Ex-miehellä uusi tyttöystävä, jolla myös lapsia ja kysymys kuuluu..
Kertoisitteko uudelle naiselle miehen väkivaltaisuudesta? Tiedän, että mahdollisesti hän on maininnut että "on lyönyt exäänsä" eli minua, niin kertoi aikanaan minullekin, mutta TOTUUS on "hieman" suurempi kuin tuo ja väkivalta oli henkeä uhkaavaa ja todella raakaa. Sain viimein vuosien, vuosien jälkeen rohkeutta lähteä. Erosta nyt yli vuosi, olen onnellisessa parisuhteessa ja elämä hymyilee. Kuulin kuitenkin (jo aikuisilta) lapsiltani että käytännössä asuvat tämän naisen kanssa yhdessä ja kieltämättä vähän huolestuttaa. Ei sillä, en minäkään uskonut exän varoituksia, joten tuskinpa hänkään, mutta olenko vastuuton jos en varoita?
Kommentit (27)
Teoriassa pitäisi, mutta käytännössä ei. Hän saattaisi lähettää miehen sua vainoamaan.
Valitettavasti pahaa ei uskota ennenkuin osuu omalle kohdalle, joten anna olla.
Hyvähän tuossa on, että nimi on poliisin kirjoissa.
Olet ystävällinen, kun mietit asiaa, mutta pelkäisin myös sitä, että eksä ottaa sinut silmätikukseen, kun kuulee asiasta. En uskaltaisi tämän takia puhua naiselle mitään.
Kaikista ei edes näy päälle päin. Munkin exä on jälleen uuden kanssa. Yritti viime kerralla tappaa ja kävi poliisienkin kimppuun. Nykyinen tuskin uskoo, sillä mies osaa olla vuoden verran todella kultainen. Yhtenä viikonloppuna sillä vain napsahti.
En tiedä pitäisikö meidän naisten noin yleisesti ottaen ruveta varomaan kultaisia miehiä? Rikosrekisterin tsekkaus vaikuttaa hiukan kyseenalaiselta.
Varoita. Yksinkertaisesti varoita. Kun mies ei tiedä missä asut, olet turvassa. Mutta uusi nainen lapsineen ei ole. Kadut aina ellet varoita ja heille käy huonosti.
Ap; kirjoitti:
Olen tehnyt aikanaan rikosilmoituksen. Tosin vain kerrasta.tuolloin hakkasi mut ihan muusiksi kun odotin meidän lasta. Sai 2v ehdollista. Monesti soittanut myös poliisit. Silti n 90% sairaalakäynneistä valehtelin mistä johtui eli kaikesta ei merkintöjä. Naisella kaksi kouluikäistä lasta jotka asuu nyt käsittääkseni exäni kanssa myös. En haluaisi sekaantua. Toivon että nainen on fiksumpi kuin minä aikanaan ja lähtisi ekasta lyönnistä. En tiedä mitä tehdä, siksi kysyinkin. Itse asun kaukana kaukana exästä eikä tiedä missä.
Nyt on se paikka tehdä nimetön LASU!!
Älä kerro suoraan. Ei hän sinua usko, ellei ole jo kokenut väkivaltaa miehen taholta.
Sen sijaan voisit laittaa hänelle viestin: "Oletko tarkistanut miehesi rikosrekisterin?"
Jos tämä nykyinen rouva on yhtään järkevä, hän tajuaa ottaa jalat samantien alleen ensimmäisen lyönnin jälkeen, oli ap varoittanut miehestä tai ei. Jos ei ilman varoitusta tajua, niin turha on sellaisen ihmisen takia yöuniaan menettää.