja käymättömästä tytöstä yhtäkkiä tuli menestynyt tietokirjailija ja kaikkien miesten päiväuni.
Kuulostaa ällöttävän amerikkalaiselle epärealistiselle tuhkimotarinalle. Ja miten jotain luontokuvausta jaksaa lukea sivutolkulla?
Odotan myös tätä kirjaa, mielenkiintoista nähdä, millainen on.
Oli epärealistinen, mutta silti viihdyin kirjan parissa.
Oli mulla kuuntelussa. Hyvin amerikkalainen kerronta ja juoni. Ei oikein uponnut.
Aika mitäänsanomaton. Odotin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Luontokuvaus ja alun perhetilanteen kuvaus oli kiinnostavaa, mutta tuo uskomaton feenikslintumainen älyllinen ja fyysinen ylivoimaisuus oli todellinen pettymys.
Jonotan sitä kirjastosta..olen sijalla 817 nyt. Jospa joululomalle saisin luettavaksi.
Kuuntelin sitä noin vartin ja pistin pois. En jaksanut, ei ollut yhtään sellainen kirja mihin käyttäisin kallisarvoista aikaani ja valitettavasti olen ihan kurkkua myöten täynnä kaikkeen keksittyyn höpinään. Siinä on liikaa turhaa liibalaabaa ja epämääräistä kuvaelmaa.
Makuasioita kirjoitti:
Oli mulla kuuntelussa. Hyvin amerikkalainen kerronta ja juoni. Ei oikein uponnut.
Aika mitäänsanomaton. Odotin enemmän.
Täsmälleen näin. Odotin paljon ja aika mitättömäksi jäi koko kirja. Välillä kelailin eteenpäin ja tuntui, että en olisi kelannutkaan, kun löpinä jatkui vain. Annoin arvosanaksi kolmosen arvostelu asteikolla 1-5 ja sekin oli ehkä liikaa.
Tykkäsin kyllä, luontokuvaus oli upeaa. Itseäni tökki tosin myös tuo että tämä rutiköyhä sivistymätön tyttö on kuitenkin todella KAUNIS stereotyyppisimmällä tavalla koskaan, sekä siihen liittyvä imelä tuhkimotarina. Joitain kohtia en olisi uskonut naisen kirjoittamiksi.
Mutta suosittelen silti lukemaan, piti otteessaan ja luontokuvaukset tosiaan olivat ihania.
Sain lahjaksi kirjan ja en ole päässyt alkua pitemmälle. Se on tylsä. Se ei ota mukaansa, vaan on tasaista tylsyyttä ja aina kun yritän lukea sitä huimaan, että ajatukset karkaavat ihan muualle. Taidan viedä sen lähikirjastoon lainakirjaksi, jos huolivat.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin kyllä, luontokuvaus oli upeaa. Itseäni tökki tosin myös tuo että tämä rutiköyhä sivistymätön tyttö on kuitenkin todella KAUNIS stereotyyppisimmällä tavalla koskaan, sekä siihen liittyvä imelä tuhkimotarina. Joitain kohtia en olisi uskonut naisen kirjoittamiksi.
Mutta suosittelen silti lukemaan, piti otteessaan ja luontokuvaukset tosiaan olivat ihania.
Harkekiini -kirjojen tarina höystettynä luontotarinalla.
Luin muutaman sivun ja kerrontatyyli vaikutti siltä ettei kirja innostanut. Jätin siihen. Juuri luin Punaisen planeetan ja Järjettömiä asioita. Ne olivat huippuja.
Hienoa kuulla,että on hyvä ja vetävä kirja.
Esitin joulun alla lahjatoiveena tyttären perheelle että se tai Obaman Luvattu maa,jos raaskivat sellaisen ostaa.Sain jälkimmäisen,luen sitä nyt mielenkiinnolla,mutta jossain vaiheessa lainaan tai ostan tuon Suon villi laulu.
Luontokuvaustaainakin minä jaksan lukea pitkäänkin,koska rakastan luontoa.Mitä tuhkimotarinan epärealistisuuteen tulee,niin Amerikassa se ei välttämättä ole epärealismia kuten ehkä meillä.
Ajatelkaa Oprahia,Elvistä,Tom Jonesia(anteeksi,hän taitaa olla englantilainen),ensimmäistä kuulua mustaa taidelaulajatarta Marian Andersonia,Tina Turneria.Minkälaisista oloista ovat kohonneet.Monet näistäkin ihan kurjuudesta,kuten Oprah.
Tässä on nyt "miljoona" kirjaa lukematta.Tyttärelle ostamani Läckbergit,vävylle ostettu Seppo Joki jne jne,
jotka kuuluvat vakioihini.Mutta Suon villi laulu tulee....
Tykkäsin! Ehkä tosiaan liian amerikkalainen, luontokuvailusta tykkäsin. Loppu yllätti.