Kuka kestää vanhempiensa aatemaailmaa?
Kyse on siis koko aatemaailmasta ei pelkästään osista. Olen itse sitä mieltä, että aina on vanhempien ja nuoremman sukupolven välissä edes pieni kuilu. sitten taas isovanhemmat saattavat ymmärtää paremmin nuorten maailmaa, koska kummallakin se eroaa niistä vanhempien maailmoista.
Kommentit (3)
Meillä on kyllä aika hyvin synkassa kaikki. Ainoa ero tuntuu olevan omaisuuden arvostuksessa. Vanhemmat olivat sitä sukupolvea joka muutti pikkupaikkakunnilta kaupunkiin ja saivat työuriensa kautta aivan eri tavalla omaisuutta ja materiaa kuin omat vanhempansa, se on ollut heille iso hyppäys. Sitten taas me, jotka synnyimme suoraan tämän materian keskelle, emme jaksa haalia sitä lisää kovin innokkaasti. Tyydymme vähempäänkin, kunhan olemme onnellisia.
Kun kasvaa aikuiseksi ymmärtää antaa tilaa muidenkin ajatuksille. Ei niitä tarvitse hyväksyä mutta ajattelee että kaikilla on oikeus mielipiteeseensä.
Minun äidillä on aivan mahtava aatemaailma, ollaan toki joistain asioista eri mieltä, varsinkin miten maailman ongelmia pitäisi hoitaa. Mutta on hän on kyllä todellakin minun idoli, itsenäinen, vahva, empaattinen, määrätietoinen, hyväksyvä ja täysin oma itsensä.
Samoin kavereiden äideissä on paljon aktivisteja tms. joiden aatteet käy yksiin meidän nuorempien kanssa.