Minkä ikäisenä sinulta ei enää kysytty papereita alkoholia/tupakkaa ostaessa?
Kommentit (18)
Mieheltä kysyttiin pari viikkoa sitten, on 41v.
16v. Tai no kerran on kysytty sen jälkeen. Silloin olin 22 ja ostin sellaisen vähäalkoholillisen lonkeron. Veikkaan että se kysyi oikeasti kaikilta jotka eivät näyttäneet viiskymppisiltä.
Meinasin vastata, että vähän päälle kolmekymppisenä ei enää kysytty, mutta noin kuukausi sitten kysyttiin monen vuoden tauon jälkeen. Täytin just 39. Tietysti maskin käyttö peittää kasvoja, niin on enemmän epävarmuutta.
Täytän torstaina 32 vuotta. Aika usein kysytään.
Kysytään välillä energiajuomaakin ostaessa.
N30
45 olin kun Alkossa vielä papereita tivattiin😄
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Olen 38v ja just viime perjantain nuori parikymppinen misu kysyi papereita. Hyvä tietää että on vielä vientiä ja nuoretkin naiset katselevat sillä silmällä, vaikka ukkomiäs olenkin. 😎
Ei tähän voi vastata kovin yksiselitteisesti.
Minulta ei olla aina kysytty papereita kun olen alaikäisenä ostanut.
Eikä myöskään aina täysi-ikäisenä nuorena.
Sitten taas on kysytty 35-vuotiaana pari vuotta sitten. Niin ja kysyttiin itse asiassa kuukausi sittenkin mutta oli maski.
Ostan tosi harvoin mitään missä henkkareita joutuisin näyttämään niin ihan hirveän suurta otantaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Olen 38v ja just viime perjantain nuori parikymppinen misu kysyi papereita. Hyvä tietää että on vielä vientiä ja nuoretkin naiset katselevat sillä silmällä, vaikka ukkomiäs olenkin. 😎
Tuttua tämä! Just viime viikolla, kun kävin kaupassa, kassatyttö kysyi merkitsevästi multa, haluanko kuittia. Tietenkin se tarkoitti sitä, että hän on kiinnostunut minusta! Jäin odottamaan hänen työvuoronsa loppumista. Olin ehkä hieman yllättynyt, että hän ilmaisi olevansa otettu huomiostani kutsumalla poliisit, mutta käyhän se näinkin. Enköhän pian saa selville, missä hän asuu, sitähän hän tuolla käytöksellä selvästi haluaa.
Kohta 44v ja viime kuukausina on kysytty pari kertaa kysytty paperit, ei ole muuta syytä kuin kasvomaskin käyttö, ilman sitä kyllä naamasta näkee että ikä riittää...
Aloitin röökaamisen 1992 14 vuotiaana. Itä Vantaalla oli pikku spudari missä myivät meille ylä-aste pennuille spaddua papereita kysymättä. Myivät myös irto röökejä, maksoivat markan/kpl. Siihen aikaan ikäraja oli 16v. Halvin tupakka merkki oli L&M (lama marlboro) 13,90 markkaa.
No kun nykyäänhän ohjeistus on kysyä kaikilta kolmekymppisen näköisiltä, niin aika monilta kysytään. Viimeksi multa kysyttiin ehkä 2 viikkoa sitten. Täytän 41 kesällä.